Fotó forrása: Hernádi Péter Magánarchívum. Fotó: Nagy Richárd/LLR fotó

Négy autóval vágott neki a legutóbbi, nógrádi versenyhétvégének a Gondi Motorsport SE csapata. Közülük hárman a Rallye2 Bajnokságban, és egy páros pedig az Országos Rallye Challange mezőnyében képviseltette magát a csapat színeiben. A végeredmény döntetlen, hiszen ketten célba értek, ám két páros sajnos idejekorán kényszerült feladni a futamot. Nézzük, hogyan sikerült a Gondi Motorsport SE salgótarjáni hétvégéje!

A szombati prológ után Gondi Csaba és Berecz Gábor álmosan kezdte a vasárnapot a Rallye2 Bajnokság 7-es kategóriájában, a biztonságra törekedtek. Ez a taktika abból a szempontból mindenképpen sikeres volt, hogy karcmentesen jutottak el az első kör végén a szervizparkba, de Csabi úgy gondolta, hogy ráférne egy jó erős kávé, attól hátha felpörögne. Tudták, hogy gyorsulniuk kell, amit igyekeztek megvalósítani. Csabi szerint érzetre jobban alakult a második kör, mint a kezdés, de az óra nem mindig erősítette meg ebben a párost. Nehezítette a dolgukat, hogy a hátsó váltóbak eltört a Citroenben, nehéz volt visszakapcsolni, de nem adták fel, célba értek, és megszerezték a negyedik helyet a géposztályban.

Oroszki Tamásnak és Diósi Jánosnak a látványosan abszolvált prológ után elég izgalmasan alakult vasárnap reggelén, az első, és mint kiderült, egyben az utolsó köre. Kétszer is megforogtak a nyitó, vizslási gyorsaságin, de ekkor még mentették a menthetőt. Cereden elkezdtek belerázódni a versenyzésbe, a P13-as géposztály harmadik helyén teljesítették a technikás szakaszt. Sámsonházán már nem volt ekkora szerencséjük, mert a gyorsasági elején felborultak az E36-al. A nézők ugyan talpra állították a BMW-jüket és még a szervizbe is eljutottak, de onnan már nem engedték tovább őket a berepedezett szélvédő miatt.

A P13-as géposztály második helyét és az abszolút kilencediket pozíciót szerezte meg az első gyorsaságin, a Gyenes Attila-Deák Henrietta duó. Ám a hajtókar csapágy tönkrement a motorban, nem értek célba. Az első körben, Ceredről még le tudtak jönni, nem vettek észre semmi rendellenességre utaló jelet az autónál, versenytempóban. A cél után, amikor levetették a sisakot és indultak tovább akkor hallották meg, hogy valami nincs rendben a motorral. Az etapon, már elment az olajnyomás valamint az alapjárat is, így helyi versenyzőként inkább haza, nem pedig Sámsonháza felé vették az irányt. Az első gyors, jó volt csak csúszott. Cered is jó lett volna, ha nem állunk egy baleset miatt, de így, hogy kiestünk, nem kaptunk jóváírt időt – mondta Deák Heni. Miskolcon a váltó, Salgótarjánban, a motor állt meg. Egyszer csak vége lesz ennek a pech sorozatnak, bizakodott a navigátor.

Hernádi Péter és Bodnár János egyedi rajtengedéllyel és Rallye2-es licenccel állt rajthoz az Országos Rallye Challange mezőnyében, ahol két napon át folytak a küzdelmek. A páros talált még néhány plusz lóerőt a Peugeot 106 Maxi-ban, de ez igen komoly fogyasztásnövekedéssel járt. Petiék, szombaton, Ózdon, a harmadik gyorsaságin óriásit autóztak, maguk mögé utasították a teljes géposztályt, csak azon idegeskedtek a kör vége felé, hogy az üzemanyaguk kitartson a tankoló zónáig. Összességében a hetedik helyen zárták az első versenynapot.

Fotó forrása: Hernádi Péter/Magánarchívum. Fotó: Nagy Richárd/LLR fotó

Vasárnap, botladozva kezdődött a nap az itiner miatt és sorban gyűjtötték be a büntetéseket a srácok. Hol elkéstek 9 percet, hol korán érkeztek, de még egy korai rajt miatt is dobtak rájuk 10 másodpercet, úgyhogy összesen 2 perc 40 másodpercet zsebeltek be a nap folyamán. De még ezekkel együtt is föl tudtak kapaszkodni a kategóriájuk negyedik helyére, mire célba értek, ám a legfontosabb, hogy a kocsi két év után szinte gondmentesen abszolválta a teljes versenytávot, így Petiék fülig érő szájjal gurultak át a céldobogón.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!