Kató Józsit és Taky Zolit egyáltalán nem érdekelték a Mecsek Rallye-n tapasztalható természeti csapás közeli körülmények, Józsi fogta magát, ráállt a gázra, vissza három, taknyon, nyálon és tolta keresztbe a csattogó VFTS-t lángoló kipufogójával a nézők legnagyobb örömére. Aztán egy dezinformáció miatt – attól függetlenül, hogy nem az eredményt kergették- a célban felcsillant a szemük, hogy a bronzéremmel térhetnek haza Pécsről, de végül mégis be kellett érniük a negyedik pozícióval. Hogy ezen kívül mi történt velük a Mecsekben? Arról Kató Józsit kérdeztük.
Rallye2.hu: Hogyan készültetek a Mecsek Rallye-ra?
Kató József: Tesztelni nem voltunk és igazából nagy felkészülést nem terveztünk illetve nem is eszközöltünk az évadzáró verseny előtt.
Rallye2.hu: Miből állt az a „hatalmas munka”, amit elvégeztetek az autón?
Kató József: Mindössze annyiból, hogy vettünk négy vagy hat – nem is emlékszek pontosan a számukra- puha Michelint, lemostuk az autót, aztán indultunk, hogy durrogtassunk, lángoltassunk és csúszkáljunk egy nagyot a Mecsekben.
Rallye2.hu: Hogy sikerült a versenyetek?
Kató József: Egyszerűen csak élveztük a versenyt. Nem foglalkoztunk mi az idővel és semmi mással sem, csak, hogy jó kedvünk legyen és, hogy remekül szórakozzunk az autóban, a szurkolókat pedig szerettük volna maximálisan kiszolgálni. Ennyi volt a célunk. A bajnokságba nem tudtam és nem is akartam beleszólni, az év során a navigátoraim is mesébe illőek voltak. Hol volt, hol nem volt navigátorom, bár végül mindig megoldódott a kérdés, a motorunkat sem tudtuk egész évben normálisan felprogramozni ezek miatt én inkább az élményre, mintsem az eredményre helyeztem a hangsúlyt. Ez pedig tökéletesen megvolt. A pályák nagyon tetszettek, kitűnő volt a nyomvonaluk. A verseny során láttuk, hogy sok versenyzőtársunknak ért véget idejekorán a Mecsek Rallye és, hogy sajnos sokan totálkárosra törték az autójukat. Én kifejezetten imádtam a csúszós pályákat, igyekeztem kikapcsolni azt, amit az árkokban valamint az erdőkben láttam, belekalkuláltam az esőt a sarat, aztán toltam neki, ahogy a csövön kifért. Ez persze az órán is meglátszott, de mint mondtam, ez volt az a tényező, ami minket a legkevésbé érdekelt. Éjszakára volt lehetőségünk egy kicsit feltekerni a rendszert, hogy nagyobbakat durranjon és had lángoljon rendesen a kipufogónk vége! 🙂
Rallye2.hu: A sötéttel mennyire tudtál megbarátkozni?
Kató József: Mivel én nem jól látok – hármas kontaktlencsém van- így azt gondoltam, hogy jobban fog zavarni az éjjeli versenyzés. Hat vagy nyolc éve mentem utoljára versenyen sötétben. De meglepő módon nem zavart. Sőt! Még élveztem is.
Rallye2.hu: Hogy ért számotokra véget a verseny?
Kató József: Beértünk a célba, nem törtük össze az autót, csak egy jó nagy mosásra lesz szükség a következő felkészülésünk során. Megforgásunk, beesésünk nem volt, meleg helyzet viszont akadt néhány. Volt, hogy Zoli bemondta, hogy sima jobb, aztán olyan saras volt a kanyar, hogy még ötödikben is totál keresztbe autóztunk. Vártam, hogy mikor akad meg a Lada fara a fákban. Úgy úsztunk át a sima jobban a túlsó oldalra, a fűre, mint a huzat! 🙂 Amikor beértünk a célhoz ugyan volt némi problémánk amiatt, hogy azt mondták, hogy harmadikak lettünk, csak lestünk egymásra Taky Zolival, aki egész nap remekül diktálta nekem az itinert. Nem figyeltünk az időnkre, meglepett minket, hogy ennyire jól szerepeltünk a gyorsaságikon, már ahol mehettünk. Harmadik hely? Hát az egész jó, pláne annak tükrében, amennyit csúszkáltunk, ez teljesen oké, gondoltuk. Aztán szóltak a céldobogón, hogy sajnálják, nem jól mondták nekünk korábban az eredményt, mert a P12-be felsoroltak valakit, akinek ők nem vették figyelembe az eredményét és a mi harmadik helyünk, az mégis a negyedik lesz. Ez akkor és ott nem esett túl jól, de mindegy igazából. Csak a szívünk legmélyén már elkezdtünk örülni, hogy mégis kupával térhetünk haza Pécsről, pedig nem azért mentünk. Szívből gratulálok a kategóriatársaimnak az éves és a Mecsek Rallye-n elért eredményeikhez. Nagyon jó volt egy ilyen kőkemény géposztályban csatázni 2015-ben.
Rallye2.hu: Mit terveztek a holtszezonra?
Kató József: A motor programozását mindenképpen meg kell oldani. Jelenleg körülbelül mintegy 20-30 lóerő mínuszunk van a többiekkel szemben és ez nagyon sok a bitang erős P12-es géposztályban, ahol minden egyes lóerő hiányának másodpercekben mérhető következménye van. Amíg ez nincs kész, addig biztos, hogy nem tudunk versenyezni érdemben a kategóriatársainkkal.
Rallye2.hu: Előtte láthatunk még titeket valahol?
Kató József: A Szilveszter Rallye-n szeretnénk menni. A Mikulás az valószínűleg biztosan kimarad nekünk, mert tavaly valami irtózatos mocsár volt a Veszprém környéki pályákon. Az nem volt jó. De a Szilveszter Rallye-n a tervek szerint biztosan ott leszünk. Ezen kívül máshová nem szeretnénk nevezni. A világbajnokságra sem. 🙂
Rallye2.hu: Majd jövőre. 🙂
Kató József: Esetleg. Ha elég erős lesz a mezőny, majd elgondolkodunk rajta. 🙂 Addig marad a Rallye2. Ha megtaláljuk még azt a 30 kóbor lóerőt, ami az autóban van, akkor nagyon élvezetes évadra számítok. A többiek autója szerintem olyan 185 lóerő körül tudhat nálunk pedig jelenleg olyan 150 maximum 160 paripából áll a ménes. Ezt szeretnénk kiegyenlíteni. Utána lehet versenyezni. Addig felesleges. De jövőre biztos, hogy felköthetik a srácok a gatyát azt garantálom! Csattogva, durrogva, tüzet hányva fogjuk üldözni őket! 🙂 😉
Salánki Gábor