Veszprém Rallye 2016 Rallye2 Salánki Gábor_748Kisubi és Uborka azaz Ifjabb Németh István és Németh István egy új futóművet próbált ki a Ladája alatt, de Kisubi elsőre egyáltalán nem volt vele elégedett, sőt úgy gondolja, hogy talán éppen ezen az újításon vesztettek rajta Fehérváron. De nem reménytelen a helyzet szerinte, mivel egy kis szereléssel, állítgatással és teszteléssel valószínűleg elérhetik a várt eredményt, aminek sikeréről Borsodnádasdon kívánnak megbizonyosodni, hogy a babérokat Salgótarjánban már biztosan learathassák. Kisubit kérdeztük a Székesfehérvár Rallye után.  

Rallye2.hu: A Miskolc Rallye óta nem láttunk titeket a Rallye2 Bajnokság versenyein. Mivel telt az időtök, hogyan készültetek a Székesfehérvár Rallye-ra?

Kisubi: A Lyukóbánya-Parasznya MARB rallysprinten álltam rajthoz a Miskolc Rallye után, majd a szünetben megpróbáltunk a Ladánk futóművén fejleszteni. Ez nem igazán sikerült jól, ám erre csak Székesfehérváron jöttünk rá.

Rallye2.hu: Milyen jelei voltak a hibának?

Kisubi: Elég egyértelműek. Az első gyorsaságin beestünk, amit többek között annak tudok be, hogy nem tudtuk rendesen kipróbálni a verseny előtt a kocsit.

Veszprém Rallye 2016 Rallye2 Salánki Gábor_389

Rallye2.hu: Izgalmasan kezdődött a Székesfehérvár Rallye nektek, de hogyan folytatódott?

Kisubi: A futómű ezután az eset után meg is sérült, a féktávokon nagyon ideges volt az autó, nem tudtam úgy menni vele a nagyon gyors, végsebesség közeli tempót kívánó speciális szakaszokon, ahogy azt kellett és szerettem volna. A kicsúszás nem volt belekalkulálva, de anélkül is azt mondom, hogy öngólt rúgtunk ezzel a futóművel. Az első kört végig küzdöttük vele, a szervizben javítottunk és állítottunk rajta, majd gyorsan kipróbálhattuk a 21 kilométeres csákberényi gyorsaságin, ami etap lett. Bosszantó és sajnálatos eset volt ez. Nekünk, a Rallye2-nek, szinte mindig mindenütt akad egy-két gyorsasági, ami etap lesz. A rövid gyorsaságikon, az Oroszlány-Pusztavámon és a Nagyvelegen nem láttam értelmét a nagy sietségnek, nem kockáztattam. A bakonycsernyei szakasz végének a lényegét sokat kerestem, de nem nagyon találtam, ezen kívül csak a hatalmas hőséggel volt problémánk. De szerintem ezzel voltak még rajtunk kívül így mások is. A körülmények után abszolút elégedett voltam az eredményünkkel, már az is jó volt, hogy célba tudtunk érni egyáltalán.

Rallye2.hu: A következő versenyetek hol lesz?

Kisubi: Nem Komlón, hanem Salgótarjánban, a Salgó Rallye-n. Esetleg egy sprintversenyre, a borsodnádasdi MARB futamra elmegyünk tesztelni.

Rallye2.hu: A régi futómű visszakerül a kocsi alá?

Kisubi: A futómű marad, nem rakjuk vissza a régit, biztosan ezt fogjuk használni, csak előtte állítgatni, pofozgatni kell majd rajta egy kicsit.

Veszprém Rallye 2016 Rallye2 Salánki Gábor_187

Rallye2.hu: A Salgó Rallye, ha nem is hazai, de egy elég közeli verseny lesz nektek Miskolcról.

Kisubi: Az lehet, de akkor sem sokat mentem még a Salgótarján környéki gyorsaságikon. Ha ott voltam, akkor is leginkább csak navigátorként szerepeltem. Jöhetne végre egy esős verseny. Annak örülnék.

Rallye2.hu: Miért is?

Kisubi: Az esős versenyek nekünk mindig jobban sikerülnek. Aztán bíznánk benne, hogy ha vizes körülmények között kéne versenyeznünk, akkor talán egy picit előrébb is tudnánk végezni a géposztályunkban a székesfehérvári hatodik helynél.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!