Györkő József és Bakos István fokozatosan, gyorsasági szakaszról gyorsasági szakaszra lépkedett előre a Zemplén Rallye eredménylistáján és még az utolsó pillanatban is tudtak előzni egyet, amivel a futam végén beférkőztek a Rally2 Bajnokság öt legjobb párosa közé. Györkő Józseffel beszélgettünk.

Az Ózd Rallye-t kihagytátok, viszont az idei utolsó, Rally2-es versenyre, a Zemplén Rallye-ra beneveztek. Mik voltak a tervek a szerencsi versenyre?

Semmi különös nem történt velünk a felkészülés során, igazából tesztelni sem teszteltünk. Ha jobban belegondolok, mondhatjuk azt, hogy a Mediterrán Rallye volt a teszt a Zemplén Rallye-ra. Gondoltunk arra, hogy a Mecsek után a Zemplénben is csúszós, esetleg esős, vizes pályák várnak majd ránk, aminek eleinte örültünk is volna, de utólag egyáltalán nem bánjuk azt, hogy nem esett semmi, mert ezek a pályák csapadék nélkül is igencsak durvák voltak.

Sokan kiemelték, hogy technikás, változatos gyorsaságikon autóztak az évzáró versenyen. Nektek, hogy ízlett? A végén szép eredménynek örülhettek.

Igyekeztünk beosztani az autót, és különösebb kockázatot nem vállalni. Azt beszéltük meg Pistával, hogy húzós tempóval, de biztonságosan végig megyünk és abból talán valami jó csak kisül a végére. Az abszolút ötödik, valamint a 6-os kategória harmadik helyét szereztük meg ezzel a stratégiával, az eredménnyel teljesen elégedettek voltunk, mert csakis titkon reménykedtünk ilyen jó szereplésben. Leginkább a hetedik hely környékére vártuk magunkat. Fonyon mindig kaptunk, ezt nem nagyon értettem, hogy miért? Túl nem vállaltuk magunkat, biztosan nem emiatt szaladtak fel a másodpercek.

Újhután és Mádon viszont rendre mi voltunk a gyorsabbak, adtunk valamennyi időt Strider Zoliéknak. Az ellenfelek kivétel nélkül jól mentek, ügyesek és gyorsak voltak, ám közülük többen kiestek, a balszerencséjüket nem kívántuk, de ezzel részben hozzájárultak a jó szereplésünkhöz. Nekünk sem volt fenékig tejföl az élet, hiszen adódott fékproblémánk, Újhuta végére a bal lábas fékezéssel mindkétszer elmelegítettem a fékeket. A második körben, a szakasz végére szinte teljesen elfogyott a fék, pumpálni kellett már a murvás rész kezdetén is, az egyenesben, hogy a végén biztonságosan meg tudjunk állni. Valamennyire hátráltatott ez a dolog, de nem volt vészes. A bózsvai pályán csináltam egy defektet, a katlanban, amikor nagyon tőre húztam az autó, akkor valószínűleg egy szikla úgy kivágta a guminkat, hogy szinte szétrobbant az abroncs. Mentünk körülbelül egy kilométert bal első defekttel, valahogy leértünk a pályáról, a cél után cseréltük ki a kereket. Ennyi volt, ami nehezítette az életünket, és persze sehol nem mentünk 100%-on. Ez Újhutára különösen igaz volt, mert ott, ha valahová beestünk volna onnan nagyon nehezen kecmergünk ki.

A mádi pályát imádtuk, brutálisan jó volt. Újhutával ellentétben a szőlős szakasz jobban megengedte az embernek, hogy többet vállaljon. Jó volt minden, kiválóan éreztük magunkat, mind a hat gyorsasági szakaszon. A meglepetés a Rákóczi várnál, a cél előtt ért minket, mert akkor tudtuk meg hogy Ruszkai Attiláék kiestek előlünk, ez azt eredményezte, hogy az összetettben megszereztük az ötödik helyet a futam végére, a kategóriánk bronzérme mellé. Év közben fokozatosan javultunk, a 2022-es szezonunknak a Zemplén Rallye lett a legsikeresebb futama.

Az idei év végére vannak még terveitek? Mi a helyzet 2023-mal?

A Mikulás Rallye-t semmiképpen sem terveztük a Szilveszteren gondolkodtunk, de jelen pillanatban azt érzem, hogy az idénynek vége van, nem fogunk mi már 2022-ben versenyezni. 2023-ban szeretnénk ott lenni már a legelső Rally2-es versenyen, és aztán teljes szezon futni a bajnokságban. Lehetőleg saját autóval, de a jelenlegi csapatunkkal, a Bakó Rally Team-el. Ember tervez isten végez, tartja a mondás, meglátjuk mi sikerül, de ezek az elképzeléseink a jövő évvel kapcsolatban. A többi majd néhány hónap múlva kiderül… Amennyiben összejönnek a tervek akkor szeretnénk a 6-os kategóriában a dobogó egyik fokát megcélozni az év végére, az szerintem elérhető a számunkra. Aztán, ha mellé véletlenül összejön egy szép eredmény az összetett értékelésben is, akkor sem fogjuk elsírni magunkat. Legfeljebb örömünkben. 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!