Trencsényi Vince és Pannuska Dávid a Veszprém Rallye óta nem állt rajthoz a Rallye2 Bajnokság futamain, de megérte várni rájuk, mert egy vadonatúj, és a Rallye2-ben egyedülálló Ford Fiesta R2-vel tértek vissza a srácok, amivel tanulás ide, tesztelés oda rögtön két értékes kupát hódítottak el az évad záró versenyén, Egerben. Trencsényi Vincét kérdeztük az új autóval kapcsolatos legfrissebb tapasztalatairól.

A Budapest Rallye-n szerettétek volna megmutatni elsőként az új Ford Fiesta R2-es versenyautótokat, a közönségnek, de erre csak a lyukóbányai, esős, MARB sprinten kerülhetett sor. Sikerült annyi idő alatt megismernetek az autót?

Természetesen nem. Ráadásul rettenetesen szakadt azon a szeptemberi versenyen az eső, úgyhogy ez tényleg csak az alapok lerakásához volt elegendő, nem voltak tesztelésre alkalmasok a körülmények. Ezen kívül csak a máriapócsi RabócsiRingen tudtunk az új Fordunkkal körözgetni az Eger Rallye-t megelőzően. Ám mindkét autózást hasznosnak mondanám, mert mégiscsak autóztunk, és ez idő alatt kiderült, hogy a Ford egy teljesen más vezetési stílust és kezelést igénylő kocsi, mint, amilyen a Peugeot 208 R2-nk volt. De persze ez még a tegező viszonyhoz nem volt elég, sőt azt mondom, hogy az Eger Rallye után is lesz még mit tanulnunk a Fiesta-ról.

Ne szaladjuk ennyire előre, inkább meséld el az Olvasóknak, hogy mi történt veletek az egri, évzáró futamon!

A verseny előtt természetesen azt tűztük ki célul, hogy tanuljunk, teszteljünk, ismerkedjünk és célba érjünk. A 2018-as évünk szempontjából ezt fontosnak éreztük. Az idővel nem is akartunk foglalkozni, mert a bajnokság végkimenetelébe nem igazán volt már beleszólásunk az Eger Rallye rajtja előtt. Emiatt nem kellett sietnünk. A reggelünk izgalmasan indult, mert a tank egyik biztonsági gyorscsatlakozóján elrepedt a menet, szivárgott a benzin, az első szervizben máris csodát kellett tennie a csapatnak, amit köszönünk nekik. Elég gyorsan sikerült megszoknunk és nagyjából kiismernünk az autót, de az első körben még csakis a biztonságot tartottuk szem előtt. A szerviz után már tudtuk a saját tempónkat autózni, és ahhoz képest, hogy nem terveztük azt, hogy az órát is nézegetjük mégiscsak oda-oda kellett pillantanunk az eredményjelző táblára. Az utolsó szervizben kiderült, hogy mindaddig úgy autóztunk, hogy elől folyamatosan fogott kicsit a fék. Ezt orvosolta a szervizünk és a power stag-en második időt tudtunk autózni, amivel két plusz pontot szerezve fölléptünk a verseny abszolút értékelésében és a kategóriánkban is harmadik helyre. Ezen még mi is meglepődtünk egy kicsit, de nagyon örültünk, hogy végül két kupával gazdagabban távozhattunk Egerből. Nagy kalandunk nem volt. Mindössze egy egerbaktai, útszéli, gonosz 🙂 fényvisszaverő bója verte leverte a jobb oldali visszapillantó tükrünket, egy nagyon letövezett kanyarban. Nekem is háromszor kellett visszanéznem a felvételeket, mire rájöttem, hogy hol is történt ez a rettenetes káresemény. 🙂

Mivel telik majd az évetek vége?

A Szilveszter Rallye-n mindenképpen szeretnénk menni, mert eredményes volt az egri versenyünk, de tovább kell ismerkednünk az autóval. Addig további tesztek, vagy versenyek nincsenek tervbe véve, de ha uram bocsá’ úgy alakul a helyzet, hogy lehetőségünk nyílik egy kis autózásra, mi nagyon örülni fogunk a lehetőségnek, és tuti, hogy élünk is vele.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!