Szabó Attila és Keresztesi Peti, amikor csak lehetett ott volt 2017-ben is a Rallye2 Bajnokság futamain és annak ellenére, hogy Atsi elmondása szerint nem tervezték, mégis sokszor az élmezőnyt riogatták a Ferrari vörös, 🙂 na jó, inkább szép piros Ladájukkal, a P12-es géposztályban. Egerben sajnos nem lehetnek ott a srácok, mert nem biztos, hogy elkészül az új motor a Ladába és a jobb oldalon is lesz némi változás, amiről Szabó Attila beszélt nekünk.

Mit szerettetek volna kihozni a 2017-es évetekből?

Nem voltak konkrét elképzeléseink, úgy voltunk vele, hogy annyit fogunk versenyezni, amennyit csak az anyagi lehetőségeink megengednek. Nem feszültünk rá túlzottan erre a kérdésre. 2017-ben elkezdtük a közös munkát a PSZA Motorsporttal, akiknek nagyon hálásak vagyunk az egész éves munkájukért, valamint a jelenlegi erőfeszítéseikért is, mert rengeteg terhet levettek, és levesznek a vállunkról. Nekünk kizárólag a versenyzésre és a versenyzéshez szükséges feltételek megteremtésére kell(ett) koncentrálnunk. Hatalmas köszönet illeti meg őket ezért. Igazából tesztévként könyveltük el a tavalyit, ahol megismerkedtünk az új csapattal, – tök jól kijöttünk – az új motorunkkal, úgyhogy nem mondanám, hogy túl nagy fába akartuk vágni a fejszénket az elmúlt évad elején. Csak jól akartuk érezni magunkat a futamokon.

Meglett ennek a tétnélküliségnek az eredménye? Milyen volt az évetek?

Vegyesek az érzelmeim az elmúlt esztendővel kapcsolatban. Mint mondtam, versenyről versenyre terveztük meg az évünket, nem volt különösebb koncepció a tarsolyunkban. Emiatt nem is gondoltuk azt, hogy érdemben bele tudunk szólni a P12 élmezőnyének a csatáiba. De ez néhányszor mégis sikerült, és egészen Veszprémig jól álltunk az értékelésben is. Ráadásul egy alaposan átdolgozott, felújított motorral versenyeztünk az év eleje óta, aminek kellett egy kis idő, hogy kiforrjon technikailag. Szerencsések, ám egyben szerencsétlenek is voltunk, mert voltak gondjaink a kocsival, a végére a motor is elfáradt, nem mindig tudtuk azt a tempót autózni, amire igazából képesek vagyunk. Veszprémben a csapat, az autó, a futómű, a motor, minden tökéletes volt, leszámítva azt az egyetlen féktávot, amin elúszott az autónk hátulja, mi pedig a bokorban találtuk magunkat. A P12 vezető helyéről álltunk, vagyis csúsztunk ki.

Kiesni soha nem jó, de ezzel a veszprémi fiaskóval mégis volt annyi szerencsénk, hogy a „majdnem győzelmünkkel” nem kerültünk olyan helyzetbe, hogy az év végén, erőnkön felül, eredménykényszer alatt, előre nem bekalkulált anyagi és mentális terhekkel a nyakunkban kelljen a versenyekre elutaznunk. A technikai malőrök végig kisérték a legtöbb versenyünket, de szerencsére csak apróságokkal kellett bíbelődnünk. A veszprémi kiesésünk után még elutaztunk Komlóra, megszereztük a negyedik helyet, de jó részeredmények dacára elkezdtünk inkább az idei évre tartalékolni az energiánkat, nem futottunk az eredmény után. Örültünk az év végi negyedik helyünknek a P12-es géposztályban, mert rajtunk kívül még többen is pályáztak rá, örültek volna, ha megszerezhetik.

 

Az idei évre mik lesznek a terveitek?

Mi biztosan maradunk a Rallye2 Bajnokságban, ezen nem változtatunk. Tudjuk, hogy a P12-ből elég sokan váltanak bajnokságot és idén már az ORC-ben fognak versenyezni. Mi nem. Viszont új navigátort kell keresnem, mert a versenyzéssel járó anyagi terheket nem tudom a továbbiakban egyedül vállalni. Ha profi módon akar az ember versenyezni, arra sok pénzt kell áldozni, mert konyhapénzből csak ideig-óráig lehet ezt finanszírozni. Ezért most kiadó a jobb1 a Ladámban, keressetek ebben az ügyben bátran! Tervbe volt véve az idei év első versenye, az Eger Rallye, de a napokban eldőlt, hogy biztosan nem tudunk ott lenni a rajtnál. Pechesen sikerült a Baranya Kupa, mert meghibásodott a Ladánk motorja, emiatt ismét újat kellett építeni, ez pedig nem biztos, hogy elkészül Egerre. Ezért nem vettünk részt sem a Mikulás, sem a Szilveszter Rallye-n és most még az egri indulásunk is elúszott. A Kasza Motorsport építi meg az új erőforrást, amit nagyon várunk.

Azt szeretnénk, hogy a tavalyi évben elért eredményeinkhez viszonyítva kilométerenként egy másodpercet tudjunk gyorsulni, fejlődni. A motoron kívül az autónk többi része fel van készítve, akár el is rajtolhatnák vele. Egerben nem indulunk, ám Miskolcon már jó lenne ott lenni. Valószínűleg idén is csak versenyről versenyre fogunk tervezni. Mi minden futamon szeretnénk részt venni, és sok kilométert teljesíteni, tesztelni, csak a lehetőségeink nem tudjuk még, hogy mit fognak megengedni. Ha egyszer rátalálok a megoldásra és sikerül bankot robbantanunk, akkor ígérem, hogy nagyon sok versenyen fogunk autózni. Csak előbb legyen készen a motorunk. 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönöm a lehetőséget és partnereinknek a bizalmat.
Partnereink:Kasza Motorsport, LADA Auto Hungary, Tomee Trans, Sáppusztai Pálinka, Pelixír Centrum Kft., Szuvorov Kft., Attalus Securty Kft, Ten-Line Kft., VirtechLabs Kft., Dolphio Technologies Kft., KHF.hu, Ruhan Kft., SolarPro-Tech Kft., Fúzió Elektrótechnika Kft., Multi Garage Kft., FoliaZ.hu, Extrémélmények.com, Petersgumi.hu, Matricakell.hu,Fer-Vill Kft.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!