Baranya Kupa 2016 Rallye2 Salánki Gábor_767Péter Palkó és Erdélyi Dávid a Székesfehérvár Rallye után a Baranya Kupára is irtózatosan ráfeszült, pattantak az idegszálak, csak úgy borzolódott a kedély a srácok körül, a stressz és depresszió közeli hangulat lengte be körülöttük a levegőt. Vagy az a frissen sült pizza illata volt a szervizparki büfében? Na, ez már talán egy kicsit hihetőbbnek hangzik, mivel Palkóék ezúttal is lazára vették a figurát, jól érezték magukat a hétvégén, ezüstérmet szereztek, de ennek mégsem tudtak igazán örülni. Hogy miért? Azt elárulhatjuk, hogy nem az első helyre vágytak. Az okokról és a Baranya Kupájukról beszéljen inkább Péter Pál.  

Rallye2.hu: A Székesfehérvár Rallye-t követően rendkívül rövid idő, mindössze két hét állt a rendelkezésetekre, hogy újra rajtra kész legyen a kocsitok, Komlóra. Elég volt az idő a felkészülésre?

Péter Pál: A két hét alatt gyakorlatilag csak a szokásos revíziót végeztük el, a kötelező dolgokat ellenőriztük, az új fékbetéteken kívül semmi más alkatrészt nem raktunk az az autóba. Két számunkra teljesen új gumit szereltünk a felnikre, de az Opelünk elég jól átvészelte a székesfehérvári kilométereket, nem kellett sokat dolgoznunk rajta kényelmesen elkészültünk a munkákkal az indulás előtt.

Rallye2.hu: Ami elég korai volt az infóim szerint… 🙂

Péter Pál: Már csütörtökön korán útra keltünk, fürdőzni akartunk, bíztunk benne, hogy tudunk strandolni egy jót Orfűn vagy valahol a környéken, de ez nem sikerült.

Rallye2.hu: Harkányig kellett volna elgurulni és ráncosra áztathattátok volna magatokat a kitűnő gyógyvízben. 😉

Péter Pál: Az lett a vége, hogy elfoglaltuk a szállásunkat és buliztunk csütörtökön és pénteken. Sajnos későn láttuk meg a végrehajtási utasítást, miszerint már pénteken is mehettünk volna a pályákat járni, így szombatra maradt a tréning. Szerencsére hamar be tudtuk járni a gyorsasági szakaszokat, nem jelentett problémát, hogy a pénteki napot nem erre szántuk, fel tudtuk mindet rendesen dolgozni.

Rallye2.hu: Hogy tetszettek a mecseki gyorsaságik kormánnyal a kezedben?

Péter Pál: Jó a kérdés, hiszen autóztam én már ezeken a pályákon, csak éppen navigátorként. Nyárasvölgyön nézőként is jártam az IRC futamon. Tetszett a szakasz. A camping felől újdonság volt az Árpádtető, a vasárnapi változatán szintén visszafelé már navigáltam, minden rendben volt vele, jó szakasz az is.

Baranya Kupa 2016 Rallye2 Salánki Gábor_375

Rallye2.hu: Szervizcsapat lett e végül?

Péter Pál: Nem, vasárnapra is ketten maradtunk, mindent magunknak csináltunk Dáviddal. De nem kerítettünk nagy feneket a dolgoknak, amiben szerencsére az autónk is partner volt. A szervizidőben elmentünk pizzázni, pólókat vettünk, ilyeneket csináltunk, míg az ellenfelek lázasan szervizeltek. 🙂

Rallye2.hu: Milyen volt a versenyetek?

Péter Pál: A prológot a legtöbb elsőkerék hajtású kocsival versenyző pároshoz hasonlóan mi is elspóroltuk, nem akartunk féltengelyt törni. Jobban szeretném, ha nem ennyire össze-vissza forgatós prológokat jelölnének ki, de ilyen nem nagyon volt mostanában Magyarországon. A gyorsaságikon konkrétan semmi nem történt velünk, minden teljesen hibátlanul működött, az autó tökéletes volt, mondhatnám, hogy egy eseménytelen, de élvezetese versenyt teljesítettünk Komlón és környékén. Dávid és köztem illetve köztem és az autó között is 100%-os volt az összhang, nagyon jól éreztük magunkat a teljes hétvégén és a Baranya Kupán is. Egyedül azt sajnáltuk, hogy a kategória és márkatársaink, barátaink Gyöngyösi Marci és Kollár Karcsi az első gyorsaságin kiestek. Tudtunk volna egymás ellen autózni és jókat csatázni, ebben biztos vagyok. Vasárnap csak szuperrallyeval állhattak vissza, de a versenyen kívül, így nem vették figyelembe az idejüket és nem is láthattuk azt sehol. Ez érthetetlen és felháborító volt a számunkra. Egy kétnapos versenyen van szuperrallye és mégsem értékelik őket? Elég vicces dolog volt ez ebben a formában, csak éppen nevetni nem tudtunk rajta. Ezzel valószínűleg – a javunkra – el is dőlt a bajnokság második helye. 16 ponttal vagyunk Marciék előtt, ezt pedig csak matematikailag tudnák behozni, nem hiszem, hogy a második helyért mi még érdemi csatákat fogunk vívni 2016-ban. Sajnáljuk, hogy így alakult, örültünk volna még egy kis izgalomnak az év végére… Komlón is pontosan a második hely lett a miénk a géposztályban.

Rallye2.hu: A hétvégén tehát Borsodnádasd jön nektek.

Péter Pál: Igen, a MARB futamán fogunk most részt venni, mert a munkahelyemen változások történtek és emiatt nem tudok hazajönni a Salgó Rallye-ra, amire egyébként nagyon készültem. Hozzánk elég közel vannak a salgótarjáni pályák, mentem már rajtuk, mindkét irányból, mindkettőn, de mint navigátor. A belvárosi prológ és az oda-vissza pályák miatt nagyon vártam a versenyt, ezek kifejezetten színpatikus részletei voltak számomra a versenykiírásnak. Óriási újítás ez a rendezők részéről. Pályabejárás szempontjából is jó és az időbeosztás miatt sem rossz, ráadásul nyolc gyorsaságin tudunk menni négyfajta speciálison. Szenzációs hétvége lehetett volna, de sajnos ki kell, hogy hagyjuk. A kiírással pontosan egy időben tudtam meg, hogy sajnos a munkám ezt a futamot nem fogja nekünk megengedni. Így maradt a Borsodnádasd.  A borsodi verseny után a tervek szerint ismét Borsodba látogatunk majd, hiszen a Rallye2 bajnokság évzáró futamán az Ózd Rallye-n mi is szeretnénk rajthoz állni. 95% esélyt látok rá, hogy ez össze is jön. Bízunk a legjobbakban. 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük a támogatást a Tofem 2002 BT.-nek, a Kriszcar trade KFT.-nek az autómentőt. És az önzetlen segítséget Apukámnak, Dávidnak, Gabibának, Bajusznak, Petiknek és mindenkinek, aki egy kicsit is hozzátett a sikerünkhöz.

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!