Janovich Roland és Csáthy Miklós, valamint a csapatuk, a maximal_crew időt és energiát nem kímélve készült a Kazincbarcika Rallye-ra, aminek a végeredménye három bronzérem, valamint Rolandék hosszú pechszériájának a lezárása lett. Janovich Rolanddal beszélgettünk.

Orfűre nem tudtatok eljönni, a sok munka után Egerben célba értetek, Kazincbarcikáig pedig megint jó sokat dolgoztatok. Mit vártatok a Rally2 Bajnokság harmadik futamától?

Mi mindig komoly tervekkel utazunk el a versenyeinkre, de most a szokásoshoz mérten is elég nagy lendülettel értünk oda a Kazincbarcika Rallye helyszínére. A lendületünket sikerült egészen a célig elvinni, ennek nagyon örülünk, hatalmas erőt ad nekünk a jövőre nézve. Nem csak nekünk, hanem az egész csapatnak, mert rengeteg munka van amögött, hogy ilyen jól szerepelhettünk Kazincbarcikán. Véleményem szerint sokkal erősebb a mostani Rally2-es mezőny, mint a 2020-as, amikor az elejében tudtunk autózni, versenyről-versenyre azt tapasztaljuk, hogy idén egy jobb autóval is nehezebb ott lenni a bajnokság élmezőnyében.

Ha nehezebb, ha nem, ott voltatok a Top3-ban Kazincbarcikán, az abszolút értékelésben, a P12-ben és a Lada Kupában is a dobogó harmadik fokára állhattatok fel. Milyen volt a versenyetek?

Jó az a Top3, de szeretnénk ettől még előrébb kerülni a jövőben… Nagyjából úgy alakult az egész hétvégénk, ahogy elterveztük, bár volt egy két problémánk, amivel nem számoltunk.

Krehlik Nándiék, Üveges Sanyiék… 🙂

Itt most nem rájuk gondoltam, 🙂 technikai jellegű problémákról beszélek, amikből lényegesen kevesebbel találtuk szemben magunkat, mint korábban. A kategóriatársaink nagyon gyorsak voltak, ezúton is gratulálunk nekik a győzelemhez és a második helyhez, remélem, hogy fogunk még velük ilyen nagy csatákat vívni a jövőben. A műszaki gondjainkra visszatérve elárulhatom, hogy az első felsőkelecsényi gyorsaságin elment a szervónk, egészen a szuhogyi célig szervó nélkül kellett autóznunk, addig nem volt lehetőségünk megállni és áramtalanítani. A cél után megtettük, az elektronika helyre állt és a céldobogóig hibátlanul működött a kormány. Kemény volt szervó nélkül a leghosszabb szakaszon lejönni. Az utolsó szakaszon leesett az ékszíj, de az semmit sem befolyásolt szerencsére. Ezen kívül más gondunk nem volt, egyszer mentünk az árokba is egy kicsit, de ilyesmitől nem ijedünk meg, nyomtuk tovább, nem nevezném kalandnak sem a történteket. 🙂 Jól éreztük magunkat. A prológ annak ellenére tetszett, hogy nem találtam a helyem a salakpályán, amin pályafutásom során másodjára körözhettem. Szerettük, örültünk a nézőknek, a sok szurkolónak és a szenzációs hangulatnak. A szervezés rendben volt, köszönjük a remek futamot a rendezőknek, kiváló verseny volt. Külön köszönetünket szeretnénk kifejezni a gyűjtőben kapott elemózsiáért, a finom levesért és a friss, puha kenyérért. Nagyon jól esett. A csaptunk kitartó és áldozatos munkájáért is nagyon hálásak vagyunk, tökéletesen dolgoztak a fiúk is a pokoli forróságban.

A neveteket nem látom a Székesfehérvár-Veszprém Rallye nevezési listáján, de a madarak azt csivitelik, hogy ott lesztek.

Igen ott leszünk, neveztünk, csak egy picit később, valószínűleg emiatt nem kerültünk fel még a nem túl hosszú listára. Ez lesz a második murvás versenyünk. 2020-ban álltunk rajthoz a Mikulás Rallye-n, amikor a Mikulás bajnoki futam volt a Rally2 Bajnokság mezőnyének is. Akkor megnyertük a futamot, ezzel pályafutásunk első abszolút győzelmét arattuk. Azt hiszem ezzel az eredménnyel az előttünk álló versenyen is kibékülnénk.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!