Molnár Ferenc és Kása Ferenc számára nem volt könnyű menet a Salgó Rallye, hiszen óriási csatákat kellett vívniuk a 2WD kupában, aminek a hevében egyszer oda is csapták a szalagkorláthoz, a szezonban mindeddig karcmentes Hondájukat. A 100%-os mérlegük viszont nem csorbult, idei ötödik győzelmüket aratták a 2WD-ben, de még mindig nincs meg a bajnoki cím! Azért Nyíregyházán fognak megküzdeni a Rallye2 Bajnokság „ifjoncai”, Baksai Lászlóékkal. Molnár Feri bácsival beszélgettünk a Salgó Rallye-ról.
Idén ahol elindultatok, ott meg is nyertetek, a 2WD kupát. Hogyan készültetek ennek tudatában a Salgó Rallye-ra?
Szerettük volna megőrizni ezt a remek mérleget, egyértelműen a 2WD kupa első helyezéséért keltünk útra, de a 6-os géposztályban is szerettünk volna jól szerepelni. Az autónkat tökéletes állapotban vittük haza Komlóról, amit kellett megadtunk neki, de különösebb dolgunk nem volt vele a Salgó Rallye-t megelőzően.
Milyen volt a versenyetek?
Érdekesek, változatosak voltak a pályák, és összességében sikeres versenyhétvégeként éltük meg a salgótarjáni kiruccanásunkat. A belvárosi szuperspeciállal kezdtük meg a szereplést, szombaton délután, ahol a Baksai Laciék mögött a másodikak lettünk a 2WD-ben. Másnap reggel Cered és Kazár is elég becsapós volt még első nekifutásra. Száraz, saras és vizes részek váltogatták egymást, miközben elég nagy volt a tempó. Előbbi gyorsaságin 94 km/órás, utóbbin pedig 105-ös átlagsebességgel robogtunk át, a nem éppen fiatal Hondánkkal. Cereden egyszer végig is húztuk az autónk oldalát a szalagkorláton, mert a vizes úton, egy balos kanyarban megúszott az kocsink hátulja és korrigálni kellett. Ebben segített egy kicsit a szalagkorlát. Ha az nincs ott és nem tol vissza minket az útra, akkor tuti, hogy beesünk az árokba, így hálásak vagyunk neki, nélküle aligha értünk volna célba.
Ezen kívül is volt még két meleg helyzetünk, úgyhogy most nem tudom azt mondani, mint máskor, hogy események nélkül, teltek a kilométerek. Sámsonházán, az egyik féktávon óriási füstcsíkot húztak a gumik, nagy volt a sietség a kanyar előtt. Ebből is látszik, hogy az ellenfeleink ezúttal ott lihegtek szorosan, a nyakunkon, szakaszokat is nyertek, váratlanul nagy adok-kapok alakult ki, nagyon oda kellett tennünk magunkat, hogy a power stage-en megszerezzük mind a három plusz pontot. A verseny elején gyűjtögetett előnyünket örültünk, hogy be tudtuk rendesen osztani. A 2WD kupában a győzelem – ha nem is könnyen – de összejött, sőt a kategóriában is bronzérmesek lettünk, az R2-es és egyéb jobbnál jobb, illetve erősebbnél erősebb kocsik között. A verseny alapvetően tetszett, de a rengeteg várakozás miatt nem voltunk túl jó kedvűek a célban. Erről nem is beszélek inkább, mert ez már nagyon elcsépelt dolog, emlékezzünk a szépre.
A remek szereplésetek ellenére nem dőlhettek hátra, mert a Nyíregyháza Rallye-n, komoly csata vár rátok, a 2WD kupa bajnoki címéért.
Azt már tudjuk, hogy nem lesz könnyű menet a Nyíregyháza Rallye. Az viszont a másfélszeres szorzó ellenére is biztos, hogy nem kell életre-halálra hajtanunk a győzelemért, elég, ha Baksai Laciék mögött végzünk közvetlenül. De ha netán, valamilyen csoda folytán, 🙂 elkalapálnak minket, akkor figyelnünk kell arra, hogy még egy autó nem férkőzhessen be közénk, mert akkor ők a bajnokok, egyetlen ponttal. Az autókra, az 530 kilométeres versenytáv óriási terhet ró majd, mindenkinek nagyon jól össze kell raknia a kocsiját, ha célba akar érni a novemberi, késő őszi megmérettetésen. Jelenleg öt ponttal vagyunk a Baksai-Erdei páros előtt, ebből kell gazdálkodnunk. Ha más megoldás nem lesz, akkor odacsomózzuk a rajtnál a kötelünket, a Ladájuk vontatópontjához és megyünk szépen utánuk. 🙂 😉
Rallye2.hu – Salánki Gábor