Ruszkai Attila és Bodnár Attila, amit csak lehetett megtett azért, hogy felvegye a versenyt az Eger Rallye-n a leggyorsabbakkal, kockáztattak is a sikerért a gumiválasztásnál, de ezúttal nem jött be húzás. Végül a célban, a P12-es géposztály 6. a Lada Kupában pedig a 4. helyen végeztek. Ruszkai Attilával beszélgettünk.

Orfűn nem értetek be a célba és az autótok sem volt az igazi. Helyrehoztátok? Milyen tervekkel indultatok el Egerbe?

Az akkumulátor rövidzárlata miatt álltunk ki Orfűn és sokat ment keresztbe alattunk az autó, amíg mentünk. Ezeket kijavítottuk. Két évvel ezelőtt az abszolút hatodik helyen értünk célba Egerben. Idén erősebb mezőny gyűlt össze az Eger Rallye-ra, mint két évvel korábban, úgyhogy a terveink szerint ezúttal a legjobb 10 közé vártuk magunkat.

Egerszalókon, szombaton este kezdtétek meg a versenyzést. Mi történt veletek a gyorsaságikon?

A superspecialon két éve jó eredményt értünk, de ezúttal egy kicsit meglepődtünk. Egy lassítót elütöttünk, ám ettől függetlenül szerintem nem kellett volna ennyi időt bent hagynunk a nyitó gyorsaságin. Elég közel, tizedmásodpercekre volt egymáshoz mindenki. Izgatottan vártuk a másnapot, tudtuk, hogy ennyire kiélezett helyzetben nem lesz könnyű behozni a 10 másodperces büntetésünket. Nem örültünk neki.

Bátor és Sirok szerepelt másnap az útvonallapon.

Törekedtünk rá, hogy jól pihenjünk és ébredjünk, de a második szakaszon, a Bátori elágazás terelős lassítójában túlfordultunk, emiatt bezsebeltünk biztosan, vagy 5 másodpercet. Az előző napi hibából tanulva kicsit bátortalanabbul közelítettük meg a lassítókat, túlzottan megtiszteltük a féktávokat, nem akartunk még egyszer 10 másodpercet bezsebelni. Emiatt sem keveset kaptunk. A harmadik szakaszon készültünk rá, hogy jó időt autózunk, azt éreztük, hogy jó is lett, de az óra hamar ránk cáfolt a célban, pedig Sirok mindig jól sikerült.

A szervizparkból igyekeztünk még összeszedettebben elindulni a második körre. Bátor ugratós elején lehet, hogy maradt benne valamennyi, de az elágazástól a célig nem hinném, hogy bármit is otthagytunk. Sirokon ugyanez volt az elképzelés, de még mindig sokat kaptunk. A ladás márkatársak közül csak Geiger Mátéék léptek meg előlünk, a többiek nagyjából 3 másodpercen belül voltak hozzánk képest. Mátéék előnyét nem is értettük, hogy hogyan tudtak ennyire meglépni tőlünk, minden szakaszon kaptunk majdnem egy tízest tőlük. Az egész versenyünkből talán a vasárnapi második körre mondhattuk azt, hogy igazán értékelhető. Az utolsó szakaszokra minden mindegy alapon a legkeményebb gumikkal mentünk ki, kíváncsiak voltunk, hogy működnek e az adott hőmérsékleten? Erre a bátori rajtban leesett az eső, éppen előttünk.

Akkor már tudtuk, hogy nem jött be az, hogy 19-re lapot húztunk, nyilvánvaló volt, hogy a gumik annyit fognak érni, mint halottnak a csók. A terelő után kb. 1,5 kilométerrel melegedtek meg nagy nehezen az abroncsok, úgy, ahogy, ott, ahol már száradt az aszfalt. Onnan megint jó tempóban tudtunk autózni, de addigra mindegy volt. Tapasztalatgyűjtésnek jó volt, maradnunk kellett volna a 7-es gumikon. Az orfűi keresztbecsúszások teljesen megszűntek, jól mozgott a kocsi, másban, talán magunkban kell a hibát keresnünk, de az is lehet, hogy ennyi volt ebben a versenyben.

A Kazincbarcika Rallye jól alakult tavaly nektek. Ott remélhetőleg tudtok szépíteni…

Igen, várjuk már a rajtot, nevezni fogunk, és mindent elkövetünk majd, hogy jól felkészüljünk. Kazincbarcika olyan jól kiadta tavaly, hogy a power stage-en abszolút harmadik időt autóztunk, 0,9 másodperccel maradtunk el a szakaszgyőztestől. Szeretnénk júliusban egy jót menni és meglátjuk, hogy az mire lesz elég. Az egri pályák kedveztek a gyári építésű R2-es versenyautóknak, a Hondáknak, nem ladás szakaszok voltak. A tavalyi versenyt alapul véve azt gondoljuk, hogy Kazincbarcikán talán nem jöhetnek ki annyira az autók közti különbségek, így megpróbáljuk az egri élmenőkkel Borsodban felvenni a harcot. A célunk az lesz, hogy a Top10-ben, amennyire csak lehet, a mezőny elejében fejezzük be a Rally2 Bajnokság idei harmadik futamát.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!