miskolcrally_2016Óriási ladás csatákkal, Csomós Miklós dominanciájával és Neukirchner András győzelmével indult a Rallye2 Bajnokság Egerben és a versenyzők előzetes ígéretei szerint Miskolcon sem lesz ez másképp, hiszen aki „csak” második lett Egerben, az most garantáltan az élre akar törni, míg a győztesek nem szívesen adnák át vezető helyüket a kategóriában, inkább megerősítenék azt. Mindezt megbolondíthatja az eső, hiszen a pályabejáráson bizony nedves körülmények köszöntötték a párosokat és az időjósok hiába kecsegtetnek jó hírekkel, a kilátások elég felhősek vasárnapra is.

Az Eger Rallye hosszú egyenesei és padlógázon lobogós gyorsasági szakaszai után a Miskolc Rallye-n jóval nagyobb hangsúlyt kap majd a vezetési tudás, mert a sietős pályákat jóval technikásabb, de korán sem lassú speciálisok váltják Borsodban. A Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt, a Garadna-Mályinka és a Sáta-Sáta gyorsasági szakaszok kivétel nélkül klasszikus Miskolc Rallye-s gyorsaságinak nevezhetők, amelyek közül az utóbbi kettő több, mint 18 kilométeres hosszúságával garantáltan egyaránt a versenyzők és a nézők kedvence lesz. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy Bükkszentkereszten nem lesz látványosság, de az biztos, hogy a mályinkai szűk erdészeti út végére többeknek is főni fog a feje, ha nem gazdálkodnak okosan a technikával, főleg a fékekkel. Érdekes, hogy a versenyzők közül legtöbben erről a gyorsaságiról mondják azt, hogy mindeddig teljesen ismeretlen volt a számukra. A gyorsasági kilométerek száma Miskolcon már sokkal színpatikusabb a Rallye2 versenyzői számára, mint Egerben volt. Ott csupán 60 kilométeren át szegezhették a padlóra a Rallye2-es pilóták a gázt, most azonban – Egerhez hasonlóan- 6 szakasz, ám csaknem 87 gyorsasági kilométer került fel az útvonallapra, amelyekből remélhetőleg egyet sem kell etappá nyilvánítani. Az évadnyitó viadal legnagyobb vesztese az adminisztrációs problémák miatt kizárt, de a Miskolcon már remélhetőleg gond nélkül elrajtoló Jánosa Ákos-Brunekker Árpád egységen kívül egyértelműen a Csomós Miklós-Varga Gábor duó volt. Renault Twingo-jukkal az abszolút értékelés első helyétől voltak kénytelenek megválni egy féltengelytörés miatt. Helyüket Neukirchner András és Guzi Róbert örökölte meg és a célig már nem is engedték ki a kezükből a 20 pontot érő pozíciót. Az abszolút második helyet Vizelli Károly és Vizelliné Jobbágy Éva szerezte meg, Szauer Gergő és Rácz László előtt. A miskolci nevezési listán annak ellenére, hogy a Miskolc Rallye-tól teljes egészében életbe lépnek az új gumiszabályok több, mint 50 versenyzőpáros található. Ez az évadnyitóhoz viszonyítva nagyjából 10 autóval jelent kevesebbet. A Rallye2 Bajnokság királykategóriájában, az 5-ös csoportban 5 versenyzőpáros áll majd rajthoz a nevezési listák tanulsága szerint, a legádázabb ütközeteket pedig várhatóan ezúttal is a 12-es géposztály ladásai produkálják majd, a Peugeot-t hajtó Kolencsik Balázzsal kiegészülve, hiszen nem kevesebben, mint 16-an vannak a géposztályban és közülük többen is esélyesek akár az abszolút győzelem vagy dobogós helyezés megszerzésére is. A 6-os géposztályból biztosan nagy figyelmet kell majd fordítani Csomós Miklósékra, akik egri bánatukat szeretnék Miskolcon hatalmas örömre váltani és revansot venni Neukirchneréken a kénytelen-kelletlen módon átpasszolt futamgyőzelemért. Utóbbi versenyző azonban jól tudja, hogy ezúttal érdemesebb lesz inkább kivárásra játszani vagy elengedni néhány pontot hosszú távú terveik megvalósításáért, mintsem vérre menő küzdelmet folytatni a helyi versenyzőkkel, akik nagyon megkavarhatják a Miskolc Rallye végeredményét a célban.

A Rallye2 Bajnokság mezőnye 9:45-kor gurul ki szombaton reggel a parc ferméből, hogy 10:28-kor elrajtoljon a 201-es rajtszámú versenyautó a Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt gyorsaságin és várhatóan 17:15-kor megérkezzen a miskolci Városház téren felállított céldobogóra.

Salánki Gábor – Rallye2.hu

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!