Gyöngyösi Marcinak és Kollár Karesznak sokkal tartozott 2019-ből a murva, ezért is álltak oda a fiúk a Mikulás Rallye rajtjához, ami megérte, mert a fiúk dobogón végeztek, a kategóriájukban. Bronzérem ide, vidámság oda, Karesz orra mégis lógott egy kicsit a célban, hiszen legnagyobb bánatára nem sikerült hemperegniük egyet a veszprémi homokban. 🙂 Gyöngyösi Marcellel beszélgettünk. (Fotó: Gajár Gyula – KGB Gyula Photography


A bajnokságban, 2019-ben nem sokszor állhattatok dobogóra, de a Mikulás Rallye ezért részben kárpótolt titeket. Milyen volt a veszprémi futamotok?

Nem a kupaszerzés volt a legfontosabb elképzelésünk a Mikulás Rallye-n, de természetesen boldogok voltunk, amikor az eredményhirdetésen átadták nekünk a serlegeket. Az elsődleges célunk az volt, hogy autózzunk egy jót, illetve tét nélkül lazítsunk az év végén. Ráadásul adósunk volt a murva, mert idén elmaradt a Szombathely Rallye, a Veszprémen pedig csak egyetlen szakaszt tudtunk autózni, azt is  nagy nehézségek árán. Vágytunk a csúszkálásra. Kalandunk igazából nem sok volt, azok közül is csak egy nézett ki komolyabbnak. Az utolsó gyorsasági végén – hol máshol? – egy kanyarban megbillent alattunk a kocsi, de megúsztuk a helyzetet, visszatértünk négy kerékre. Karesz csak annyit mondott utána látható és hallható csalódottsággal, hogy „őőő, azért feldőlhettünk volna” . 😀 😀 😀

Lökött ez az ember… 😀

Az biztos. 🙂 De ezért szeretjük. 😉 Meg is kérdeztem tőle, hogy tényleg örültél volna, ha felborulunk? Mondta, hogy amiatt nem, hogy a kocsit összetörjük, de igen, alapvetően nem lett volna rossz, ha felborulunk. 🙂 Szomorkodott, mint egy kis óvodás. 🙂

Előtte minden hibátlan volt?

Nem kezdtünk túl jól, ideges voltam, rossz íveket választottam, nem igazán jött össze semmi, de azt tudom, hogy nem a sár, és nem a köd zavart. A második és a harmadik körben sokat javultunk, sőt kifejezetten élveztük az autózást. A kocsink nyekkenés nélkül teljesítette a versenytávot, köszönjük szépen Gyurikának. A defektek elkerültek minket, bár előfordult, hogy rámentünk több olyan kőre is, ami után izgatottan vártuk, hogy megszűnik a gumiban a légnyomás, vagy sem, de megúsztuk mindet. Jó volt ez így, amiért mentünk, azt megkaptuk.

Forrás: Rallye Gerace/Facebook

Ezek után nem félsz attól, hogy Karesz a Szilveszter Rallye-n csak azért is meghempergeti az Astrát? 🙂

Attól azért okosabb fiúnak tartom, nem hiszem. Tudja, hogy januárban megyünk a Kovászna hórallye-ra, azt pedig mindketten imádjuk. Ezúttal ráadásul családdal, nagy csapattal utazunk Erdélybe. Kareszék, Gyurikáék, és Faragó Ricsiék is hozzák a gyerekeket, velem is ott lesz a fiam, úgyhogy bízok benne, hogy ezt a mókát nem vágja gallyra Karesz barátom, ugyanis ő megy az Opelünkkel december végén. Az itinert a párja, Simon Niki diktálja majd neki. De ha felborul, hát felborul. 🙂 Bele van kalkulálva, nem fogunk eret vágni miatta. Lesz egy hónap, hogy rendbe szedjük a vasat, bár akkor biztosan nem fogunk unatkozni mielőtt útra kelünk az év talán legjobban várt versenyére.

Neked pedig marad a jó meleg depó?

Nem. Navigálni fogok, mégpedig Madari Iminek, aki egy év szünet után ül újra versenyautó volánja mögé, Szilas Dorka Opel Adam-ját szerezte meg a Szilveszter Rallye-ra, úgyhogy nagyon várom már, hogy a Hungaroringen is bandázzunk egy nagyot. Remélem, hogy az idei év vége, valamint a 2020-as év eleje kárpótol minket a bajnokságban átélt peches pillanatokért.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!