Magyar Peti és Späth Szabolcs a Baranya Kupán aratott kategóriagyőzelme után a Mecsek Rallye-n is szeretett volna egy nagyot autózni és hasonlóan szép eredménynek örvendeni, ezért a két verseny közt sokat dolgoztak a fiúk, a Rallye2 Bajnokság mezőnyének egyetlen kis motoros Ladáján, így a várt eredmény nem is maradt el. A Mecsek Rallye-ról MagyarPéterrel beszélgettünk.

A Baranya Kupán jöttetek, láttattok, és győztetek. Ez lendületet adott egy újabb versenyhez, és bemelegítettetek valahol a Mecsek Rallye-ra, vagy Komló óta nem ültetek a Ladátokban?

A Baranya Kupán álltunk legutóbb rajthoz, azóta nem indultunk sehol, mert elsősorban az autónkra koncentráltunk, sokat foglalkoztunk vele. Minden energiánkat és szabadidőnket belefektettük, kapott néhány fejlesztést, azt szerettük volna, hogy a lehető legjobb legyen a kocsink Pécsen. Ezek az újítások szerencsére beigazolták a számításainkat, a hozzájuk fűzött reményeink megvalósultak. Komlón sem volt rossz az autónk a géposztályban, de ezúttal tökéletesnek éreztük.

Elég egyértelműnek tűnt az előnyötök a P11-ben…

Minden szakaszt nem tudtunk megnyerni, mert Pécsváradon, az ominózus balos kanyarban, ahol mindenki defektet kapott, ott mi is begyűjtöttünk egyet. A defektes kerékkel végig mentünk a célig és azt hittem, hogy perceket fogunk kapni, de megúsztuk pár másodperccel. Ezen kívül öt szakasz volt még, azokat kivétel nélkül megnyertük.

Mi történt még veletek a Mecsek Rallye-n?

Az első, Trefort pusztai gyorsaságin a szakasz fele után szétesett a gázrudazat, alig tudtam gázt adni. Szinte csak leevickéltünk a nyitó gyorsaságiról. A második körben ugyanitt begyűjtöttünk egy 10 másodperces büntetést. Ezeket és a fent említett defektet leszámítva semmi különös nem történt velünk. A futamunk eleje kicsit melósabb volt, de aztán már csak a versenyzésre kellett koncentrálnunk. Közben persze a versenyzőtársainkhoz hasonlóan mi is megküzdöttünk a sárral, és a nehéz körülményekkel. Ha gyorsítottam keresztbe állt, ha fékeztem keresztbe állt, sokat kellett tekergetni a kormányt. Változékony, igazi rallye-s körülmények uralkodtak a mecseki pályákon.

Nagy volt az öröm a célban?

Igen, nagyon örültünk az újabb kategóriagyőzelmünknek, ez volt a tervünk, ezért álltunk rajthoz a Mecsek Rallye-n. Nagyképűség nélkül mondom azt, hogy számítottunk erre, a végeredmény tükrözte az előzetes számításainkat. A Lada kupa bronzérme pedig csak a hab volt a tortánkra.

Beköszönt nálatok is a téli szünet, vagy autóztok még valahol az idei évben?

Nagyon sokat törődtünk az autóval 2019-ben, így nem tartom valószínűnek, hogy belefér még nekünk az idén bármilyen futam. Ha valamilyen csoda folytán ez mégsem így lesz, és mégis rajthoz tudunk állni, akkor az biztos, hogy a Rallye3 Bajnokság magyarhertelendi futamán fog megtörténni. De ez még egyáltalán nem biztos. A jövő évre tartalékolnánk minden erőnket, mert 2020-ban, a Rallye2 Bajnokságban szeretnénk egy kicsit komolyabban megméretni magunkat. A következő esztendőben jó lenne minél több versenyen rajthoz állni, a P11-es géposztályban.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget!

OP Home kft, dekorpolo.hu, TD autómentés, Maxatent

Külön köszönet az autó felkészítéséért: Sanszi, Szirom, Tunya, Bence, Galambos Gábor, Kiss Roli és Laci

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!