Népes különítményt adott a Rally2 Bajnokság mezőnyének Orfűn a PSZA Motorsport egyesülete, és a PSZA-s versenyzők nem csak sokan érkeztek a Mecsekbe, hanem sikeresek is voltak, ami a csapatvezetőt, Szabó Árpádot nagy örömmel töltötte el. Árpi számolt be a PSZA-s párosok évadnyitó futamáról.
Sok versenyzővel érkezett meg a csapatunk az Orfű Rallye-ra. A Rally2 Bajnokságban voltak, akik „csak” a csapatunk színeiben versenyeztek, voltak ketten, akik más egyesülethez tartoznak, de a helyszínen szervizeltünk nekik, és volt olyan páros is, aki a csapatunkban versenyez és az autója teljes körű felkészítését, illetve a szervizelését is ránk bízta. A népes Rally2-es különítményünknek azért is örültünk, mert a Rally2 Bajnokság, télen jócskán megerősödött, 10-15 duó bármikor képes lehet a mezőnyből az abszolút győzelemre. Elárulhatom, hogy nekem örökre a szívem csücske marad a Rally2, mert versenyeztem a bajnokságban, és megszerettem, kedvelem a Rally2 légkörét és közösségét. Pozitív dolognak tartom, hogy nívós csapat gyűlt össze 2022-re, közülük a PSZA Motorsportnak Orfűn nyolccal volt kapcsolata. Baksai Lászlóékról, Fekete Gyuláékról és Mészáros Zsoltékról egyaránt elmondhatjuk, hogy ők azok, akik a Rally2 Bajnokság élmezőnyében autóznak. Baksai Lacinak és Erdei Zolinak az idei lesz az első komplett szezonja az új Lada VFTS-ével. Laciékat jól ismerjük már, kiválóan felkészültek a szezonra még tesztelni is elmentünk velük, pedig ez Lacira egyáltalán nem jellemző. De most erre is szántak időt és energiát, ez pedig meglátszott az eredményükön. Megnyerték a Lada Kupát, abszolút hatodikak lettek, a P12-ben bronzéremmel zártak, kiválóan kezdték az esztendőt. Egyetlen hibája volt a kocsijuknak, mégpedig az, hogy egyszer-egyszer valami koppant a VFTS-ben. A hang eredetére még nem jöttünk rá, de nyilván meg fogjuk keresni és az Eger Rallye rajtjáig orvosolni fogjuk ezt az inkább zavaró, mintsem menetdinamikailag hátráltató problémát. Fekete Gyuláék szintén az élmezőnyben autóztak a Citroen C2R2Max-ukkal, az utolsó szakaszon már közel jártak abszolútban is a dobogós eredményhez, ám a kategóriájukban többször felállhattak a képzeletbeli pódiumra. Az első kör nem sikerült nekik úgy, mint ahogy azt tervezték, mert a szervó meghibásodott a kocsiban ezt a második szakasz után megjavítottuk és ezek után már érkeztek sorban tőlük is a jobbnál jobb részeredmények. Boldogok voltunk, örültünk neki, hogy a C2 javítását követően a srácok azonnal magukra találtak. Mészáros Zsolt egy hosszabb kihagyás után tért vissza a versenyzéshez, új navigátorral, Vig Sanyival vágott neki az idei évnek. A Peugeot 208R2-jén elvégeztünk egy kisebb revíziót, de Zsolt derékhúzódása miatt a hivatalos tesztünket ki kellett hagyniuk a srácoknak. Sok volt mindkettőjük számára az újdonság, de azt láttuk, hogy a tavalyi évhez képest Zsolt így is sokat tudott gyorsulni önmagához viszonyítva. Jól sikerült összerakni a versenyüket, kiválóan működött a kocsijuk és Sanyi is ügyesen debütált az új pilótája mellett. Úgy tűnik, hogy egy jó csapatot sikerült kettőjükből összekovácsolni. Szombathelyi Péterék a fiával Heffner Gergővel most csatlakoztak a Rally2 Bajnoksághoz, de Petivel már elég régi, jó kapcsolatot ápolunk. Jelenleg egy Historic Bajnokságra való Lada VFTS-t is építünk nekik. Orfűre a P csoportos Ladájukat hozták el. Ők még nem mentek soha rallye versenyen, most estek át a tűzkeresztségen, de jól vizsgáztak, mert semmilyen galibát nem okoztak sem az autóban, sem a pályában, úgyhogy ezért egy nagy piros pont illeti őket.
