Nem itta meg Fortuna nagyasszonnyal a pertut Miskolcon Kató Józsi és Taky Zoli, mivel minden gyorsasági szakaszon volt valami gondjuk, de mégis egészen jól sikerült a borsodi hétvégéjük. A célban és a dobogós helyekről nem sokkal lemaradva ünnepelhették meg az évad kezdetét, illetve a Rallye2-es visszatérésüket. Kató Józseffel beszélgettünk.
Egy évet kihagytatok a Rallye2 Bajnokságból, az ORC-ből Miskolcon tértetek vissza. Mik voltak a tervek, hogy tetszettek a pályák, amikor megismerkedtetek velük a bejárás során?
Igazi versenypályák voltak ezek, nekünk tetszettek, semmi bajunk nem volt velük. Bár elsőre, a megismerésükkor azt gondoltuk, hogy nagyon fognak csúszni, de végül is jól jött ki minden. Az volt a fő, hogy jól érezzük magunkat. 2017-ben visszatértünk inkább a Rallye2 Bajnokságba, mert az Országos Rallye Challange egy jó, vagyis egy jól elrontott döntés volt az illetékesek részéről. Azért mert az ORC mezőnyében, jóval többet kellett fizetni, mint a Rallye2-ben, ellenben a versenytáv többször is centiméterre megegyezett a két bajnokság számára. Ez az oka annak, hogy elment a kedvünk az ORC-től, ezért visszatértünk újra a Rallye2-be. Erre az első versenykiírást nézegetve elég mérges lettem, mert az ORC, Miskolcon majdnem ugyanannyit autózott, mint az ORB résztvevői. Mi meg, igaz olcsóbban, de kevesebbet mentünk a Rallye2-ben.
Hogy alakult a versenyetek?
Jó volt, de nem tudnék beszámolni egyetlen olyan gyorsasági szakaszról sem, ahol ne akadt volna valamilyen problémánk. Reggel, Lyukóbányán rögtön az átbeszélővel küzdöttünk, Kánón háromhengereztünk, Mályinkán defektünk volt, a negyediken kettétört a kipufogó, ami a verseny végéig elkísért, úgyhogy mindenütt volt valami bajunk. Piszokul „örültünk” ennek a pechszériának. Kalandunk nem volt, csak a gondjaink miatt hagytunk bent jó sok másodpercet a gyorsaságikon. Ennek ellenére nem volt ez egy nagyon rossz évkezdet, mert a népes és elég erős P12-es géposztályban, az ötödik hely környékén kocsikáztunk.
Sok dolgotok lehet a kocsival a miskolci hétvégétek után. Ott tudtok lenni Salgótarjánban?
Nem az autó miatt mondom azt, hogy nem biztos, hanem mert más jellegű elfoglaltságokkal ütközik a naptárunkban Salgótarján időpontja, így szinte biztosra mondhatom, hogy kimarad. Sokat mentem korábban ezeken a pályákon, szeretem is őket, csak már igen régen autóztam rajtuk. Nem ma kezdtem, így valószínűleg Sámsonházán is versenyeztem anno, de nem sok emlékem van erről az idén visszatérő speciálisról. Azt tudom, hogy akkoriban minden környékbeli szakasznak hasonló minőségű volt a felülete, de ez azóta megváltozott. Cereden legalábbis biztosan, a felújításnak köszönhetően. Olyasmi jellegre emlékszek, ha Sámsonházára gondolok, mint a mostani miskolci szakaszokon. Vannak benne tempós egyenesek, amiknek a végén elég erős kanyarok vannak, ezek okozhatnak majd sokak számára fejtörést. Remélem mindenki meg tud majd birkózni ezzel a régi-új kihívással. Sok sikert kívánok hozzá és Salgótarjánra is. Mi pedig – miután a murvákat is kihagyjuk – valószínűleg csak Székesfehérváron szállunk újra ringbe a másodpercek és a ladás vetélytársak ellen.
Rallye2.hu – Salánki Gábor