Baranya Kupa 2016 Rallye2 Salánki Gábor_547Ruszó Krisztián és Kopcsó Peti számára nem sikerült jól a Székesfehérvár Rallye, de Krisztián sajnos „át tudta menteni” az ottani formáját Komlóra is. Az eredményük alapvetően nem lenne rossz, hiszen a kategóriában éppen csak lemaradtak a dobogóról, de a miskolci duó mégis többet várt önmagától, amit ezúttal sajnos nem tudtak megvalósítani. Krisztián keresi a megoldást, szeretné, ha újra az élmezőnnyel csatázhatnának, de egyelőre még nem tudja pontosan, hogy hol találhatná meg az elveszett másodperceket. A Baranya Kupa élményeiről és az év hátra lévő versenyeiről Ruszó Krisztiánnal beszélgettünk.  

Rallye2.hu: A Székesfehérvár Rallye nem igazán úgy sikerült nektek, ahogy azt terveztétek és ezt követően mindössze kettő hét állt a rendelkezésetekre, hogy gatyába rázzátok az autót és önmagatokat. Sikerült ezt megoldani a Baranya Kupáig?

Ruszó Krisztián: Az autóval nem sok dolgunk volt a fehérvári verseny után, így a kötelező gondoskodáson túl elsősorban magamat szerettem volna fejben alaposan rendbe rakni, hogy gyorsabb tudjak lenni, mint az előző fordulóban. De sajnos az eredményünk azt mutatta a végén, hogy nem sikerült előrelépnünk, sem magunkhoz képest, sem a többiekhez viszonyítva. A jövőben azon leszünk, hogy gyorsabbak legyünk.

Rallye2.hu: Székesfehérváron érthető volt, hogy nem voltál ott fejben, de utólag miben látod annak az okát, hogy a Baranya Kupára sem tudtál maradéktalanul felkészülni mentálisan?

Ruszó Krisztián: Be kell, hogy valljam, hogy nem tudom és nem is gondolkodtam még eddig ezen a felvetésen. Majd ezután. Tehát most csak ennyit tudok válaszolni. Próbálunk majd rájönni az okokra és őszintén bízunk a jobb, tempósabb folytatásban.

Baranya Kupa 2016 Rallye2 Salánki Gábor_238

Rallye2.hu: Milyen volt a komlói versenyetek? Kívülről úgy tűnt, hogy a prológot ti is nagyon élveztétek…

Ruszó Krisztián: A prológ sokkal jobb volt, mint a székesfehérvári, mert itt lehetett menni utcai gumikkal és ez szerintem a nézőknek is jobban kedvezett, mintha slickkel kellett volna autóznunk. Egy két apró hibát vétettünk csak. Egyszer megtolta az autó az orrát, kézifékkel nem nagyon akart elfordulni, de ezen túl tényleg nagyon élvezetes volt nekünk is a nézőcsalogató városi szakasz. A Camping-Árpádtető gyorsaságira hajtottunk innen és elmondhatom, hogy nagyon megkedveltem ezt a szakaszt. Talán ez volt a kedvencem mind közül. Ám a VFTS-ünk beállítása annyira keményre sikerült hátul, hogy ez már némileg befolyásolta a teljesítményünket is, nem tudtunk úgy menni, mint ahogy szerettünk volna. Vasárnap javítgattunk az eredményeinken, de elég keveset. Hetvehelyen igen katasztrofális idővel sikerült letalálnunk. Mondom ezt úgy, hogy még soha nem mentem rajta eddig. Árpádtetőn is rontottam a kettő vagy három évvel ezelőtti eredményünkön. Nem értettem, hogy miért érünk rosszabbnál rosszabb eredményekkel a szakaszok céljába. A futómű beállításokat leszámítva – az autó remekül működött, egy apró önindító hiba keserítette csak az életünket. Köszönjük a szervizünknek és a támogatóinknak, hogy ott lehettünk Komlón. Kalandok nélkül értünk célba, ahol a kategóriánkban éppen csak lecsúsztunk a dobogóról, a negyedikek lettünk a kemény P12-es géposztályban, ezzel minden várakozásunkat alulmúltuk. De lesz még ez jobb is! 🙂 Tudom. A vártnál gyengébb szereplésünk ellenére azt gondolom, hogy minden versenynek ilyennek kéne lennie, mint, amit most Markó Tibiék rendeztek. Pörgős volt, szinte nulla csúszással és nem volt etap, nem töröltek gyorsaságit! Mindig jó szokott lenni a versenyük, de valamit ezúttal különösen eltaláltak. Le a kalappal! Nagyon jól éreztük magunkat Baranyában.

Rallye2.hu: A Salgó Rallye-n ott lesztek e?

Ruszó Krisztián: Nem biztos. Sőt, ha jobban belegondolok, akkor azt mondom, hogy totálisan rossz szórendet alkalmaztam ebben a kettő szavas mondatban, így módosítanám: biztos nem. Jelen állás szerint úgy tervezem, hogy egy sprintversenyen fogunk a Salgó Rallye helyett rajthoz állni. Amióta a ceredi gyorsaságit leaszfaltozták, azóta nekem nem tartozik a kedvenc pályáim közé. Rettenetesen technikás, munkás, gyorsasági, ami alapvetően jó dolog. De túl jó minőségű, ez nem tetszik nekem. Az aszfaltja vetekszik az autópályák burkolatával, ami az én szívemtől, stílusomtól egy kicsit távolabb áll. Amikor régen szűk, dobálós volt, azt szerettem én igazán. Vizslással nincs bajom, az egy remek gyorsasági. Remélem október elején lesz még itt Miskolc vonzáskörzetében valami sprintverseny, oda szeretnénk majd elmenni. No és persze a Rallye2 Bajnoksághoz sem leszünk hűtlenek, az évadzáró Ózd Rallye-ra hatalmas elánnal és fejlesztésekkel fogunk készülni. Hátha tudunk az év végén rátenni még egy lapáttal… 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!