Nagy sikert és óriási döbbenetet egyaránt átélt a PSZA Motorsport csapata az Eger Rallye-n, hiszen a Rally2 Bajnokság abszolút győzelme előtt egy hatalmas bukás is borzolta PSZA sátra alatt a kedélyeket. Szabó Árpád, a csapat vezetője foglalta össze a hétvégéjüket.

A Rally2 és a Rally3 Bajnokságnak egyaránt a második futama volt az Eger Rallye és a PSZA Motorsportot Orfű után ezúttal is mindkét bajnokságban képviselték versenyzőpárosok. 121 versenyutót vonult fel a két mezőnyben, mi ezek közük összesen 11 pároshoz kötődtünk, 11 versenyautó szereplését segítettük kisebb, vagy nagyobb részben. Hárman a Rally3-ban, nyolcan a Rally2-ben indultak a versenyzőink közül. Berta Lászlóék előfutóként szerepeltek, azért, mert Laciéknak hazai verseny volt az Eger Rallye és nem szerették volna kihagyni a lehetőséget, jól megjáratták a Peugeot 208 Rally4-esüket. A nyolc Rally2-es duónk közül többen nem a PSZA csapatában versenyeznek „csak” a kocsijuk felkészítéseben, szervizelésében veszünk részt. Az egyik ilyen autóval Fekete Gyuláék versenyeztek, és megnyerték a Rally2 Bajnokság abszolút értékelését. Az utolsó szakaszon vették át a vezetést és 0,8 másodperccel előzték meg a végelszámolásnál Ifj. Fogarasi Attiláékat. Az idei évtől kezdve segédkezünk Gyuláék autójának a felkészítésében, Szegedi Mátéval közösen érték el ezt a szép sikert, aminek mi is nagyon örültünk. Ők keményen küzdöttek, mi pedig sokakhoz hasonlóan alaposan meglepődtünk azon, hogy egy ilyen öregedő kis Citroennel lehet még a Rally2-ben abszolút értékelést nyerni. Vissza is kaptuk a hitünket a Citroen C2R2Max-okkal kapcsolatban, mert Gyuláék bebizonyították, hogy még 2022-ben is lehet eredményesen autózni ezekkel a csöppnyi méregzsákokkal. A 6-os kategóriában nem csak egy autónk ment, ott voltak a Fekete-Szegedi duó mellett Tellér Antalék, Vitek Viktorék és Szetei Norberték is, mindannyian R2-es autókkal. Mindhárom említett versenyzőpárosunk sikerrel vette az akadályokat és célba értek, mindannyian jókat meccseltek Egerben, boldogan tudtak hazatérni. Igazi kemény kategória a 6/RC4, sokan vannak benne, akik küzdhetnek az elsőségért. Pont, mint a P12-ben, ahol Baksai Laciékért szoríthattunk. Laci állandó navigátora Erdei Zoli nem tudott Egerbe utazni, Poczang Valér helyettesítette őt ezúttal a VFTS-ben. Valér hibamentesen oldotta meg a feladatot, nagyot harcoltak a géposztályban és a Lada Kupában is. Fábián Donáték ugyan megelőzték őket, de elkeseredésre nincs ok, hiszen kétszeresen is dobogóra állhattak a fiúk. A géposztályban bronzérmesek, a márkakupában pedig ezüstérmesek lettek, a cél után azt nyilatkozták, hogy ennyi volt a hétvégéjükben, amit tudtak, azt megtették. Kazincbarcikán újult erővel készülnek támadni, mi pedig igyekszünk reszelni addig valamit a Ladájukon, hogy még gyorsabbak lehessenek. Seben Janóék BMW-vel álltak rajthoz, de sajnos a harmadik szakasz után egy váltóhiba miatt kiállni kényszerültek.

Próbáltuk a szervizben megjavítani a kocsijukat, de nem jártunk sikerrel, pedig igazán szuper szervizcsapatunk állt össze a hétvégére, hálásak is vagyunk nekik mindenért. Janóék legközelebb a hazai futamukon, a Dunakanyar Rallye-n terveznek rajthoz állni, de július elején a Kazincbarcika Rallye-t sem szeretnék kihagyni. Endrődi Lászlóék a régi, Bodogán Ferenc féle Lada VFTS-el indultak, de Orfű után Egerben is problémáik adódtak, nem tudták a célban befejezni a versenyt. Rájuk most egy nagyobb motorfelújítás vár, de ők is tudják, hogy egy ilyen P csoportos versenyautónál ez mindig benne van a pakliban. A Rally3-as párosainkról is ejtek néhány szót, hiszen volt izgalom bőven körülöttük. Az Eger Rallye egyik, ha nem a legnagyobb esése fűződik csapatunk versenyzőihez, nevezetesen Domoszlai Bencéékhez, akiknek egyébként kiváló eredményeik voltak. A fiúk a Lada VFTS-ükkel a harmadik gyorsasági szakasznak a végén, Egerbakta közelében, mintegy három kilométerre a céltól túl gyorsan érkeztek meg egy kanyarba, amit még megmentettek, de a következő kanyarban már nem adta ki nekik, pillanatok alatt az árokban találták magukat, jókorát estek. Az autójukon egyetlen ép elem nem maradt, csúnyán megsérült a VFTS-ük, de a bukócsövek jelesre vizsgáztak, a fiúk jól vannak, az autóról viszont nem mondható el ugyanez. Nekik valószínűleg ennyi volt a 2022-es évad. Bencéék borulása volt a legsötétebb foltja a PSZA Motorsport Eger Rallye-jának. Mészáros Laciék és Bőhm Tiborék – szintén Ladával – nagyjából hibamentesen, a Rally3-as célban fejezték be a versenyt. Ezúton is szívből gratulálunk minden PSZA-s kötődésű versenyzőnknek és azoknak is, akik sikerrel teljesítették bármelyik mezőnyben az Eger Rallye versenytávját! Remek rendezvényen vehettünk részt, mi jól éreztük magunkat Egerben, minden percre pontosan történt, szívesen fogunk legközelebb is visszatérni a mátrai pályákra. Külön kiemelném a szervizes fiúk munkáját, akik egyszerre kilenc autót felügyeltek, nagyot hajtottak a szervizparkban. Elmondanám még zárszóként, hogy csapatként mi örülünk annak, hogy a Rally2 és a Rally3 bajnokság külön versenyhétvégéket kap a naptárban, és ez még szerencsére a Kazincbarcika Rallye-n is így lesz. Azután viszont újra a Rally1 mögött fog menni a Rally2. Mindenesetre nagyon élvezik a fiúk, hogy maximális figyelmet kapnak a rendezőktől, valamint a nézőktől egyaránt, nagyon jó dolognak tartják és tartjuk ezt a kezdeményezést.

Köszönjük szponzoraink segítségét!

Virtech Labs Bt., Dolphio Technologies Kft., Doboz és Acélszerkezet Kft., Interpasszív Kft., Mogacél Kft., Arthand System Kft., SZRV Racing Kft., Handball Family Bt., Közbeszerzés Figyelő Kft., Netdragon Service Group Kft., Millers Oils Hungary, Hankook Racing Tyres, Matricakell.hu, FoliaZ.hu., GN Group Kft., Kormosadi.hu, SFR Parts Kft.,Mobil Vizsgáztató Kft., BPracing.hu, Truckport Hungary Kft., Ten-Line Kft., Kulcsár-System Kft., MNASZ Tehetséggondozó Program, Primun Go Kft., VBM-Integrum Kft., SR-Therm Kft., KBL-Trend HomeHungária Kft., Charvát Kft., Panka Plast Kft.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!