Lendvai Pisti és Madár Tibi súlyos teherrel a szívében versenyzett Veszprémben, de ezzel együtt is szépen helytálltak a fiúk, mert két értékelésben is kupát is szereztek a királynék városában. Pisti mégsem elégedett, bár tudja, hogy a Veszprém Rallye-n megkaparintott pontok is kellettek nekik, mind egy szálig ahhoz, hogy újra átvegyék a vezetést a bajnokságban. Ennek ellenére a fiúk nagyon örülnének, ha Komlón nem csak a mezőny elejében, hanem a dobogó legfelső fokán zárhatnák a Baranya Kupát. Lendvai Istvánnal beszélgettünk.


A murva számodra egy játszótér. Murván nevelkedtél, szereted és érted is a működési elvét. 🙂 Mit vártatok a Veszprém Rallye-tól?

Az itt említett dolgok miatt voltunk nagyon szomorúak, amikor elmaradt a májusi, Szombathely Rallye és ugyanezek miatt vártuk mindennél jobban a veszprémi megmérettetést. Kiemelkedő helyezésekre, jó eredményre, számítottunk, utólag elmondhatom, hogy jobbra, mint, ami összejött a verseny legvégén.

Nem lehetett könnyű dolgotok, hiszen ti értetek oda elsőként Neukirchner András és Pardi Kata balesetéhez. Milyen volt ezután a trauma után a versenyetek?

Nagyon rossz volt látni az autójukat, ahogy lángol a fára tekeredve, szerencsére addigra, amikorra mi megérkeztünk a szurkolók már kimentették, és biztonságba helyezték a versenyzőtársainkat, akiknek teljes és gyors testi-lelki felépülést kívánunk. Várjuk vissza őket a mezőnybe! A látottak után nem volt könnyű koncentrálni, de a futam végére sikerült annyira összeszednünk magunkat, hogy a bajnokság szempontjából fontos pontokkal gyarapítsuk az eddigi gyűjteményünket. A kategóriánkban másodikak, az összetettben pedig harmadikak lettünk Veszprémben. Ezekkel a pontokkal visszavettük a vezetést az abszolút értékelésben, van egy kis előnyünk az üldözőkkel szemben. Ennek ellenére nem vagyok elégedett, sokkal komolyabb elvárásokat támasztottam önmagammal szemben a rajt előtt. Szerintem a nem megfelelő gumiválasztáson úszott el a várt, jó eredményünk. Az első körben keményen megküzdöttünk a tapadásért, voltak meglepetések.

Tolatnunk nem kellett, inkább csak kisodródásnak nevezném az összes necces helyzetünket, amivel időt vesztettünk, mert a laza talajon nagyon nehéz volt új lendületet venni. A szervizben kereket cseréltünk, amiktől egy fokkal jobb lett a Citroenünk viselkedése, de azokkal sem éreztem 100%-osnak a kocsi. Sokat mentünk keresztben, sokszor kellett korrigálni. Igyekeztem ésszel nyomni a gázt, de a kocsi hátulja számtalan esetben kitört. Törekedtem arra, hogy amennyire csak lehet, kordában tartsam. Ez a verseny most így sikerült. Elégedettek nem voltunk a célban, de szomorúak sem, hisz a Baranya Kupán ismét nálunk lesz a 201-es rajtszám, mert újra mi vezetjük a Rallye2 Bajnokság ponttáblázatát.

Jártatok már versenyezni a Mecsekben?

Egyszer már megpróbáltunk egy pécsi futamon elindulni, 2009-ben egy Suzuki Ignissel, de a szervizesek benzin helyett gázolajat öntöttek véletlenül a tankba. 🙂 Sem előtte, sem utána nem jártunk így, de ezzel a bakival a maga módján mégis emlékezetes futam kerekedett belőle. Ezen kívül Orfűn voltam egyszer, egy hegyi felfutásos, Suzuki kupás verseny, de ennyi az összes tapasztalatom a környékről. Már nekikezdtem a felkészülésnek, szorgalmasan nézegetem a belsőkamerás felvételeket a pályákról. Azzal nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, hogy a veszprémitől jobb eredményt várok magunktól. Szerencsére lesz kilométer bőven, de egy pillanatig sem fogunk taktikázni, hanem nyomjuk majd a gázt az elejétől, a legvégéig. Három futam van hátra a bajnokságból, nagyon szoros az állás, ügyesek az ellenfelek, és kiegyensúlyozott a mezőny. A négy eddigi versenyt, négy különböző páros nyerte meg. Reméljük, hogy az ötödik fordulót mi húzzuk be, július végén. 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!