Rég hallottunk már Kuncz Dezső felől. Legutóbb egy júniusi tesztversenyen történt takaros esése kavarta fel a körülötte alaposan a port, ami után pár hónappal találgatások láttak napvilágot úgy Dezső, mint a nemrégiben megépült Honda Civic Type-R-je állapotával kapcsolatban. Sőt! De jó hírként még az is felmerült, hogy a Baranya Kupán újra a pályán köszönthetjük az A/6-os géposztály bajnoki címvédőjét. Ezeknek a pletykáknak jártunk utána, közvetlenül az érintettet kérdeztük a sztorik igazságtartalmáról.
Rallye2.hu: Régen beszélgettünk már, és úgy rólad, mint az autóról elég kétségbe ejtő híreket hallottunk „fű alatt” az elmúlt hetekben. Kasztnicsere, rossz egészség és még ki tudja miket lehetett rólad hallani. Mi ebből az igazság?
Kuncz Dezső: Gyakorlatilag semmi. Tény és való elég takarosan elkaptunk egy testes fát a Mecsek Rallye előtt egy tesztversenyen, ami pont mellettem az ajtón kopogtatott be. Ennek következtében az ajtó, a küszöb, a futómű és még jó néhány alkatrész megsérült az autón, de mindegyik javítható, cserélhető volt, így nem volt szükség komplett kasztnicserére. Az én egészségem is rendben van, igaz a kaland után jártam a kórházban, de ez csak az elővigyázatosságról szólt, semmi komoly gond nem volt szerencsére.
Rallye2.hu: Azt tudjátok e már, hogy mi okozta a balesetet?
Kuncz Dezső: Igen, szinte 100%, hogy a futómű a hibás a történtekért. Már év eleje óta futómű beállítási gondokkal küszködünk, pattog az autó aszfalton, rettenetesen nehéz az úton tartani. Ez volt a baj Miskolcon és Egerben is. A murvás beállításaink viszont mondhatni tökéletesek, de ezt Bükfürdőn be is bizonyítottuk, az utolsó gyorsasági előtt vezettük az abszolút értékelést, csak az a fránya váltóhiba keresztbe húzta a terveinket. Tehát továbbra is aszfaltra kell erősítenünk.
Rallye2.hu: Azt mondtad, hogy erősítenetek. Tudjuk, hogy ott van mögötted a csapat, tehát ez bőven indokolja a többesszámot. De mi a helyzet a navigátoroddal, Németh Fruzsival? Úgy hírlik „szakítottatok”.
Kuncz Dezső: Ez a hír viszont tényleg igaz, újra navigátort kell keresnem. Szerencsére semmi gond nem áll ezúttal a háttérben, csupán arról van szó, hogy Fruzsina befejezte az egyetemi tanulmányait és a munkája nem teszi lehetővé, hogy továbbra is navigáljon nekem. Éppen ezért néhány kisebb versenyen ezután is el fogunk indulni, mert gőzerővel keressük az új versenyzőtársamat.
Rallye2.hu: És mi lesz a bajnoksággal? Komlón, a Baranya Kupa még előttünk áll és az A csoportban illetve az abszolútban is elcsíphetitek egy kis szerencsével és egy jó hajrával a dobogó alsó fokát. A/7-ben pedig már tuti a bronzérmetek…
Kuncz Dezső: Ez igaz, de ebben az évben számunkra már véget ért a Rallye2 bajnokság, meghagyjuk a lehetőséget a srácoknak. Azt különösen sajnáljuk, hogy Órai Balázsékkal nem meccselhettünk többet az év során, ám ez már így alakult, reméljük attól, hogy ők jövőre az ORB mezőnyét erősítik lesz még rá módunk valamikor.
Rallye2.hu: Ágyő 2011, BUÉK 2012! Hogyan tovább?
Kuncz Dezső: Biztosan maradunk a Rallye2-ben, és szeretnénk teljes évadot teljesíteni, mert nagyon rossz érzés volt a fél évet a pályán kívül végigdrukkolni.