Gergő első navigálása tökéletesen alakult, sehonnan sem késtek el le a kalappal előtte, hogy így megoldotta a feladatát. Kihangsúlyozom, hogy a fiatal legény szombaton reggel látott életébe először menetlevet, és hiba nélkül hozta le a futamot. Ezek nagy dolgok. Nagyon megtetszett nekik a Rally2 Bajnokság, amit Egerben készülnek folytatni. Az ugyan még bekavarhat náluk, hogy az Eger Rallye hétvégéje előtti pénteken ballag, utána hétfőn pedig már érettségizik Gergő, de szerintem van annyira fanatikus az apa-fia párosunk, hogy megoldják ezt az „apróságot” és ott lesznek a rajtvonalnál. Endrődi Lászlóék Bodogán Ferencék régi VFTS-ével érkeztek meg Orfűre, FRT futamokon többször is láthattuk már őket. Most érezték elérkezettnek az időt az első Rally2-es bevetésükre. Nekik adódott egy kis műszaki hibájuk, a versenyt nem a célban fejezték be, de remekül érezték magukat, amíg tudtak versenyezni. Tóth Barnabásék egy korábbi, kétszeres Rally2-es bajnok Hondájával álltak rajthoz. Ezzel a Civic-el versenyzett és győzött többször is Szommer István és Hosszú Zoltán a Rally2-ben, de a Rally3-ban is jól szerepelt a kocsi, amikor Huszár Petiék hajtották, már akkor is mi szervizeltük, ismerjük. A sok sikert, csatát és győzelmet megért Honda felett azóta természetesen eljárt egy kicsit az idő, de ismét hibamentesen vitte el a legénységét a célig. Hinger Dávid a P13-as kategóriában mutatkozott be Orfűn a Rally2-ben, Gyabronka Misóval. A Honda motoros VFTS-el a fiúk nem aprózták el a dolgokat, minden szakaszon a legjobb P13-as időt autózva a géposztály legjobbjaként gurultak át a céldobogón, pedig Dávid az egész versenyhétvégén betegen, lázasan nyomta a gázt, és éjszaka alig tudott pihenni a futam előtt. Az újjászületett P14-es géposztályban is volt egy versenyzőpárosunk, Seben Janónak és Bahor Krisztiánnak köszönhetően. Ők is nagyon élvezték a versenyzést, tetszett nekik, hogy gyorsan mehetnek, a negyedik szakaszig minden gyorsaságit az első helyen zártak, de a második kör után leadták a menetlevelüket, mert egy szervizes csapattagjuk rosszul lett, kórházba kellett szállítani, így a srácok értelemszerűen azonnal kiálltak. Reméljük, hogy a barátjuk már jobban van, mielőbbi teljes felépülést kívánunk neki! A tervek szerint Janóékat Egerben viszont láthatjuk a mezőnyben. Tellér Antalék is nálunk váltottak licencet, neveztek is az idenynyitóra, de Anti lebetegedett, így sajnos le kellett mondaniuk a részvételt. Ők is Egerre készülnek.
Csapatszinten csaknem a legjobb szezonnyitó futamunk volt az Orfű Rallye, reméljük, hogy a legközelebbi futamon is legalább ennyien és minimum ilyen sikeresen fognak szerepelni a PSZA Motorsport csapatában. Gratulálunk minden versenyzőnknek az elért eredményéhez, sikeréhez, serlegéhez! Valamint szeretnénk megköszönni a szervizes fiúknak a tökéletes hétvégi munkát. Illetve hogy családjaink és partnereink hűek hozzánk és kitartanak mellettünk.
Köszönjük partnereink segítségét!
Virtech Labs Bt., Dolphio Technologies Kft., Doboz és Acélszerkezet Kft., Interpasszív Kft., Mogacél Kft., Arthand System Kft., SZRV Racing Kft., Handball Family Bt., Közbeszerzés Figyelő Kft., Netdragon Service Group Kft., Millers Oils Hungary, Hankook Racing Tyres, Matricakell.hu, FoliaZ.hu., GN Group Kft., Kormosadi.hu, SFR Parts Kft.,Mobil Vizsgáztató Kft., BPracing.hu, Truckport Hungary Kft., Ten-Line Kft., Kulcsár-System Kft., MNASZ Tehetséggondozó Program, Primun Go Kft., VBM-Integrum Kft., SR-Therm Kft., KBL-Trend Home Hungária Kft., Charvát Kft., Panka Plast Kft.