Fotó: Dawee Photography

Szerdán délután megérkezett Olaszországba, Ifj. Kanyik Anti és Nyirfás Julcsi, ahol a hétvégén egy roppant technikás verseny vár rájuk, Bassano közelében. A Kanyik Motorsport Peugeot 208 R2-vel versenyző párosa jelenleg a második helyen áll a géposztályában, ezért különösen fontos lenne a számukra, hogy a biztos célba érkezésen túl, lehetőleg sok pontot is szerezzenek, a számukra utolsó, és egyben a bajnoki cím sorsáról is döntő, októberi ADAC 3-Städte-Rallye előtt. Érdekesség, hogy a népes mezőnyben kizárólag Antiék képviselik majd a hétvégén, Bassano-ban, Magyarországot.

Több, mint 740 kilométert utaztunk Budapestről, a megmérettetés helyszínre, – kezdte a verseny előtti tapasztalataik összegzését Anti ami Olaszország területi adottságait figyelembe véve egészen közelinek mondható, hiszen Bassano városa még a „csizma” tetején, északon található. Szerdán délután érkeztünk meg, este még elintéztük a papírmunkák egy részét, felvettük az itinert, majd csütörtökön reggel neki kezdtünk a pályabejárásnak. A gyorsasági szakaszok komolyan mondom, hogy olyan szenzációsak, hogy ha nem megyünk rajtuk, el sem hisszük, hogy ilyenek egyáltalán léteznek. Még az etapok is olyan technikásak lesznek két gyorsasági között, mintha ott is versenypályán autóznánk. Hihetetlen mennyiségű kanyart kellett felírnunk, kanyar van, kanyar hátán. Nem volt könnyű feldolgozni ezeket a pályákat, nem irigylem Julcsit, nem lesz egyszerű a feladata szombaton, amikor vissza kell majd diktálnia az itinert. Otthon talán a Zagyvaróna-Cered pálya ilyen szempontból az etalon, ám innen nézve a nógrádi pálya kifejezetten egyszerű feladatnak tűnik. A pályák 10-14 kilométer hosszúak, és megszámlálhatatlan kanyar színesíti mindegyiket. Emellé óriási szintkülönbség is társul, magasra fölmegyünk, és onnan le is jövünk, ugyanazon a gyorsaságin belül. Nem is hasonlíthatóak ezek a pályák a magyarországiakhoz. A világbajnokság versenyei közül talán Korzika, vagy a San Remo gyorsasági szakaszaira hajaznak leginkább a ránk váró szakaszok. Pénteken reggel a gépátvétel, délután a shake down, este pedig a rajtceremónia szerepel a programban. Szombaton négy különböző gyorsaságin kell helytállnunk, két-két alkalommal.

Kora reggeltől, egészen estig versenyezni fogunk, nagyon várjuk már ennek az izgalmas futamnak a rajtját. A Mitropa kupán, a kétkerékhajtású autók között, a kategóriánkban, a start előtt, a második helyen állunk, ezért tudjuk, hogy rendkívül figyelmesen kell autóznunk, a legfontosabb, hogy célba érjünk, de törekednünk kell arra, hogy a 2WD-sek között, amennyire csak lehet, elől végezzünk. Óriási szerencsénkre, a legnagyobb ellenlábasunk, Humar Aleks nem nevezett a Bassano-i futamra, ami azt jelenti, hogy egy jó szerepléssel rengeteget faraghatnánk le a hátrányunkból, az utolsó, németországi ütközetre – bizakodott a Peugeot-s pilóta.

Humarék távolmaradása ellenére nem számítunk sétagaloppra, mert a versenyen 200 páros áll rajthoz, a mi mezőnyünk, pedig 140 autót számlál, lesz kivel csatázni bőven. Az viszont roppant meglepő, hogy egyedüli magyar párosként képviseljük a hétvégi futamon hazánkat. A legfontosabb, a tisztes helytállás lesz a számunkra – fogalmazta meg a Rallye Citta di Bassano-val kapcsolatos vágyaikat, Ifj. Kanyik Antal.

 

Köszönjük a segítséget!

Kroon Oil, Elaforg 2000 Kft, Exclusive Tours, és Exclusive Change, Hidra Kft, Hidra Kecskemét, Pentolt, Alpha industries, Kanyik autószerviz, 3D iclone, Schőn kerékszerviz 

Elérhetőségek: 

Facebook: https://www.facebook.com/kanyikmotorsport

Instagram: https://www.instagram.com/kanyikmotorsport/

Honlap: http://kanyikmotorsport.hu/

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!