Forgács István és Garam Balázs csak autózni szeretett volna a Zemplén Rallye-n, ám ez olyan jól sikerült, hogy kategóriát és végül bajnokságot is nyertek első közös versenyükön a P13-as kategóriában. Forgács Istvánnal beszélgettünk.
Érdekes helyzetben voltatok a Zemplén Rallye rajta előtt, mivel a P13-as kategória ponttáblázatának első és második helyén álló párosai nem neveztek az évzáró futamra, így megnyílt előttetek az út a bajnoki cím felé. Sejthető volt, hogy nem vörös szőnyegen kell besétálni a győzelem kapuján, nem adták olcsón a sikert, nem volt sétagalopp számotokra sem a futam. Hogyan készültetek az évzáró versenyre és mit vártatok a Zemplén Rallye-tól?
Valószínűleg furcsán hangzik, hogy számunkra nem a bajnoki cím volt az a motivációs tényező amiért részt vettünk a Zemplén Rallye-n, mi csak egyszerűen versenyen szerettünk volna. Balázzsal először autóztunk együtt, köszönöm, hogy beült mellém, Jóna Gabinak pedig azt köszönöm, hogy kölcsön adta nekem a navigátorát erre a versenyre. Bevallom, hogy nem szeretem az olyan helyzeteket, mint, ami most is kialakult, hogy nem jöttek el az előttünk álló vetélytársak, mert ezek a pillanatok is azt mutatják, hogy igencsak megkopott a Rallye2 Bajnokság régi fénye, csökkent az ázsiója, jobb lett volna erősebb mezőnyben versenyezni. Ezúton is üzenem az illetékeseknek, hogy figyeljenek ránk, hallják meg azt, amit a versenyzők kérnek és mondanak nekik!
@rallye2.hu Forgács István-Garam Balázs Zemplén Rallye 2024 Rallye2 Gy1 Mád-Mezőzombor Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali
Sajnáltuk, hogy nem jöttek el az ellenfelek, de ha már mi ott voltunk, akkor mindenképpen jót akartunk versenyezni és jól akartunk szerepelni. Nekem ez volt az első Zemplén Rallye-m, eddig a munkám és egyéb elfoglaltságok miatt soha nem sikerült rajthoz állni az évzáró versenyen. Ezúttal is csak annak köszönhetően tudtunk ott lenni, hogy egy héttel el lett tolva a verseny időpontja, egyébként ismét szólított volna a munkahelyi kötelesség. Örültünk, hogy így alakult, annak viszont egyáltalán nem örültünk, hogy már csütörtökön ott kellett lennünk Szerencsen. Ezt megoldani sem volt egyszerű, ráadásul extrém sok dolga volt a Rallye2-es versenyzőknek, gyakorlatilag ugyanannyi munkát kellett elvégeznünk a pályafelírás során, mint az ORB, ORC és a Historic Bajnokság mezőnyének, nyolc pályát dolgoznunk fel. A versenyek során én nem vagyok annyira profi, hogy már első nekifutásra a maximumot tudjam nyújtani, ezért jobb lett volna, ha egy-egy szakaszon inkább többször megyünk, mint az, hogy nyolc különböző gyorsságin kell autóznunk. Vasárnap viszont azért volt okunk mosolyogni, mert többször is a legjobb ladás időt futottuk a mezőnyből. Erre nagyon büszkék voltunk.
Nemcsak erre, hanem a kategóriagyőzelemre és az egész versenyén mutatott teljesítményetekre büszkék lehettek. Hogy alakult számotokra a Zemplén Rallye?
Egy váltószenzor problémán kívül egész évben jó volt az autónk, ezt az egyetlen hibát is sikerült kijavítanunk a Zemplén Rallye rajtjára és egy hihetetlenül jó beállítást is találtunk a kocsihoz. Nem indult egyszerűen a szombati napunk, mert az első etapon felszakadt a motorháztető, azt helyre kellett hozni, emiatt kikéstünk a rajtból. Aztán kialakult egy izgalmas helyzet, mert hibát védtettünk a pályafelírás során és mindezek mellé nem volt hangosításunk. Nem irigyeltem Balázst, abban a helyzetben, amikor azt kellett nekem elmagyaráznia és elmutogatnia, hogy következik egy jobb1-es kanyar, majd egy terelő. A hibákat kijavítottuk, vasárnapra összekaptuk magunkat, rendesen összeállt minden a végére. Szombaton kicsit megfogyatkozott az amúgy sem túl népes géposztályunk, de szerencsére vasárnapra majdnem mindenki vissza tudott állni és újra jókat versenyeztünk a srácokkal. Lőrik Laciék alaposan megkergettek minket, jó meccseket vívtunk velük is. Különösebb kalandunk azokon kívül, amiket fentebb felsoroltam nem volt, egyedül az Erdőbénye végén lévő terelőnél történt egy említésre méltó eset. Nem volt kint egy előjelző tábla, emiatt Balázs szerint is a pályafutásom legjobb féktávját vettük. Eddig álmodni sem mertem, hogy a Ladánk hatodik fokozatban, úgy, hogy szinte már dadog tiltáson a motor, 80 méteren meg tud állni, fehér aszfalton egy kitérő előtt. 🙂
@rallye2.hu Forgács István-Garam Balázs Zemplén Rallye 2024 Rallye2 Gy6 Óhuta-Regéc-Fony Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali
Ezek szerint léteznek csodák… 🙂
Igen, vagy a másik verzió az, hogy valamit nagyon rosszul csináltunk mindeddig, mert ezek szerint az összes féktávot meg lehetne így oldani. Mondjuk azt nem merem megígérni, hogy ezután mindenhol így fogunk közlekedni. 😀 Összességében teljesen pozitív a kép a verseny után, nekünk nagyon tetszett minden, jól összerakott verseny volt a Zemplén Rallye, tetszettek a pályák. Mindegyik az én világom volt, Mád pedig az összes közül a legjobb és legszebb. Egyszer rá is szóltam Balázsra, hogy nézzen fel a füzetből, mert ilyen csodaszép tájat versenypályán eddig még nem látott. Az időjárás kifogástalan volt, komolyan mondom kedvem lett volna kiszállni és piknikezni egy jót, ott, a hegyoldalban. Ez így szerintem tökéletes zárása lett az idei évnek. Madarat lehetett volna velünk fogatni.
Ha madarat nem is, de gyönyörű serlegeket foghattatok végül a kezetekbe a Huszárvárban, a Zemplén Rallye céldobogóján. Nem csak a futamon, hanem az év végén is megnyertétek a P13-as kategóriát. Gratulálok!
Köszönjük! Nagyon örültünk ennek, természetesen boldogok voltunk a céldobogón, hosszú út vezetett idáig. Az utóbbi két évben újjáépült az autónk, teljesen megváltozott, Honda motort kapott, és eközben nagyon remek srácokat ismertünk meg. Köszönjük szépen a csapatunk munkáját, valamint nagyon hálásak vagyunk az ASMOTO-nak, Pálóczi Rolandnak, és rajtuk kívül még nagyon sok embernek, valamint a családunknak, akik folyamatosan mellettünk álltak és állnak, segítik a versenyzésünket, mindig biztatnak minket még a nehéz pillanatokban is.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor