Fotó: Kacsándi Norbert
Fotó: Mike83
Fotó: Mike83

Egri győzelmük után vezettek Miskolcon is Neukirchner Andrisék, de árokba csúsztak és emiatt végül 0 ponttal zártak Borsodban. A Szombathely Rallye előtt András kijelentette: „Mese nincs, győzni kell!” Így is lett, megszerezték Guzi Robival a 20 pontot, amit a Veszprém Rallye-n legalább ugyanennyivel szeretnének gyarapítani. Neukirchner Andrást kérdeztük.

Rallye2.hu: A miskolci kiesésetek után igényelt e valamilyen különleges felkészítést az autótok az Iseum Rallye előtt?

Neukirchner András: Igazából nem, mert a két dolognak valójában semmi köze nem volt egymáshoz. Az autónk Miskolcon sértetlenül megúszta a becsúszást, így kizárólag a kocsi murvára történő felkészítésével kellett foglalkoznunk. Futóműveket cseréltünk, teljesen más futóművel mentünk, mint Miskolcon. Le kellett szedni a váltót, át kellett állítani a sperdiffit. Volt munkánk, de rendben elkészültünk mire indulnunk kellett Szombathelyre. Hálás köszönet a tökéletes autóért a szervizcsapatnak valamint a segítségért a támogatóinknak.

Iseum Rallye 2016 Rallye2 Salánki Gábor_301

Rallye2.hu: Szombathelyen megnyertétek az abszolút értékelést és az 5-ös kategóriában is ti voltatok a leggyorsabbak. Nyerni mentetek, sikerült. Milyen volt a versenyetek?

Neukirchner András: A nyitó szakaszon kivételesen egy kicsit örültem az etapnak, mert nem tudtam tesztelni a verseny előtt. Meghibásodott a szervizautónk, nem sikerült időben indulni, nem érhettünk oda a tesztre. Ismerkedősre vettük a figurát Szelestén. Megmozgattam az autót, lett egy kis elképzelésem arról, hogy hogyan viselkedik a laza talajon. Csepregen a biztonságra törekedtünk, csupán 3 tizeddel sikerült megnyernünk a szakaszt Vizelli Kareszék előtt. A Rallye katlanban viszont kitoltam magunkkal. Csináltam egy jókora hátrányt. Van egy kedvenc kanyarkombinációm, amit ezúttal túlvállaltam. A rajt utáni kanyart követően, ahol rámegyünk a murvára van egy hosszú egyenes. Annak a végén van egy bal2-jobb2-bal4 kombináció. A bal4 ezúttal is ki volt gumizva, de a gumi egy picivel hátrébb volt ezúttal, mint az elmúlt években. Nem tudtam a jobb2-ből visszafordítani az autót és a bal elejével ellöktük a gumikat. Tolatni kellett, szerintem 10-15 másodpercet biztosan elvesztegettünk ott. Először megijedtem, de semmi komoly baja nem lett az autónak. Aztán idegből letoltam a szakasz többi részét, az ugratóknál születtek is rólunk hihetetlenül jó fotók. Az itt szerzett hátrányunkat kellett ledolgozni a célig. Szerencsére a hátra lévő öt szakasz aránylag eseménytelenül telt, folyamatosan faragtunk a lemaradásunkból és át is tudtuk venni a vezetést. Robi nagyon jó ütemben mondta a kanyarokat minden klappolt, minden úgy volt, ahogyan lennie kellett. Élveztük az autózást. Itt a murván még az elsőkerekes autóknak is csúszik a hátulja. 🙂 Nagyon küzdelmes versenyen vagyunk túl, szerintem az eddigi pályafutásom során még soha nem vívtam ennyire kiélezett és szoros csatákat, mint most, az Iseum Rallye-n.

Rallye2.hu: Két győzelemmel büszkélkedhettek az idei három verseny után. Hogyan készültök a Veszprém Rallye-ra?

Neukirchner András: Szintén murva, bár másabb lesz, mint Szombathely. A Veszprém Rallye-n lesz a kedvenc gyorsasági szakaszom, a Kislőd. Számomra az az Isten! Valamiért azt nagyon érzem, nagyon szeretem, de a többi gyorsasági is kedves a számunkra. Veszprémbe is győzelmi tervekkel érkezünk, jó lenne újra a dobogó legfelső fokára állni. Ezért fogunk küzdeni a Balaton partján.

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!