Papp Arnold és Aczél András érdekes ötlettel állt elő a Veszprém Rallye előtt, Arni ugyanis azt találta ki, hogy megrögzött ladásként kipróbál egy elől kaparós versenyautót ám aligha találhatott volna ehhez a tervhez jobb eszközt, mint a Rallye2 Bajnokság jelenlegi címvédő C2R2Max-át. Arnoldék hamar megbarátkoztak a kis Citroennel, az eredményük pedig első nekifutásra teljesen rendben volt a verseny végén. Papp Arnold foglalta össze a veszprémi hétvégéjüket.

A Veszprém Rallye volt a pályafutásod első olyan versenye, amelyen elsőkerék hajtású autóval álltál rajthoz. Miben volt másabb a citroenes felkészülés, mint a ladás?

Lényegesen könnyebb helyzetben voltam a Citroen felkészítése kapcsán. A Ladát én szoktam felkészíteni, a Citroenhez pedig igazából az ülésemet és a bukósisakomat kellett vinnem, a többi teher a Bakó Rally Team és Bakó Laci vállát nyomta, mert tőlük béreltük a Veszprém Rallye-ra a C2R2Max-ot, hibátlan autót kaptunk tőlük a futamra. A Citroenünknek szenzációs ajánlólevele volt, mivel Csomós Mixiék ezzel a kocsival nyerték meg 2017-ben a Rallye2 Bajnokság abszolút értékelését. A Citroennel tehát nem volt munkánk, de nem unatkoztam így sem a Veszprém Rallye előtt, mert a PSZA Motorsport többi autójával bőven adódott dolgom, azok felkészítésével foglalkoztam. Murvás videókat néztem, valamint Szabó Árpi kollégám és barátom próbált jó tanácsokkal ellátni a rajt előtt az autóval kapcsolatban. Tesztelni nem voltunk. Az első szakasz beírójához nagyjából 200 méternyi murván lehetett eljutni, ott próbáltam egy kis képet kapni a gumik tapadásáról és a fékek, valamint a motor erejéről a laza talajon.

Ehhez képest ügyesek voltatok, kupákkal térhettetek haza Veszprémből. Milyen volt a versenyetek?

A rögtönzött mini tesztünk „eredményesre” sikerült, mert olyat éreztem, amit még soha. A kerekek szinte kitépték a kezemből a kormányt. Persze előfordult ilyen már máskor is, de ennyire erősen még soha sem éreztem. Jeleztem is Andrisnak, hogy ez izgalmas szakasz lesz, de mondta, hogy emiatt ne aludjunk be, nyomjuk a gázt egyből padlóig. A szakasz első fele elég tempós volt, haladtunk, de igazából elspóroltam Kislődöt. Semmiben sem voltam biztos, nem mertem kockáztatni. Mindössze annyi történt, hogy kb. a szakasz 2/3-adánál volt egy kisebb bukkanó ahol lecsúszott a fojtószelep egyik alkatrésze és a motor csak 5000-ig forgott ki. Emiatt nagy különbséget nem éreztünk a pálya vége felé sem, mert még ezzel a teljesítménnyel is félelmetes volt az autónk. Etapon, telefonon elmondta a szervizcsapat, hogy mit nézzünk meg, és így egy kis távgyógyítással, valamint a nálunk lévő minimális szerszámkészlettel elhárítottuk a hibát. Hegyesden, a kedvenc gyorsaságinkon flottul működött az autónk, hiba és probléma nélkül sikerült átszaladnunk rajta. Az eredményünk is jó lett, abszolútban a negyedikek lettünk. Hegyesdhez képest nekünk szinte fájdalmas volt a kislődi és a hajmáskéri gyorsasági minősége, a hatalmas gödrökkel és nyomvályúkkal. Nem akartuk tönkretenni a kocsit, de a magunk módján, ezeken is igyekeztünk normális tempót menni. Mindeközben kezdtem érezni az autót, kezdtem kitapasztalni, hogy hasonlóan kell ezzel a Citroennel is menni, mint a Zsigulival, csak a kanyarban nem az ellentétes irányba tekerjük a kormányt, hanem arra, amerre ténylegesen van is a kanyar íve. Az első kör után azt láttuk, hogy az élmezőny nagyon elhúzott tőlünk, nagy falat lett volna utolérni őket, de a középmezőny elején sikerült stabilan megkapaszkodnunk. A második körünk teljesen eseménytelen volt, tökéletesen működött az autónk, kizárólag nekem kellett fokozatosan felnőni a kocsihoz. Meg kellett találni a biztonságos, de gyors haladás titkát, hogy célba érjünk, mert 2018-ban eddig csak Miskolcon mentünk, a Ladánkkal, ám a prológ után ki kellett állnunk. A Veszprém Rallye-t a célban és karcmentes autóval akartuk befejezni, a saját tempónkban, fokozatosan gyorsulva. Az első körhöz képest mindenütt javultunk nagyjából tíz másodpercet. Dudás Gergőékkel csatázgattunk, de ők a power stage-re rettenetesen felszívták magukat, ott alaposan elnáspángoltak minket is. Az eredménnyel elégedettek voltunk, az összetettben ötödikek, a 6-os kategóriában harmadikak lettünk. Teljesen más világ a Citroen, mint a Zsiguli, sokat kéne még vele menni, hogy tényleg meg tudjam szokni.

A Baranya Kupán lesz ebből folytatás?

Ott leszek Komlón, de csak a csapatunkkal, a PSZA Motorsport színeiben, szerelőként fogom segíteni Baksai Laciékat és Szabó Attiláékat. Laciék jól állnak a 2WD kupában, szeretnénk, ha megtarthatnák a pozíciójukat, Attiláékat pedig a szombathelyi „majdnem” győzelmük és székesfehérvári kiesésük után szeretnénk hozzásegíteni végre egy szép eredményhez. Nekem egyelőre úgy tűnik, hogy a Salgó Rallye-n folytatódik a bajnokság, ahol 70-80%-ig biztosan a Ladánkkal fogunk harcba szállni a pontokért. A cél, hogy technikai hibáktól mentesen elérjünk végre vele a célba. Kíváncsian várom, hogy a Citroen után milyen lesz újra a Ladát terelgetni a klasszikus nógrádi pályákon.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Együttműködő partnereink:

Dolphio Technologies Kft., FER-VILL KFT., Solar Pro-Tech Kft., Budaörs Rádió FM 104.8., Henci Group Kft., H-D Innovatrans Kft., Truckport Hungary Kft., Virtech Labs Bt., Attalus Security Kft., TEN-LINE Kft., Ruhan Kft., Fúzió Elektrótechnika Kft., Multi Garage Kft., FoliaZ.hu., Extremelmenyek.com., Petersgumi.hu., Matricakell.hu – matrica webáruház., Kasza Motorsport., FervillSound Kft.

Köszönjük az autót a Bakó Rally Team-nek!

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!