Szombati Pisti és Szabó Gyula E30-as BMW-je csak rohamtempóban készült el az Eger Rallye-ra, de megérte rá várni, mert a hajdúsági páros egy szakasz kivételével minden gyorsaságin dobogós helyen ért célba, ami a futam végére értelemszerűen egy-egy kupát eredményezett a srácoknak. Szombati István foglalta össze nekünk az egri hétvégéjüket és egyúttal a miskolci terveiket is elmesélte.

Nem mondhatnánk, hogy sokat versenyeztetek és unatkoztatok az elmúlt bő egy évben.

Valóban egyik sem lenne igaz, viszont az, hogy rengeteget dolgoztunk a kocsin, az már teljesen helytálló kijelentés. Másfél évbe telt mire teljesen átépítettük a BMW-nket, tavaly mindössze két MARB futamon indultunk, csakis tesztjelleggel, azért, hogy kipróbáljuk az újításokat. Kívül belül lefényeztük a BMW-nket, új bukócső került az utastérbe, kasztniztunk, fékkel, futóművel foglalatoskodtunk, nagyon sok volt a munka a versenyautónkkal. Az őszi Eger Rallye-n már teljes fényében pompázott az E30-asunk, de eltört egy féltengely, kiestünk. Télen a motort elküldtük revízióra. 2018-nak azzal a tervvel futottunk neki, hogy elsőként visszatérünk Egerbe, kiköszörüljük a legutóbbi csorbát és sikeresen célba érünk a Dobó téren.

Ezt tökéletesen sikerült megvalósítani. Milyen volt a versenyetek?

Kapkodva indult, mert a motorunkat csak a legutolsó pillanatban kaptuk vissza. A teszt időpontjában én még otthon kocsikáztam a versenyautóval, hogy a szombati rajtra be legyen járatva a motor. A teszt így elmaradt. A verseny alapvetően tetszett, mi kedveljük az egri pályákat. A hosszú kihagyás miatt elég óvatosan mentünk, minden gyorsasági szakaszról elmondhatjuk, hogy a jó eredmények dacára maradtak bennük másodpercek. A pályafutásunk során most mentünk először új gumikkal, és nagyon kellemesen csalódtunk bennük. Sajnálom, hogy nem próbáltuk ki korábban a vadiúj abroncsokat. Azt gondolom az egri tapasztalataink tükrében, hogy a legtöbbet nekem kell fejlődnöm, mert az autóban és a gumikban még rengeteg tartalék van. El kell hinnem, hogy megáll a kocsi az új fékekkel és gumikkal. Ezért volt többször is, hogy nem találtam el a féktávot. Kalandunk, megforgásunk nem volt, így végül a P13 harmadik helyén, abszolútban pedig a nyolcadik pozícióban értünk célba. Mi kitűnően éreztük magunkat Egerben, a szerviz és a kocsink is hibátlan volt, megforgásunk, rossz féktávunk szintén nem volt, ellenben sikerült szakaszt is nyernünk a géposztályban, a futam végén a kategóriánk harmadik helyén végeztünk.

A Miskolc Rallye-ra el tudtok jönni?

Igen, mert úgy terveztük, hogy az idei évben minden aszfaltos Rallye2-es futamon ott leszünk így természetesen Miskolcra is ellátogatunk, április végén. Miskolcon körülbelül négy éve mentünk utoljára, salakpályán is elég régen szerepeltünk, úgyhogy nagyon izgatottan várjuk a miskolci versenyhétvégét, ahonnan szívesen vinnénk haza szintén néhány kupát, mert tudunk helyet szorítani nekik, a gyűjteményünkben.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!