Ahhoz képest, hogy több, mint egy évet hagyott ki Kiss Zsolt elég ügyesen terelgette a Miskolc Rallye-n E30-as BMW-jét, amivel Sátán még a kategória első helyét is el tudta csípni. A végére azért került egy kis rumli, tudja Zsolti, hogy a kasztnisnak is meg kell élnie valamiből, de nagyon lelkes a nyíregyházi pilóta, hatalmas elánnal készül az Iseum Rallye-ra, hiszen jó hátsókerekes pilótaként egyetlen jelszót tűzött a zászlajára, Szombathelyre, mégpedig azt, hogy lapjával előre! Mit is kívánhatnánk ezután? Úgy legyen. Fotón mindig jól mutatnak az effajta jelenetek. 😉 Kiss Zsoltival beszélgettünk a Miskolc Rallye-ról és a szombathelyi terveikről.
Rallye2.hu: Hogyan készültetek a Miskolc Rallye-ra? Milyen volt a pályabejárás?
Kiss Zsolt: A miskolci futamra a felkészülést egy teljesen új navigátorral kezdtem meg, aki mindeddig nem sokat ült éles versenyen autóban. Kulcs Márk eddig egy Szilveszter Rallye-n navigált. A pályabejárást szakadó esőben, de nagyon jó hangulatban teljesítettük pénteken. Én imádok esőben, vizes körülmények között versenyezni, de most nagyon furcsa volt úgy felírni a gyorsaságikat, hogy kettőn szakadt az eső egyen pedig teljesen száraz volt minden. Nem igazán lehetett előre tudni, hogy mi fog történni másnap.
Rallye2.hu: Most már utána vagyunk, elárulhatod nyugodtan, hogy mi történt másnap…
Kiss Zsolt: Azzal ne kapkodjunk, maradjunk még mindig a pénteknél! Amikor álltunk be este a parc fermébe szétment a vadonatúj kipufogócső az autónk alatt. Darabjaira hullott és éjjel nem indult be nála az öngyógyítás folyamata. Ehhez párosult, hogy az első gyorsaságin eltűnt az átbeszélőnk. Olyan hangos volt a kipufogó, hogy nem lehetett tőle hallani semmit. Hogy teljes legyen a boldogságom Bükkszentkereszten, kaptunk egy bal első defektet. Végig mentünk vele, csak aztán cseréltünk kereket. Mályinkán kétszer kellett megállni, mert beestek előttünk, Sátán, nem sokkal a rajt után beverte a szélvédőt egy faág. Ennek ellenére emlékeim szerint ott abszolút ötödikek lettünk, a kategóriánkat pedig megnyertük. A negyedik szakaszon csak az átbeszélő hátráltatott, Mályinkán a hátsó híd szakadt le és a lassítással adódtak gondjaink. Ezen felül egyszer egy eléggé sárfelhordásos kanyarnál, akarva, akaratlan vissza kellett erőltetnem a váltót egyesbe, hogy el tudjunk fordulni. Elindult az autó orra a szalagkorlátnak és nem akartam, hogy ott érjen véget a versenyünk.
Raktam az egyest, húztam a kéziféket, így a bal hátuljával kapta el a kocsi a szalagkorlátot. De az ütközés ereje odahúzta az autó elejét is, ami szép kis karosszéria munkát eredményezett nekünk. Kihullott a bal hátsó lámpa, elhagytuk a lökhárítót, a sárvédők elől, hátul összetörtek. De szerencsére célba értünk a kategóriánk negyedik és az abszolút értékelés 13. helyén. Egészen elégedett voltam ezzel és a versennyel, a szervizcsapattal is. Nekik és a támogatóinknak különösen nagy köszönettel tartozok a munkájukért és a segítségükért. Egy elszórakozott Szilveszter Rallye-t leszámítva legutóbb tavaly, Egerben ültem versenyautóban, így nem volt kevés a kihagyás. Visszarázódni tökéletes volt a Miskolc Rallye.
Rallye2.hu: Hogyan tervezed tovább? Most is ekkora szünet jön, vagy készültök Szombathelyre?
Kiss Zsolt: Jelenleg a készül a kocsink, a miskolci sebeket tünteti el éppen róla a karosszériás mester, javítják a kipufogót, át kell építeni a futóművet murvára. A futóműnél még folyamatban van az egyeztetés, a rugókkal kapcsolatban, de mindenképpen ott szeretnénk lenni az Iseum Rallye rajtjánál. Imádom a murvát, mert ott egyfolytában mehetek lapjával, keresztben. 🙂 Legutóbb a Rali Túrában álltam rajthoz a Szombathely Rallye-n, akkor egy imádnivaló verseny volt a jó minőségű murvás pályáival, borzasztóan megszerettem. Ezután szeretnénk még eljutni a Veszprém Rallye-ra, ahol a jó öreg kis gombszeműnkkel szeretnénk indulni és ezen túl a Rallye2 Bajnokság minden egyes futamán szeretnénk rajthoz állni 2016-ban, de ehhez a projekthez érzésem szerint jól jönne még az autónkra néhány szép színes matrica. 🙂 Egyelőre most tehát Szombathelyre készülünk, reméljük időben elkészül a BMW-nk és akkor hosszú kihagyás után végre visszatérhetünk az általunk hőn szeretett vasi murvás gyorsaságikra is. Én már nagyon várom. 🙂
Salánki Gábor