Szetei Norbert és Tisch Gábor újra hazai pályán állhatott rajthoz és a srácok igyekeztek kihasználni, a jó helyismeretüket, de legnagyobb meglepetésükre pont azon a szakaszon nem találták a helyüket, amit a leginkább ismernek. Szetei Norberttel beszélgettünk.

Diósgyőrben mentetek utoljára, Pécsen nem voltatok. Milyen tervekkel vágtatok neki a Székesfehérvár Rallye-nak? A pályákat tekintve inkább hazainak mondhattátok a versenyt, mint idegennek.

Közeli volt a helyszín, ismertünk mindent, a Pusztavám-Oroszlány szakaszon már nagyon régen megyünk, van már annak 25 éve is, hogy először versenyeztünk rajta. Meglepő, hogy éppen az nem ment annyira, ezen csodálkoztam is. Kőhányás az rendesen működött, pedig attól féltem jobban, mert még mindig magázódóban vagyunk a kocsival. A második versenyünkön vagyunk túl ezzel az autóval, meg a csapattal, ezért még különösen vigyázgatok a 208-asra, nem szívesen verném oda sehova. A hazai pálya előnyét nagyjából élveztük, ez valamelyik szakaszon látszott, valamelyiken nem, de próbáltunk mindenhol gyorsan közlekedni.

@rallye2.hu

Szetei Norbert-Tisch Gábor Székesfehérvár Rallye 2024 Rallye2 Gy1 Pusztavám-Oroszlány Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu – Rallye2.hu/ORB2.hu

Elmondhatjuk, hogy sikerült, hiszen Top5-ös eredménnyel zártátok a bajnokság negyedik versenyét. Hogyan emlékszel vissza a legutóbbi hétvégétekre?

Igaziból már az első gyorsasági rajtjánál úgy voltam vele, hogy az elejétől kezdve jövünk egy biztonságost, nem akartam kockáztatni, egyedül a power stage-et nyomtuk meg. Az nagyon-nagyon jól esett. Nagyon meleg volt megbeszéltük Gáborral, hogy ne kapkodjuk el, mert, ha hibázunk akkor nagy árat fogunk fizetni érte. Ennek köszönhetően egy teljesen nyugodt versenyt tudhattunk magunk mögött. Nem izgultuk túl az egészet, jöttünk egy alapot és ebből a végére egy kiváló csata alakult ki a köztünk, illetve Strider Zoliék közt. A power stage-en tényleg bele kellett adnunk anyait-apait, de 1,8 másodperccel alul maradtunk velük szemben, gratulálunk nekik, nincs ezzel baj, óriási küzdelem volt, így szeretjük, élveztük a versenyzést.

Az autó bírta a strapát, nem volt vele gond?

Az autóval semmi gond nem volt, annyit kértem a szervízben a fiúktól, hogy puhítsunk a beállításokon, mert az első körben igencsak dobált a kőhányási gyorsasági és ott volt egy-két olyan szituáció, hogy 5-ben majdnem leestünk az útról. Az azért nem esik jól az embernek… Puhítottak a srácok az autón, úgyhogy emiatt már nem fenyegetett a veszély, hogy a fák között kötünk ki, nagyon profi a szervízcsapatunk megcsinálnak mindent, amit kértünk és folyamatosan jobb lett az autó. A Rallye1 mezőnye után mentünk és azt tapasztaltuk, hogy nagyon sok kanyart felhordtak, sokszor improvizálnunk kellett, meglepő volt a nagyvelegi gyorsasági is. Főleg az utolsó két kanyarja, ahol nem volt padkavédelem, ott tiszta zizi volt az aszfalt, azt különösen meg kellett tisztelni. Ezúttal a Kőhányás ment nekünk a legjobban a Pusztavám-Oroszlányt nem éreztem.

A 6-os kategória bronzérmét vittétek haza, és az abszolút negyedik hely is a tiétek lett. Elégedettek voltatok ezzel?

Én úgy gondolom, hogy elégedettek lehetünk nagyon erős idén is a mezőny eleje, ha az első ötben tudunk jönni, akkor az nagyon jó. Sajnos csak két új gumit tudtunk felrakni ennyit engedett a büdzsé. Iszonyatos gumi árak vannak ennyire futotta, plusz azokat használtuk, amik megmaradtak Diósgyőrből. A lassítókkal nem voltam kibékülve, ezt szóval is tettem a rendezőnek. Egyáltalán nem tetszett, hogy teljes egészében keresztbe rakják az úton a gumikat és nem térünk el, vagy csak úgy, hogy közben eltöröd a saját kezedet annyira tekered a kormányt. Ez szerintem nem jó megoldás. A kitérők azok rendben voltak, azokkal nincs probléma. Én úgy gondolom, hogy az oroszlányi gyorsaságit, amiben egyébként is nagyon sok kanyar van nem kell ennyire meglassítózni. Ez már felesleges szerintem mert ott úgysem nagy az átlagsebesség. Ennyi a sztori, tehát mi teljesen jó szájízzel zártuk a versenyt.

@rallye2.hu

Szetei Norbert-Tisch Gábor Székesfehérvár Rallye 2024 Rallye2 Gy5 Kőhányás-Pusztavám Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu – Rallye2.hu/ORB2.hu

Folytatás?

Szeretnénk menni szeptemberben, Győrben, már csak az anyagiakat kell hozzá összerakni. Azt halljuk, hogy előfordulhat, hogy a Győr Rallye lesz idén az utolsó Rallye2-es verseny, pedig mi szeretnénk a Zemplénben is autózni, bízunk benne, hogy lesz rá lehetőségünk. A Győr Rallye-val tavalyról akad egy kis elszámolnivalónk, 2023-ban elestünk Győrben, szurkolok, hogy ezúttal is ott legyen az útvonallapon a Tényő-Ravazd gyorsasági szakasz, mert 1-0-ra vezet velünk szemben, mi pedig arra készülünk, hogy ezúttal revansot veszünk az elmúlt évi sérelmeinkért. Fotókon már láttuk, de szeretnénk személyesen is átélni, hogy milyen Győrben, a csodálatos Városháza előtt célba érni egy kiváló futam végén.

Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!