Nagy tervekkel készültünk az idei év első versenyére hiszen az autó elkészült és az új szponzornak köszönhetően „pirosban” próbálunk megfelelni az elvárásoknak. Baksai László és Nagy Béla beszámolója, a navigátor tolmácsolásában.

Pénteken az adminisztratív és a gépátvételt követően megkezdtük a pályák feltérképezését és megpróbáltuk a pontos felírást. Két szakaszt kellett felírni és úgy érzem ez egész jól sikerült, és mint az eredményünk is mutatta, jó volt a megérezésem. 🙂 Péntek este az ünnepélyes rajtceremónián tapintható volt, hogy a nézők már nagyon várták a bajnokság kezdését, sokan és kulturáltan szurkoltak a mezőnynek a Dobó téren. Szombaton 11.09-kor a szervizparkból kigurultunk izgatottan indultunk az Egerszalók – Verpelét gyorsasági szakaszra. Lacival megbeszéltük, hogy ismerve az ellenfelek erőfölényét, számunkra a pontok gyűjtése a legfontosabb. Bemelegítésként 3:49-es idővel abszolváltuk az első gyorsasági szakaszt és ez elég is volt, hogy a kategóriánkban a legjobb időt érjük el. A 6.6 km-es szakaszon nem volt kalandunk bár az első lassító féktávja egy kicsit rövidre sikeredett de a nézők nagy örömére Laci ügyesen megoldotta a problémát én pedig némán szemléltem a történéseket… 🙂 Következett a Terpes – Rozsnak gyorsasági, amire azért készültünk mert sejtettük a pénteki esőt követően, az erdő saras és csúszós lehet és ezek a természeti segítségek nekünk kedveznek, hiszen mindenki félt egy kicsit az erdőtől és még az is fokozta a parát, hogy tudtuk Janika itt esett el. A 18.6 km-t ismét a kategórián első helyén teljesítettük és az abszolútban harmadikak voltunk két gyors után. 🙂 Természetesen nem volt séta kocsikázás, amit bemutattunk, és bennem is megfordult egyszer-kétszer, hogy itt a vége de az égiek velünk voltak és sikeresen lekocsiztunk a szakaszokról. A belsőkamera felvételére nagyon kíváncsi leszek mert nem tudom, hogy mennyire adja majd vissza azt az élményt, ami az erdőben, igazi rallye-s pályákon érezhető volt. Ezek után a szerviz parkban nyugodtan megreggeliztünk és a fiúknak nem sok dolga akadt az autó körül. Ismét az Egerszalók – Verpelét gyorsasági következett ahol másodpercre azonos időt mentünk, mint legelőször és rögtön kaptunk is két másodpercet a Molnár – Szecsődi párostól. Kaland nem volt, integető néző annál több. 🙂 A következő gyors Terpes – Egerbakta volt, tehát az előbbi 18.6 km helyett már 25.6 km mentünk. Ez olyan jól sikerült, hogy abszolútban mentünk egy második időt, kategóriánkban pedig megerősítettük vezető helyünket. Az igazsághoz hozzá tartozik az is, hogy sajnos az első osztályban történt baleset miatt csúszás volt és majdnem egy órát vártunk, ami miatt a gumik lehűltek és sokan kiestek a ritmusból is. Félő volt, hogy ha így haladunk akkor ránk fog sötétedni és nekünk nem volt lámpasorunk. 🙁 Szervizbe ismét csak a szokásos átvizsgálás volt és rögtön találtak a fiúk egy kis munkát maguknak de még időben elhárították a problémát és nyugodt tempóban mehettünk a 5. gyorsasági szakaszra. Kezdődő szürkületben kategória első idejével legurultunk és a Lacival azon kezdtünk gondolkozni, hogy milyen lesz az erdőben mert már erősen sötétedett és a lámpánk nem volt a legfényesebb. A beíróban aztán végképp elkeseredtünk hiszen még az első osztály vége sem rajtolt el és ismét tartós várakozásra készülhettünk pedig már csak lámpa fénynél lehetett tájékozódni, hiszen este 8 óra is elmúlt. Az eredeti terv szerint ekkor már hazafelé kellett volna mennünk és ehelyett még nem rajtoltunk el az utolsó gyorson. Később kiderült, hogy nem is fogunk mert a vezetőség a nézők fegyelmezetlen viselkedése miatt etappá nyilvánította az utolsó szakaszt így alternatív útvonalon egymás után vissza indultunk Egerbe. Nagyon örültünk és nemcsak ennek, hanem annak is, hogy megnyertük az A6-os kategóriát és az abszolút értékelésben is harmadikak lettünk. 🙂 🙂 🙂 Egerben a Dobó téren aztán örömmel és boldogan vettük át a kupáinkat és megállapítottuk, hogy soha rosszabbul ne kezdjük el ezt az idényt. Találkozunk Miskolcon!

Köszönet a Sydax Zrt-nek, a Minell Kft-nek, a Nyírlift-nek, a Vanko Racing-nek, a Sarudhús Kft-nek, a Petronas-nak, a Start Autó-nak és Ország Zsoltnak.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!