Krehlik Nándi és Madarász Szabi az Iseum Rallye-n aratott győzelme után izgatottan várta a bemutatkozást a Székesfehérvár Rallye-n, ahol a fáradtság ellenére szép eredményekkel zárták a versenyhétvégét. A Veszprém Rallye-n viszont, a fehérváritól jobb teljesítményt várnak maguktól a borsodi srácok, hiszen Szombathelyen bebizonyították, hogy murván bármire képesek lehetnek. Krehlik Nándorral beszélgettünk.

Szombathelyről pályafutásotok első Rallye2-es abszolút győzelmével térhettetek haza. Mivel telt az időtök a Székesfehérvár Rallye-ig?

Az autónkat készítettük fel, és igyekeztünk legalább annyira precíz munkát végezni, mint az Iseum Rallye előtt, mert nem szerettünk volna, hogy bármilyen problémánk adódjon Fehérváron. Sok dolgunk nem volt a kocsinkkal, a legtöbb idő arra ment el, hogy murváról átalakítsuk aszfaltra a futóművet. Igazából rendben ment minden, de az indulás előtti napon nagyon bele kellett húznunk, csütörtökről péntekre virradóan éjszakáznunk kellett a műhelyben. Közbe jött egy probléma, amivel egyáltalán nem kalkuláltunk, sőt, korábban soha nem találkoztunk még vele. Hajnali 5 órára készültünk el a VFTS-ünkkel, nem voltunk túlzottan kipihentek. Mese nem volt, Hipp-hopp összepakoltunk és indulhattunk is Székesfehérvárra. Tüzelt minket a legutóbbi győzelmünk, de úgy gondoltuk, hogy Székesfehérváron, ha benne leszünk a végén, az első ötben, az teljesen jó lesz.

Ezt a tervet kipipálhattátok. Milyen volt a versenyetek?

Soha nem voltunk még Székesfehérváron, a környéken sem autóztunk korábban. A pályák tetszettek, rendben volt igazából, az egész hétvége. A futam pörgős volt, a program gyakorlatilag késés nélkül zajlott le.

A hiba inkább bennem volt, – lehet, hogy a fáradtság miatt – hibáztam egy párszor a verseny során, ami természetesen időveszteséggel járt. Kicsúsztunk, az egyik rajtnál félre váltottam, rosszul választottam meg a féktávot, Kincsesbányán nekimentünk egy guminak, úgyhogy nem unatkoztunk, kalandos futamot teljesítettünk. De meg voltunk elégedve a verseny végén a célban, csak ahogy mondtam, ettől lehetett volna jobb is, ha minden klappol. Az autónkon nem múlt a siker, hibátlanul tette a dolgát. Az utolsó oroszlányi gyorsaságin szerettünk volna faragni a hátrányunkból, nagyon rákészültünk, ám sajnos elmaradt a szakasz, ez a tervünk nem sikerült. 8,5 másodpercre voltunk a harmadik helytől abszolútban. De nem szomorkodtunk, kb. ide vártuk magunkat a rajt előtt. A P13-ban másodikak lettünk, az összetettben pedig a negyedik helyért járó serlegeket vehettük át.

Veszprémben sem jártatok még korábban. Idén eljöttök?

A székesfehérvári és a veszprémi az a két futam a versenynaptárban, amin eddig nem szerepeltünk. Most Veszprémet is kipróbáljuk, tehát jön egy újabb újdonság. Visszaalakítjuk murvára a kocsit, átnézzük, és ha kell, kijavítjuk a Székesfehérváron keletkezett károkat, de nem gondolnánk, hogy nagy baj van. Alaposan fel kell készülnünk a hírhedt veszprémi murvára és a nagy melegre is. A Veszprém Rallye-ról azt hallottuk, hogy elég autógyilkos pályák szoktak szerepelni az útvonallapján, erre nekünk is figyelni kell majd, tudjuk, hogy nem mindig a leggyorsabb lesz a nyerő a Balaton partján. A pályákat igyekszünk alaposan feldolgozni, illetve megismerni. A szombathelyi murvás győzelmünkből kiindulva jobb eredményre számítunk a veszprémi futam végén, mint amit Székesfehérváron sikerült elérnünk.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!