Papp Arnie a tavalyi esztendő elején újra bebizonyította, amit már korábban is tudtunk róla. A PSZA Motorsport pilótája roppant gyors, és jó kezű versenyző, de a remek részeredmények ellenére bizonyos helyzetekben hajlamos hibázni, ezért különösen jót tett neki, amikor Béres „Unicum” Attila ült be mellé a Baranya Kupán. A tapasztalt navigátor sikerrel zabolázta meg az igyekvő tehetséget, aki az elmaradt eredmények ellenére a pályafutása szempontjából igen hasznos esztendőként tekint vissza 2019-re. Papp Arnolddal beszélgettünk.


Egy olyan kísérleti Lada motorral álltatok oda 2019 márciusában a rajtvonalhoz, amilyet még nem láthattunk korábban, Magyarországon a rallyepályákon. Mi volt ezzel a tervetek?

Pontosan így van, ahogy mondtad, valóban az én autóm volt az első hivatalos rallyeautó itthon, amelybe beépítették a 112-es Lada motor. Kormos Ádinak köszönhettük ezt. A motor az övé, ő üzemeltette, én csak használtam, és teszteltem. Sok tapasztalatot sikerült gyűjtenünk vele kapcsolatban, szerintem az évad végére már egészen jól összeállt a motor, megbízható lett, a teljesítményével pedig már Egerben sem volt semmi probléma. Az elképzelésünk a Lada kupa első helyének a megszerzése volt, és szerettünk volna az összetett értékelésben is csatázni az előkelőbb pozíciókért.

Az utóbbi összejött, komoly villantásokat láthattunk tőletek, sokan pislogtak már Egerben is a tempótok miatt, ám a várt éves eredmények elmaradtak. Hogyan emlékszel vissza 2019-re?

Az időeredmények azt mutatták, hogy nem voltak túlzók a terveink, megvolt a lehetőségünk a jó helyezések megszerzésére, de Fortuna sajnos elkerült minket a tavalyi évben. Ráadásul én is hibáztam párszor. Az év elejét Harangozó Csengével teljesítettem. Eger akár nagyon jól is elsülhetett volna.

Az utolsó szakaszon úgy rajtoltunk el, hogy vezettük az abszolút értékelést, de az eredmény megtartása érdekében elkezdtünk spórolni, ami miatt kiestem a ritmusból és nekimentünk egy lassítónak, így nulláztunk. Miskolcon minden áron be akartuk bizonyítani, hogy az egri produkciónk nem csak egy fellángolás volt, hanem tényleg ennyire gyorsak vagyunk, de az lett a vége, hogy dobtunk egy tetőt. Ezután leültem egy kicsit és elgondolkodtam, hogy valamit másképpen kell csinálni. Székesfehérváron visszább léptünk néhány lépést, ennek köszönhetően célba értünk végre és megkezdtük a pontgyártást, akkor Szántó Béla olvasta az itinerem. Kiugró eredményt nem vártunk, az volt az első számú feladat, hogy önmagamat legyőzzem. Ez maradéktalanul megvalósult. Veszprémben Aczél András ült mellém a jobb1-ben, és örültünk, mert aránylag minden összeállt a futamra, az összetett harmadik helyéért csatáztunk, Lendvai Pistiékkel és Baksai Laciékkal, de elkezdett melegedni a motor, technikai hiba miatt kellett kiállnunk, pedig már csak az utolsó szakasz volt hátra. Az évad hátralévő három futamára egy állandó, és roppant jó navigátort igazoltunk le mellém. Béres „Unicum” Attilának az volt a feladata, hogy egy kicsit okosítson rajtam, észbe kellett kapnom, ha nem csak remek részeredményeket akartam felmutatni a versenyeimen, hanem pontokat és kupákat is a célban. Attila sokat segített ebben, rengeteget tanultam tőle.

