Ruszó Krisztián és Geró Gábor a Vértes Rallye-n bebiztosította a bajnoki címét a Lada kupában a P12-es géposztályban pedig Zsebe Gáborék kazincbarcikai távolmaradásával vált biztossá a győzelmük 2021-ben. Az abszolút értékelésben vár még rájuk egy nagyon kemény csata, de ha Mór után Kazincbarcikán is jó lapot húznak 19-re, akkor még akár a legértékesebb bajnoki trófeát is begyűjthetik az év végére. Ruszó Krisztiánnal beszélgettünk.

Nem lehetett okotok panaszra a Vértes Rallye végén. Mi történt veletek Mór óta? Milyen bőrben van a Ladátok?

Az autónkkal hála az égnek különösebb dolgunk nem akadt, rendben és egyben van a VFTS-ünk, a kötelező ellenőrzéseket, cseréket elvégeztük rajta. A futómű beállítása van még hátra és a verseny előtti héten szeretnénk egy kicsit tesztelni az autóval, hogy egy ennyire fontos pillanatban ne hat hét kihagyás után, élesben kelljen beülnünk Kazincbarcikán a kocsiba.

Miskolciak vagytok. Hazai pálya lesz nektek a Kazincbarcika Rallye?

Sajókazán még nem mentem ebbe az irányba soha. Az újraaszfaltozás óta használtuk már a pályát, így megtapasztalhattuk, hogy a fehér aszfaltja a Vértes Rallye gyorsaságijaihoz hasonlóan – ha nem még jobban – csúszik, de mindenkinek egyforma lesz. Rudabánya lesz szerintem a döntő, de mindenképpen a hosszabb gyorsasági. A Bánya út trükkös és poros lesz, de ismerős, mert a 2016-os Ózd Rallye-n már versenyeztünk rajta, csak akkor ez volt a szakaszunk legvége, a célja.

A Kánó és Imola közötti rész az információink szerint új burkolatot kapott, aminek a közúton közlekedő autósok biztosan nagyon örülnek a hétköznapok során, de a korábbi állapotában személy szerint nekem a szívem csücske volt a szakasz, tükörsimán valószínűleg el fogja veszíteni a varázsát. A dobálós, töredezett aszfalt igazán jó rallye feelinget adott ennek a gyorsaságinak. Pályabejáráson minden kiderül.

Mire számítotok az előttünk álló hétvégén?

Egy jó versenyre, hiszen a versenykiírást elnézve, a szervezők szívüket-lelküket beletették a munkába, minden apróságra odafigyeltek. Ennek örülünk. Így, hogy Bartha Nándi versenyzőtársunk is ott van a szervezőbizottságban több olyan hiányosságra is oda tudtak figyelni, ami korábban kellemetlen pillanatokat okozott nekünk, Rally2-es versenyzőknek. Jó időjárásra, kemény küzdelemre, valamint sikeres célba érkezésre számítunk.

Utóbbi azért is fontos lenne a számotokra, mert ti maradtatok az egyetlen páros a Rally2 mezőnyben, akik még utolérhetik Ifj. Fogarasi Attiláékat.

Attila és Peti egy rettentően gyors és ügyes párost alkot, sehol az országban nem lenne egyszerű a dolgunk velük szemben. Fejben 110%-ban kell ott lennünk, egyébként elfelejthetjük a jó eredményt. De közben hátrafelé is figyelnünk kell majd, mert, ha hibázunk, akkor Vitek Viktorék elcsíphetik az ezüstérmünket egy komoly hajrával. Az esélyünk az abszolút bajnoki címre már csak matematikai, mivel Attiláék 32 ponttal előznek meg minket, és maximum 35 gyűjthető a versenyen. Sok minden megtörténhet, de amíg van esélyünk, addig mi küzdeni fogunk. Jó lenne a mezőny elejé(be)n autózni, – örülnénk végre egy abszolút győzelemnek is – hogy megadjuk magunknak azt a lehetőséget, hogy ha mégis ránk mosolyogna a szerencse, és esélyünk nyílna a hátrányunk ledolgozására, akkor azonnal élni tudjunk a lehetőséggel.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!