Godó Tomi képzett önindító doktor és neves navigátor megismerő hírében áll, de Veszprémben csak az utóbbi készségét kellett gyakorolnia, ám szerencsére hamar megtalálták az összhangot Begala Tomival és a pilóta visszatérése óta eltelt időszak legjobb versenyét futották a Veszprém Rallye murvás pályáin. Fejenként két kupa, széles jókedv és maximálisan kiszolgált közönség. Mi kellhet még egy jó hétvégéhez? Godó Tamás foglalta össze a veszprémi élményeiket.
Mivel töltöttétek az időt a Székesfehérvár és a Veszprém Rallye közt, hogyan tetszettek nektek a pályák Veszprém környékén?
A kocsit Borbereki Csabiék intézték, nagyon örülünk neki, hogy végre sikerült egy olyan önindítót találnunk, és beszerelnünk, ami nem térdepelt le már a legelső versenyén és nem kényszerített folyamatos csatára, az autó belökésére minket. Teljesen más a konstrukció, mint amit korábban használtunk, eddig bevált. Ezen kívül magasítottuk az autót, a futóművet áthangoltuk, rugókat cseréltünk, levédtük az alját, mondhatjuk, hogy a VFTS-ünk, a murvás setup-ot megkapta. 🙂 Jó hangulatú volt a felkészülésünk és a versenyünk is. A rajt előtt nem sokkal navigátort kellett keresnem, mert sem Kiss Peti, sem Tóth Szabi nem tudott eljönni velem Veszprémbe, így Begala Tomi sietett a segítségemre, ő a hatodik navigátor két év alatt, akivel együtt versenyeztem. Elég rutinos újrakezdő vagyok, hamar megtalálom a közös nevezőt a navigátoraimmal. 🙂 Már a pályabejáró autónk is megkapta a magáét, ha nincs rajta a kartervédő, szerintem mi is elvérzünk a tréningen, mint sokan mások. Több helyen is láttam olajcsíkokat a földön, gyaníthatóan nem így tervezték az itiner felírást a versenyzőtársaink. Mi készültünk defektre is, erősített gumikkal mentünk pályát járni, de megúsztuk.
A versenyen is megúsztátok a murva támadását, mert sikeresen célba értetek. Milyen volt a versenyetek?
Az utóbbi idők általam leginkább kedvelt versenye volt a Veszprém Rallye. Egyre inkább azt érzem, hogy sokkal közelebb áll hozzám a murva, mint az aszfalt, nagyon szeretek murván autózni. Tavaly nem tudtunk végigmenni a veszprémi versenytávon, így ez lett az első Veszprém Rallye, amit a célban tudtunk befejezni. Túlélő verseny volt ezúttal is, be kellett osztani az autót, megfontolt tempóban közlekedtünk, szerintem ennek a taktikus vezetésnek köszönhetjük, hogy idén sikeresen visszajutottunk a Veszprém Arénához, a verseny legvégén. De a taktikánkkal szöges ellentétben ugrattunk is szépeket néhányszor. Az első körben bevallom azért, mert nem sikerült túl jól a lőtéri itinerünknek a nagy ugratós része. Nagyon meglepett, hogy ennyire elszálltunk, ez nekünk máshová volt beírva. A záró szakasz előtt megbeszéltük Tomival, – akivel tökéletesen sikerült az első közös versenyünk – hogy most már csak be kéne vinni a célba az autót, előttünk, mögöttünk messze voltak az ellenfelek, nem volt értelme sietnünk. De a nagy ugrató előtt megláttam Gyöngyösi Marciékat, ők korábban kiestek, így más dolguk híján eszeveszettül csápoltak Kollár Karesszal a pálya mellett. Elég komoly jelenségek, messziről láttam őket és akkor eldöntöttem, hogy kiszolgáljuk a közönséget. 🙂
Azt nem mondom, hogy amit bír az autó alapon, de az ésszerűség keretein belül odaléptem a gázra, és még nagyobbat ugrattunk, mint az első körben. A földet éréskor hiába nyomtam a gázt, mert csak hörgött az autó. Visszakapcsoltam egyet és még egyet, de csak hörgött a motor, nem volt benne erő. Mindketten megijedtünk, hogy itt a vége, de ekkor láttam meg, hogy az áramtalanító kapcsoló lekapcsolt a landoláskor. Felkapcsoltam és haladtunk rendben tovább, egészen a célig. Ha nem sikerült volna ennyire jó eredményt elérnünk, – a P12-ben a másodikak, a Lada kupában pedig harmadikak lettünk – akkor is boldogok lennénk, mert teljesen jól éreztük magunkat a Balaton partján. A visszatérésem óta a legjobb futamom volt a 2018-as Veszprém Rallye.
A Baranya Kupára lesz navigátorod?
Nem, de nem is keresek, mert nem állok rajthoz, a munkahelyi elfoglaltságok nem teszik ezúttal lehetővé, hogy elutazzunk Komlóra. Ám a Salgó Rallye-n ott a helyünk. Tóth Szabi oda már biztosan el tud jönni nekem navigálni, a navigátor kérdést is kipipálhatjuk. Addig pedig majd nézünk egy amatőr versenyt augusztus második felére, hogy újra formába hozzuk magunkat a nógrádi forduló előtt.
Rallye2.hu – Salánki Gábor