Kis túlzással élve papírforma eredménnyel zárult az 1. Vértes Rallye, hiszen a hazai pályákat álmából felkeltve is kívülről fújó Fogarasi Attila-Toloczkó Péter páros otthon tartotta a legnagyobb kupákat, Foczkó Ákosék pedig a terveiknek megfelelően növelték az előnyüket a Rally2 Bajnokság véghajrája előtt.

A Koronavírus járvány miatt 2020-ban Székesfehérvár helyett Mór adott otthont, Vértes Rallye néven a Rally2 Bajnokság harmadik, értékelt versenyének. A pályák már korábbról is ismerősek voltak a rajthoz álló 51, Rally2-es versenyzőpáros túlnyomó többségének, de természetesen ezúttal is akadt néhány újonc a mezőnyben. A hat gyorsasági hossza ezúttal 400 méter híján 80 kilométer volt, amelyet borongós, őszi időben, néha gyenge esőben, szűrt napsütésben, de összességében még kifejezetten vállalható körülmények között teljesítettek a párosok. A legfontosabb kérdés az volt a futam előtt, hogy az év elején megszerzett két abszolút sikerük után Foczkó Ákosék Móron is nyernek e, mert ha igen, és mindezt ideális körülmények között teszik, akkor akár már a Mikulás Rallye eredményétől függetlenül is bajnokok lehettek volna vasárnap este, a Wekerle Sándor szabadidőközpontban felállított céldobogónál. De pénteken bombaként robbant a hír, hogy a novemberi 2. Rally Hungary-n egy majdnem külön versenyt rendeznek a Rally2 Bajnokságnak, 1. Pálháza Rallye néven, – értelemszerűen a Zemplénben, Pálháza központtal – így az ott begyűjthető 35 pontnak köszönhetően feleslegessé vált bármilyen matekolás a Vértes Rallye hétvégéjén. Az első körben Foczkó Ákosék hullámzó teljesítményt nyújtva, de különösebb események nélkül autóztak. Az első szakaszon csak 14-ek lettek, aztán abszolút időt autóztak, a pilóta véleménye szerint a hibás gumiválasztás miatt. Janovich Rolandék a féktávokkal küzdöttek és valami rázta is az autójukat. Ruszó Krisztiánék Csákberényen defektre gyanakodtak, de végül semmi baj nem volt a kerekekkel. Fábián Donátéknak is a féktávokkal volt problémája, a második körben pedig az oroszlányi pályán kitört a Ladájuk egyik első kereke. Bencs Zoltán beugrós navigátorral, Molnár Zsolttal állt rajthoz, így megtisztelték a csúszós, fehér aszfaltos pályákat. Szetei Norberték alatt a Citroen C2R2 a komolyabb féktávokon rendre keresztbe állt, de ez sem gátolta őket abban, hogy jó eredménnyel zárják a futamot. Zsebe Gáborék autójában a korábban tapasztaltaktól még erősebben csúszott a kuplung, már a szervizpark előtt a menetlevél leadásán gondolkodott a pilóta. Péter Pálék az egri abszolút második hely után Nagyvelegen egy felhordásos kanyarban beestek, a nézők hat perc alatt szedték ki őket. Rónavölgyi Endréék egy Hondára cserélték le a Citroen Saxo-jukat, és hamar megszerettek, ami nem csoda, hiszen rögtön ezüstérmet szereztek vele a 2WD kupában, így most már egyedül vezetik az éves értékelést, megszűnt az élen a holtverseny. Baksai Lászlóéknak volt lassú defektje, megforgása, a verseny végén pedig abszolút második időt futva értékes pontokat raboltak a rövidre áttételezett Ladájukkal a power stage-en. Várnai Dávidék alatt rázott az autó, a pilóta úgy érezte magát, mintha egy vibrátoron ülne, bár szent eskü alatt vallotta, hogy nem tudja pontosan, hogy miként működik az általa említett játékszer. Ifj. Fogarasiéknál eközben minden rendben volt, érezték, hogy maradt idő a gyorsaságikban, de leginkább a célba érkezésre koncentráltak. Ruszkai Attiláéknál is ez volt az elsődleges szempont, de ezzel együtt is az élről várták a folytatást a P13-ban. Cseke Péterék sajnos már az első gyorsasági elején kiállni kényszerültek, a főtengely tett rendet a VFTS-ük motorjában, miután eltört. Géringer Zoltánék sem voltak maximálisan elégedettek, de a második körre ők is összekapták magukat, sikerült faragniuk az időeredményekből. A Vértes Rallye komolyabb esés, borulás és ami szintén fontos, egy percnyi csúszás nélkül ért véget a céldobogónál. Az 5-ös kategóriában Ifj. Fogarasi Attiláék voltak a leggyorsabbak, Várnai Dávidékat és Bencs Zoltánékat előzték meg. A 6-os géposztályt Szetei Norberték vezették a célba, őket Mészáros Zsolték és Németh Gergelyék követték a végelszámolásnál. A P12-ben Janovich Rolandék szerezték meg pályafutásuk első Rallye2-es kategóriagyőzelmét, Foczkó Ákosék és Baksai Lászlóék előtt. A Lada kupa végeredménye ugyanez lett. A P13-ban Határ Attiláék diadalmaskodtak a vadiúj motorjukkal, miután Egerben a gépátvételig sem jutottak el. A dobogó második fokára Ruszkai Attiláék, a harmadikra pedig Forgács Istvánék állhattak fel. A 2WD kupa aranyérme Ifj. Szőke Andrásékhoz került, az ezüst Rónavölgyi Endréékhez, míg a bronz Magyari Beck Szabolcséké lett. A Vértes Rallye abszolút értékelését a Móron élő Ifj. Fogarasi Attiláék nyerték meg, úgy, hogy az utolsó szakaszon már csak a szent lélek tartotta egyben a Hondájuk kormányművét. Mögöttük Janovich Rolandék és Foczkó Ákosék zárták a hétvégét.

A Rally2 Bajnokság tehát november 7-8-án, az 1. Pálháza Rallye-val folytatódik, a Zemplénben. Az éves ponttáblázatot egészen a rajttól kezdve Foczkó Ákosék vezetik, jelenleg 30 pont előnnyel, így legfeljebb 6 pontra van szükségük a fiúknak ahhoz, hogy már november elején a Rally2 Bajnokság 2020-as győzteseinek mondhassák magukat.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!