Ruszó Krisztián és Geró Gabi rengeteget küzdött az elmúlt évek során a Lada VFTS-ével, de a munkájuk gyümölcse apránként beérni látszik, hiszen az év végi Nyíregyháza Rallye után végre Székesfehérváron is beértek a célba, így a sok biztató részeredmény után a célban átvett kupáik is arra engednek következtetni, hogy a miskolci páros végre rátalált a jó útra. A fehérvári sikerek után egy kisebb szünet jön a fiúk versenynaptárjában, Komlón szeretnének ott lenni, de megeshet az is, hogy csak Salgótarjánban találkozhatunk velük legközelebb. Ruszó Krisztiánnal beszélgettünk.

 

Egerben és Miskolcon is idő előtt köszöntünk el tőletek, utóbbi futamon a kuplung kapitulált a VFTS-etekben. Mi terveztetek és hogyan készültetek Székesfehérvárra?

A Miskolc Rallye után nem nagyon tudtuk leplezni a csalódottságunkat, mert ismét kiestünk, de a legfájóbb az volt, hogy egy várakozáson felüli szereplés ért véget azzal a fiaskóval, ugyanis az abszolút első helyen álltunk, amikor tönkre ment a kuplungunk. Ennek a cseréjén felül szerencsére nem sokat kellett foglalkozni a kocsival, mert minden rendben volt. A Székesfehérvár Rallye előtt teszteltünk és igencsak meglepődtünk, mert ugyanaz a vezeték szakadt el, mint amelyik tavaly is elszakadt a Székesfehérvár Rallye-n és a futam feladására kényszerített 2018-ban minket. Ezen most túlestünk csütörtökön, a versenyen már nem fordult elő, de kísértetiesen emlékeztetett a helyzet a tavalyi szituációra. Nem sokon múlt, hogy a fehérvári futamunk ugyanúgy kudarccal záruljon, mint egy évvel korábban.

De a technika ördöge szerencsére már nem ért rá a Ladátokkal foglalkozni, így végre valahára sikeresen célba értetek. Milyen volt a verseny?

A Székesfehérvár Rallye nekem mindig is tetszett, Csákberény és Oroszlány, ebben a hosszú változatban nagy kedvenceim. Kedvelem a rosszabb minőségű, töredezett, dobálós aszfaltot. A célba érkezés volt az első számú elvárás önmagunkkal szemben, de a végén e mellé még társult egy egészen jó eredmény is. A Lada kupában másodikak lettünk, a P12-es géposztályban pedig a harmadikak. Rosszat nem tudok mondani. Tudom, hogy furcsán hangzik tőlem, de mindezt technikai hibák nélkül sikerült kiviteleznünk.

Reméljük, hogy az év hátra lévő részében is ilyen szuperül fog muzsikálni a VFTS-ünk. Az első körünk végére elmelegedtek a gumik, közepes keménységűeket raktunk fel, emiatt a gyorsaságik végére már eléggé csúszkált az autónk, főleg a hosszú pályákon. A szervizben felrakattuk a kemény keverékű abroncsokat, amikkel sokkal jobb lett a kocsi viselkedése, és az időeredményeink is nagyot javultak. A belső felvételek elemzése alapján Csákberényben három, vagy négy alkalommal is elvettem a gázt, pedig nem kellett volna. De nem csüggedünk, mert jól letaláltunk rajta így is. A második nekifutásra, az Oroszlány-Kőhányáson volt néhány ajándékkanyarunk, ahol negyedik és ötödik fokozatban már félig az árokban lógott az autó hátulja, de most szerencsénk volt, minden kalandot megúsztunk. Gabi rám is szólt az egyik alkalom után, hogy ésszel nyomjam a gázt, nem kéne összetörni a kocsit, ha már végre rendeltetésszerűen teszi a dolgát. Ezeken a meleg helyzeteken kívül más kalandunk nem volt. Szerintem több helyen is fogták már a fejüket a nézők, hogy kiadja e, de végül mindent megúsztunk és a Vidi stadionjánál boldogan ünnepelhettünk. Jövőre meg majd kijavítjuk az oroszlányi pályán vétett hibáinkat is.

Igaz a hír, hogy nem lesztek ott Veszprémben?

Jók az információid, valóban nem állunk rajthoz a Balaton parti, murvás futamon. A Baranya Kupát és a Salgó Rallye-t tervezgetjük. De Komlóra, családi elfoglaltságok miatt nem biztos, hogy eljutunk, július végén. Majd meglátjuk, hogy, hogy adja ki az időnk. Sajnálni fogjuk, ha nem lehetünk ott, mert jó kis versenyeket szoktak a rendezők tető alá hozni a környéken. Ha így alakul, akkor lehet, beiktatunk egy itthoni, vagy közeli rallyesprintet a helyére, hogy a Salgó Rallye-ig – ami kötelező a számunkra – formában tudjuk tartani magunkat.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük szépen a csapatunk munkáját, a székesfehérvári hozzáállását, és a reklámpartnereink segítségét!

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!