Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Németh Gergely: A power stage győzelmünk volt a hab a tortánkra

Németh Gergely és Matics Barbi egyre jobban összebarátkozik a kis Citroen C2R2 Max-ával amit mi sem bizonyít jobban, minthogy a Vértes Rallye-ról egy bronzéremmel, valamint a 6-os kategória power stage-ének a megnyeréséért járó plusz három ponttal, elégedetten távoztak. Németh Gergellyel beszélgettünk.

Hogyan készültetek a Vértes Rallye-ra és mit vártatok tőle? Navigátorként már ismerted a pályákat, de a bal1-ből még nem.

A rajtot nagyon vártuk, időben még nem volt annyira messze a Vértes az Eger Rallye-hoz, így az ott begyűjtött érzések és reflexek még bennünk voltak. Viszonylag sok időt fordítottunk a pályák belsőkamerás felvételeinek az elemzésére, más pilóták videóit is hosszasan nézegettük. Az ott látottakat próbáltam meg a gyorsaságikon a gyakorlatba átvinni.

Sikerült? Milyen volt a versenyetek?

Több, kevesebb sikerrel igen, voltak helyek, kanyarok, pillanatok, amikre már azt mondtuk, hogy nem is voltak rosszak, de tudjuk, hogy van még mit tanulnom. Kellenek még bőven kilométerek, hogy úgy tudjak menni, ahogy magamtól azt elvárnám. Mi már annak is örültünk, ahogy ennek a versenynek neki tudtunk állni. Kompakt hétvége volt, a szombati pályabejárással és a vasárnapi versennyel hipp-hopp lezavarták a szervezők a Vértes Rallye-t. A verseny összességében nagyon tetszett, a pályák és rendezés szempontjából is kitűnő volt, gördülékenynek mondanám, értékeltük, hogy egyetlen perc csúszás nélkül történt minden. A jó kedvünket csak tovább fokozta, hogy célba értünk, és még a végeredmény is viszonylag jó lett. Az első körben tapogatózva kezdtünk, igyekeztünk felmérni a körülményeket, és letesztelni, hogy mennyit ér valójában a felkészülésünk. Az első kör végén még mi magunk is meglepődtünk, hogy a 6-os kategória második helyén állunk, előtte nem nézegettük az időket. Rájöttünk, hogy ebből még valami egész jó eredmény is kisülhet a végére, így ebben a felfogásban indultunk neki a második körnek. Nem alakult rosszul a folytatás sem, de van még hová fejlődnöm, főleg a tempós részeken, de ezeket leszámítva egészen élvezetes utunk volt a céldobogóig. A végelszámolásnál sajnos nem az ezüstérem jutott nekünk, mert visszább csúsztunk egy helyet, de a bronznak is tudtunk örülni, mert a rajt előtt egy dobogós hely megszerzését tűztük ki célként magunknak a 6-os kategóriában, azt pedig gond nélkül megszereztük. A legjobban annak örültem, hogy a nagyvelegi pályán, amitől először különösen tartottam, a power stage-en sikerült egy tét nélküli, önfeledt autózással megszereznünk a géposztályunkban a szakaszgyőzelmet és a plusz három bajnoki pontot is. Ez így együtt, a dobogós helyezéssel mondhatni, hogy megkoronázta a móri hétvégénket.

Pálházára neveztek?

Az előzetes terveinkben az szerepelt, hogy három versenyen veszünk részt idén a Rally2 Bajnokságban, ezek közül a Vértes Rallye volt a harmadik. Aztán ahogy telt, múlt az idő, már a bajnokság állásától, a szereplésünktől tettem függővé a folytatás kérdését, és arra jutottam, hogy a Pálháza Rallye nélküli zárófutamon, a Mikulás Rallye-n még megyünk egyet. Pálháza igazából váratlanul közbe szólt, mert ha nincs, akkor végül teljes bajnokságot tudtunk volna menni. A büdzsénkbe sajnos nem fér bele a Pálháza Rallye, és tavaly, amikor navigátorként rajthoz álltam az 1. Rally Hungary-n, akkor nem igazán tetszettek a pályák. Gumit is kéne vásárolnunk, ezért eldöntöttük, hogy nem indulunk Pálházán, hanem minden energiánkat, és megmaradt Forintunkat a Mikulás Rallye-ra tesszük félre. Előtte szeretnénk egyet tesztelni is, és ugyanolyan lelkiismeretesen felkészülni, mint eddig. A bajnokságban, a 6-os kategóriában jelenleg a harmadik helyen állunk, ami jó, csak a kihagyott verseny biztos, hogy nem a mi javunkat fogja szolgálni, ezért ezt az eredményt nem is figyeljük inkább. A Mikulás Rallye volt az a verseny tavaly, ahol először rajthoz álltam egy Citroen C2R2-vel, és ezt a versenyt szeretném ismét legalább annyira élvezni, mint 2019-ben. Ide már nem újoncként érkezünk, egy futamnyi tapasztalatom már van a veszprémi murván, navigátorként is ismerem, úgyhogy az alapok már adottak. Aztán, hogy mi sül ki a Mikulás Rallye-ból? December elején térjünk vissza a kérdésre!

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük