Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_061Nehezen indult, aztán szépen felpörgött a siófoki versenyzőpáros, Gyarmati Ariel és Kocsis Gyuri Baranya Kupája, mivel a P14-es géposztályban egy harmadik és második hely után, még egy ötödik időt is futottak a negyedik gyorsasági szakaszon. A verseny elejétől apróbb hibák hátráltatták a párost, melyeket körről körre sikerült kiküszöbölni, így az utolsó előtti gyorsaságin átvették a vezetést, majd az utolsó szakaszt, a Power Staget is megnyerve újabb győzelmet könyvelhettek el Komlón. A szezonzáró Mecsek Rallye-n ugyanilyen maximális teljesítményre lesz szükség, hiszen Domonkos Laciékkal szemben ponthátrányban várják az évzáró futamot, a bajnoki címet azonban szeretnék elhódítani, amihez bizony olyannak kell lenniük, mint Balogh Tibinek, az Argo című filmben: mindent vinniük kell. Gyarmati Arielt kérdeztük.

Rallye2.hu: Hogy alakult a felkészülésetek a Baranya Kupára?

Gyarmati Ariel: A felkészülésünk alapvetően jól sikerült és igyekeztünk nagy hangsúlyt fektetni a pályák pontos feldolgozására, valamint a verseny előtti teszten is részt vettünk, ahol próbáltuk az autót a mecseki pályákra hangolni és mi is vissza tudtunk rázódni valamennyire a versenytempóba. A veszprémi kiesésünket a féltengely törése okozta, ezt kicseréltük és a hajtásláncot is átnéztük, megtettünk mindent azért, hogy semmiféle műszaki hiba ne kényszeríthessen minket a verseny feladására. Amit lehet kivédünk, szeretném, hogy az autónk a Mecsek Rallye-n is megbízhatóan teljesítse a versenytávot.

Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_0090

Rallye2.hu: Maradjunk még Komlón egy picit! Milyen volt a Baranya Kupa prológja – amin másodikak lettetek- és miként értékelnéd a versenyeteket?

Gyarmati Ariel: A prológ jól sikerült. Én még sosem mentem ezen a pályán és a gyalogos bejárás alkalmával láttam, hogy a szakasz igen szűk. Komló főutcáján alakították ki. Ennek ellenére az volt a tervem, hogy íven elfordulunk, hogy kíméljük a hajtásláncot, de aztán láttam, hogy ez nem fog összejönni. Ezért meghúztuk mindenhol, ahol meg kellett. Azt sajnálom, hogy a rajtban legalább egy másodpercet otthagytam, mert a hajtásra nézve kíméletesen indultam el, úgy vágtam neki, mintha csak a boltba indulnánk. Amikor láttam a végén, hogy csak egy tizeddel maradtunk le Hevesi Pistiék mögött, akkor már bántam, hogy így alakult a rajt. Jól éreztük magunkat, örülök, hogy a nézőknek is tetszett. A másnapi első négy szakaszról már nem mondható el ugyanez. Nagyon sok rumlink volt. Az első körben nem volt rendesen fékhatásunk, valamint a tapadással is voltak gondok.

De tudtuk, hogy hová kell nyúlni, az első szervizben megoldottuk ezt a problémát. Kisebb volumenű probléma volt, hogy az ablakmosó tartályunk elszabadult és lecsúszott a csatlakozója, ettől pedig bekapcsolt az ablaktörlő minden gyorsaságin. Ez inkább csak zavart, mint hátráltatott. A nagyobb gondot a motorerő hiánya jelentette, ami, ahogy teltek a kilométerek egyre érezhetőbb volt. Az utolsó előtti gyorsasági szervizében vettük észre, hogy ALS probléma miatt éreztük ezt, de azonnal javítani tudtuk, így a záró gyorsra már ereje teljében volt a Mitsubishink. Itt szeretném Rajmundnak is megköszönni a szervizben tett gyors és precíz munkáját. Összefoglalva a Baranya Kupát elmondhatom, hogy kicsit hátrébbról kezdtük a versenyt, alulról építettük fel, a lehetőségeinket maximálisan kiaknáztuk és talán ennek is köszönhetjük, hogy nem kerültünk ledolgozhatatlan hátrányba és az ötödik szakasz után át tudtuk venni a vezetést a kategóriánkban és hat másodperc előnnyel illetve maximális pontszámmal zártuk a Baranya Kupát. Nagyon örültünk, hogy küzdeni kellett végig az ellenfelekkel, nem sétagalopp volt ez a győzelem. Kategóriatársainknak gratulálok, nagyon jókat csatáztunk, Domonkos Laciék is rengeteget gyorsultak, ami ösztönzőleg hat mindannyiunkra, nincs megállás, vagy lazítás.

Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_0101

Rallye2.hu: A Mecsek Rallye-n a bajnoki címe lesz a tét. Hogyan készültök a szezonzáróra?

Gyarmati Ariel: A Mecsek Rallye lesz a következő versenyünk, ahol a pontverseny jelenlegi állása szerint, ha a versenyt megnyerjük, a power stage-val együtt és Domiék mindkétszer közvetlenül mögöttünk végeznek, akkor pontegyenlőség lesz közöttünk. De a több nyert versennyel mi nyernénk a bajnokságot. Ennek tudatába és egy fent említett eredmény reményében készülünk a Mecsek Rallye-ra. Biztos vagyok benne, hogy Laciékkal egyetemben mi is maximálisan felkészülve érkezünk Pécsre. Izgalmas lesz. Jelen állás szerint az utolsó verseny utolsó gyorsaságiján fog eldőlni a bajnoki cím sorsa. Bízom benne, hogy tiszta körülmények között, technikai gond mentesen tudunk versenyezni és a pályán dől el ki lesz a leggyorsabb. Mi már nagyon várjuk! 🙂

Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!