A Baranya Kupán sajnos nem értünk célba, Hetvehelyen csapágyas lett a motorunk, de az abszolút értékelés dobogójának a környékén csatáztunk folyamatosan. A javítás után felkészültünk a számomra félig-meddig hazai versenyre, a Salgó Rallye-ra. A párom salgótarjáni, ezért rengeteget járok a környéken, és a 2018-as Salgó Rallye is elég jól sikerült. Ez is remekül alakulhatott volna, de az időjárás és az korábban begyűjtött éves eredmények miatti 220-as rajtszámunk kibabrált velünk. Mátrakeresztesen óriási vihar és eső kapta el a Rallye2 mezőnyét. Az elején néhány páros még megúszta a zuhét, de mi már semmit sem láttunk a pályából, ami a rengeteg víztől úgy csúszott, mint a jég. Alaposan visszaestünk, de ennek ellenére sikerült a P12-es géposztályban dobogójára felállnunk, az évünk egyetlen Magyarországon szerzett kupáját ekkor gyűjtöttük be. A Mecsek Rallye-ra kizárólag azért utaztunk el, hogy bebizonyítsuk magunknak, hogy végre jó az autónk, mi is jók vagyunk, illetve egy szép eredményt is jó lett volna elhozni Pécsről. Csak annyit mondok, hogy két dupla defektet is kaptunk Pécsváradon. Szörnyen kikaptunk mindenkitől, de célba értünk. Tanulságos év volt számomra a 2019-es, Attila rengeteg olyan tanácsot adott át, a három, hazai versenyünk során, amiknek a későbbiekben még sok hasznát fogom venni. Köszönöm neki!

Jó, hogy mondtad, hogy hazai, mert novemberben volt egy külföldi kitérőtök is.

Részt vettünk a leánykori nevén
Waldvierte Rallye-ként jegyzett Rallye W4-re, Ausztriába, az osztrák bajnokság évzáró futamára. Ott sikeresen vettünk minden akadályt, büszkék lehettünk magunkra, mert megnyertük a kategóriánkat. Célba értünk, de a hosszú, murvás versenytávon igencsak sokat kapott a kocsi. Kimondhatjuk, hogy ez a futam volt neki a kegyelemdöfés. Már 2019 elején is csak rengeteg munka árán sikerült gatyába ráznunk.

Mit terveztek az idei évre?

A legfontosabb az az autó tatarozása jelenleg. Fejleszteni is szeretnék, és a motordoktor, Ádi is nagy munkában van, éppen egy újabb, szintén 16 szelepes erőforrás elkészítésén dolgozik. Attilával sajnos elválnak az útjaink, mert ő mást tervez idén, ráadásul aligha készül el az autóm az Eger, vagy a Miskolc Rallye rajtjára. A munkahelyemen, a PSZA Motorsport műhelyében rengeteg az elfoglaltságunk, hozzánk került nem régiben egy Citroen C2R2Max is, ezt majd bérbe szeretnénk adni, vagy a Rallye1-be, vagy a Rallye2-be. Az évnyitó versenyeknek az árát és az idejét minden bizonnyal a saját kocsiba fogom belefektetni. Most azt mondom, hogy egy-két versenyt tutira be fogok írni magamnak a versenynaptáramba, de teljes bajnokságot semmiképpen sem tervezek 2020-ra. Annak nagyon örülnék, ha a Veszprém Rallye mellé bekerülne még egy murvás futam a bajnokság menetrendjébe, mert a murva nagy kedvencem, elég otthonosan autózgatok rajta. A Rallye W4-re garantáltan idén is ellátogatok, gondolom érthető, hogy nagyon megkedveltem. A legkomolyabb terv az idei évre az, hogy év végén, ha sikerül, akkor ott szeretnék lenni az új autóval a Rallye Legenden. Meglátjuk, hogy mi jön össze belőle… 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

A PSZA Motorsport reklámpartnerei:

Virtech Labs Bt., FER-VILL KFT., Landa – Trans Kft., MJM Transport Kft., Primun Go Kft., Dolphio Technologies Kft., Truckport Hungary Kft., Fornád Trans Kft., Közbeszerzés Figyelő Kft., Fúzió Elektrótechnika Kft., DPF Cleaning Hungary Bt., I-Road Link Kft., Kamaraerdei Stúdió Bt., Matricakell.hu, Pelixír Centrum Kft., FoliaZ.hu., GN Group Kft., Trenaker Kft., Kormosadi.hu, Kasza Motorsport, FervillSound Kft., SFR Parts Kft., Loppun’s Garage, DSG Kft., Eurokardan Kft., Mobil Vizsgáztató Kft., SZRV Racing Kft., Oroszlánszív Informatikai Zrt., BpRacing.hu., Vulkán Tömegsport Egyesület

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!