Trencsényi Vince és Pannuska Dávid a Miskolc Rallye abszolút győzelméért utazott el Borsodba és annak ellenére, hogy a külföldi tanulmányokat folytató Vince kimerülten ült be a Ford Fiesta R2T-be meg is lehetett volna a hőn áhított siker, ha egy defekt nem tesz nekik keresztbe az ötödik szakasz rajtja után nem sokkal. Vince és Dávid így sem volt szomorú, hiszen a 6-os géposztályban övék lett a győzelem és az összetettben megszerezték az ezüstérmet, így bizakodva várhatják a június eleji, székesfehérvári folytatást. Trencsényi Vincével beszélgettünk.


Külföldön tanulsz, mindig feszített a tempód, de Miskolc előtt sikerült tesztelnetek. Hogyan készültetek és mit vártatok a Miskolc Rallye kapcsán?

Teszteltünk egy kicsit, de ez nem azt jelentette, hogy sok lett volna Miskolc előtt a szabadidőnk. A megszokott célkitűzésünkön a Miskolc Rallye előtt sem változtattunk, az abszolút győzelemért utaztunk Borsodba, ami ezúttal sem sokon múlt. A teszt kifejezetten hasznosnak bizonyult, mert ott is szakadt az eső, így vizes körülmények között barátkozhattunk egy kicsit az autónkkal. Egerben a turbó miatt kellett kiállnunk, de a felkészítés során találtunk még fék és futómű hibákat is, ezeket a csapat maradéktalanul felszámolta a Miskolc Rallye startjára. Tökéletes autóval érkeztünk meg a futamra.

Nagyot csatáztatok, mindent megtetettek a sikerért, mindössze 5,5 másodperc választott el titeket az abszolút győzelemtől. A 6-os géposztályban viszont ti lettetek a legjobbak. Milyen volt a miskolci hétvégétek?

A verseny tetszett, a pályák jók voltak, csak a körülmények tették őket a szokottnál is komolyabb kihívássá. Szeretjük a kihívásokat, most kaptunk belőlük gazdagon. A legnagyobb problémát a fáradtságom jelentette, mivel az egyetemi elfoglaltságaim miatt nem sokat pihentem a verseny előtti időszakban. Erre az utazgatás és a feszített versenyprogram csak rátett még egy lapáttal. Ha kipihentebben állok oda a rajtvonalhoz valószínűleg gyorsabbak is tudtunk volna lenni. Ezért van hiányérzetem a tempónk kapcsán. A végére összességében jól sült el a dolog, elégedettek voltunk a célban, ám kalandunk az volt több is.

Nem mondod… 🙂

🙂 Pedig a hír igaz, három olyan sztori történt velőnk, ami említést is érdemel. Szerintem mindenki sokat csúszkált a saras aszfalton, mi sem voltunk kivételek. Nekünk az első körben, a mályinkai szakasz célkanyarjával gyűlt meg a bajunk, beforogtunk, pontosan a fotocella elé. Lyukóbányán is sikerült összehozni egy tempós, hosszú jobbosban egy megforgást. A kanyart egy vízátfolyás is izgalmasabbá tette. Nem szoktunk ilyen helyzetben sem megcsúszni, de a gumik már annyira elkoptak a kör végére, hogy elengedték a kocsink hátulját. Negyedikben utaztunk, így kellett az árok és a susnya széléről összekaparni a Fordot. Elég tartalmas pillanatokat éltünk át. 🙂

A második körben a bükkszentlászlói rajttól három kanyarnyira szereztünk egy jobb hátsó defektet, ezen úszott el igazából a futamunk, a mezőny eleje 40 másodperccel páholt el minket. Próbáltam én nyomni rendesen a gázt, de nem igazán hagyta a kocsink. Defekttel eddig még soha nem mentem, átestem ebben a témában is a tűzkeresztségen. Gyorsak nem voltunk, de sokat csúszkáltunk, még így is tudtuk élvezni a versenyzést. A célban, a DVTK stadionjánál az eredménnyel elégedettek voltunk, de a tempónkkal nem, mert nem éreztük azt, hogy a saját tempónkat tudnánk autózni. Bátrabbnak kellett volna lenni, de betudom ezt a hibát fáradtságomnak, és a kimerültségnek.

A Székesfehérvár Rallye-val mi a helyzet?

Tervbe van véve, és van előtte egy jelentősebb pihenő, ami közben szerencsére az egyetemi dolgaimat is letudhatom. Ha minden a terveim szerint alakul, akkor Székesfehérváron már teljes odafigyeléssel és maximális koncentrálással tudunk ringbe szállni újra a győzelemért.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!