Nyilas Peti és Friedrich Laci számára nem hozta meg azonnal a várt sikert az autó és kategóriaváltás, a 2018-as Rallye2 Bajnokság egri rajtjánál,ám a páros keményen megküzdött érte, így az év végére kikerekedett a sztori, a kezdeti nehézségek ellenére fülig érő szájjal zárhatták az évadot, Nyíregyházán. Összességében, az 5-ös kategória ezüstérmét szerezték meg, ezért érthető, hogy Nyilas Peti boldogan foglalta össze a küzdelmes, de kétségkívül sikeres szezont.

Milyen elképzelésekkel vágtatok neki a 2018-as esztendőnek?

 A téli szezonban lecseréltük a régi Hondánkat, ami egyben azt is jelentette, hogy új kategóriában, a 7-es után az 5-ös géposztályban indultunk neki az idei évnek. A márka és a típus változatlan maradt, csak megfiatalodott a Honda Civic-ünk, és az 1.6-os motor helyett immáron egy 2000 köbcentis, szívó benzines szolgáltatta az erőt, a másodpercek elleni csatákban. A tervünk az volt, hogy egy, maximum két ismerkedéssel eltöltött futam után már felvesszük az kategóriatársaink ritmusát és abban is bíztunk, hogy ezzel a Civic-el már az abszolút értékelés élmezőnyének a csatáiba is bele-bele tudunk szólni, alkalomadtán.

Ezeknek a kritériumoknak Egerben és Miskolcon aligha sikerült megfelelnetek, de némi„csalással” az Iseum Rallye-n már elkezdtek gyűlni a pontok, majd két kategóriagyőzelmet is szereztetek az elmúlt szezon során. Milyen volt az évetek?

Elég nehezen kezdtek gyűlni a pontjaink, ami azért volt aggasztó, mert teljes évadot terveztünk, és két futam után máris azt kezdtük érezni, hogy az esélyeink, hipp-hopp szertefoszlanak. Pontokból az év első két futamán egyet sem szereztünk, mert az új autónk, – amihez komoly reményeket fűztünk – Egerben és Miskolcon egyaránt cserben hagyott. Próbáltuk a technikai gondokat orvosolni, de mindig jött valami újabb. Nem volt más választásunk, ha versenyben akartunk maradni, akkor Szombathelyre elő kellett húznunk a nyulat a kalapból, így a murvás versenyre a régi Hondánkat vettük elő. 1.6-os autóvak felneveztünk a 2000-esek közé. Győzelmi reményeink nem lehettek, de végre célba értünk, amivel sikerült megkezdenünk a felzárkózást. A miskolci és a székesfehérvári futam közt persze nem csak bosszankodtunk és ünnepeltünk, hanem lázas munka folyt a műhelyben, minden erőnkkel igyekeztünk az új autónkat üzembiztossá varázsolni. Sokat dolgoztunk,megtaláltuk a hibáit, és szerencsére kellőképpen „megijedt” attól a kocsink, hogy kilátásba helyeztem, hogy ha még egyszer kiesünk, akkor útilapu kerül a kerekei alá. Székesfehérváron vetettük be ismét, ahonnan a géposztályunk ezüstérmével tértünk haza. Annyira megszerettük hirtelenjében, hogy a Veszprém Rallye-n már sajnáltuk rávinni az autógyilkos murvára. A régi autónkkal kategória győztesként gurultunk át, a Veszprém Aréna parkolójában, a céldobogón. A Baranya Kupán sajnos újra kiestünk, amit talán az évünk legrosszabb pillanataként éltünk meg, mert semmilyen előjele nem volt annak, hogy idő előtt kell összecsomagolnunk. Ezt a kudarcot Salgótarjánban sikerült feledtettünk, maximális pontszámot gyűjtöttünk,a lobogós, nógrádi pályákon. Már csak egy futam volt hátra a bajnokságból, és úgy állt a szénánk, hogy ha győzünk és Fortuna is fogja a kezünket, akkor akár bajnokként is búcsúzhatunk ettől az évtől.

Erre végül nem került sor, de nagyon boldogok voltunk a szabolcsi célban, mert az évünk harmadik kategória győzelmét arattuk, és ezzel az év végi ezüstérmet is megszereztük. Azt gondolom, hogy a Nyíregyháza Rallye volt az évünk legjobb, legélvezetesebb versenye, acéldobogón pedig átélhettük a 2018. évi bajnokság legszebb pillanatait. Ez a futam már elejétől a végéig olyan volt, mint amilyet mi is elvártunk önmagunktól. A sok probléma ellenére jó és eredményes évet tudhatunk magunk mögött, amit a szervizcsapatunkkal együtt nagyon élveztünk. A srácok, – akiknek az egész éves munkájukért roppant hálásak vagyunk – már most nagyon várják a tavaszi folytatást. Az eredménnyel elégedettek lehetünk, örülünk az ezüstéremnek, ennyi küzdelem és kiesés után nem gondoltuk, hogy ennyire jó eredménnyel köszönünk el 2018-tól.

Részben már választ adtál a most következő kérdésre: Mikulás vagy Szilveszter Rallye?

Egyik sem. Csak tavasszal, az Eger Rallye-n tervezünk legközelebb rajthoz állni. Az új autónkat már elkezdtük szétszedni, ellenőrizzük és, amit kell, azt megjavítjuk, vagy kicseréljük tavaszig. A régi autónkat továbbra sem adtuk el, nehéz tőle megválni, szeretném eladni, de mindig megesik rajta a szívem. Idén kétszer is kihúzott minket a slamasztikából, ráadásul mindkétszer jól szerepelt. Tervezgetjük a jövő évet, kacsintgatunk az ORC felé, megfordult a fejünkben, hogy fentebb lépünk, de jelenleg a tervünk ugyanaz, mint 2018-ban. Teljes évad, akár a murvás futamokkal együtt, a Rallye2 Bajnokságban.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!