A sikeres bemutatkozást eredményes folytatás követte, hiszen Krampek Nándor és Kovács Gergő Salgótarjánban nem sokkal maradt le a kategóriájában a bronzéremről, amiből az is kiderül, hogy a második közös versenyén is átgurulhatott a céldobogón, a fiatal páros. A Mecsek Rallye-n nem lesznek ott a fiúk, de Gergő elárulta, hogy nagy terveik vannak az év végére, és a Salgó Rallye óta ő már a kormány mögött is próbára tette a tudását. Kovács Gergővel beszélgettünk.


A Baranya Kupán ültetek össze először Nándival, és ezután jött a Salgó Rallye, ami neked szinte hazai futam, Nándinak viszont abszolút nem. Hogyan készültetek a versenyre?

Ugyanolyan volt a felkészülésünk, mint a Baranya Kupa előtt, de akkor még idegenként ültünk egymás mellett a kocsiban, most viszont már éreztük az első futamunk kedvező hatását, hamar rátaláltunk a közös nevezőre, a hangulat pedig ismét jó volt az utastérben. Én ózdi vagyok, valóban jobban ismerem a környékbeli gyorsaságikat, és ezt a tudást igyekeztem a pilótámnak maradéktalanul átadni. A komlói tapasztalataink ellenére nem tettük magasra a lécet, csakis a célba érkezésre törekedtünk, ami sikerült, ráadásul megszereztük a kategóriánkban a negyedik helyet a futam végén, így boldogok voltunk Salgótarján főterén, vasárnap este.

Milyen volt a Salgó Rallye?

Nagyon örültünk annak, hogy az autónk kibírta a versenytávot, nem volt vele különösebb gondunk. Salgótarjánban már Nándi is jobban elhitte azt, hogy ahol kell, ott meg fog állni a Ladánk, ezért már sokkal jobban mozogtunk a kanyarokban is, mint a komlói bemutatkozásunkon. Az itinert igyekeztem pontosan visszaadni a pilótámnak, kalandunk igazából nem is volt a futamon. A nyolcadik, esős pályán találkoztunk néhány izgalmasabb helyzettel, ott előfordult, hogy sietett az autónk hátulja, de Nándi kemény kézzel markolta a kormányt, mindig megakadályozta, hogy megelőzzön minket a csomagtartó. 🙂 Esőben mentünk már slickkel, Mecsekpölöskén, így ez nem jelentett újdonságot, ezért arra fektettünk nagyobb hangsúlyt, hogy a biztonságos haladás mellett a tempónkat se kelljen visszavenni a végletekig. Gyorsulni tudtunk a vizes aszfalton ahhoz képest, amit Komlón bemutattunk. Cereden is esőben kellett autóznunk az utolsó szakaszon. A pilótám az egész versennyel jól megbirkózott, a számára ismeretlen pályákon feltalálta magát, és a nem kis koncentrációt igénylő zagyvaróni pályán is ügyesen vezetett.

Kettőből két versenyt zártatok a célban. Pécsen folytatódhat ez a remek sorozat?

Biztosan nem, mert nem indulunk a Mecsek Rallye-n. De később tuti, hogy folytatjuk a közös versenyzést Nándival. A Nyíregyháza Rallye-val még szemezgetünk a 2019-es év végére. Ha lehetőségünk lesz, akkor szinte biztos, hogy rajthoz állunk az ERC futamon.

Fotó: Pánya Péter – Facebook/panyarallyfoto

Te viszont már versenyeztél a Salgó Rallye óta. Merre jártatok?

Kunmadarason autóztunk egy sprintfutamon, ahol Nándi testvére, Viki navigált nekem, így lassan az egész Krampek családdal együttműködésben fogok állni. 🙂 Próbálok Édesapám nyomdokaiba lépni, a Volkswagen Golfunkkal kocsiztunk egy kicsit, több-kevesebb sikerrel. Megtapasztaltuk, hogy kell még az autóval foglalkoznunk ahhoz, hogy teljesen kiforrja magát, és hibamentes versenyeken vehessünk részt vele.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!