unnamed (1)A Speed Rally Team Mitsubishit hajtó versenyzőpárosai Kocsomba Károly – Meggyes Zsolt, Tóth Gábor – Turza Zsolt 2015-ben a Rallye2-es bajnokság versenyi mellett döntöttek. A hétvégi 21. Steelvent Miskolc Rally az idei 2. versenyük volt, ezzel kapcsolatban kérdeztem őket.

Mennyire voltak számotokra ismerősek a pályák?

Volt, ami ismerős volt. Régen, amikor még Zemplén Rallye pályái voltak ezek, akkor mentem rajta Suzukival és Skodával – mondta Kocsomba Károly.

Mivel én miskolci vagyok, 18 éve koromig ott nevelkedtem. Hernádvécse és Erdőbénye szakaszok, nézőként voltak számomra ismerősek, még autóval nem is mentem rajtuk, normál közúti forgalomban sem. Így a pálya feldolgozása elég nagy feladatot adott, viszont sikerült részletes itinert írni, ami segítette volna, hogy jó eredményt érjünk el. – említette Tóth Gábor.

Gábor, mióta versenyzel?

Most nyáron lesz 3 éve, hogy Karcsitól megvásároltam ezt az autót, még utcaiként, amivel versenyzek. Az első versenyünk 2012-ben a Tatabánya Rally volt, amin záróautóként vettünk részt. Akkor még nem volt teljesen átépítve, becsövezve sem, ülések, biztonsági övek, tűzoltó rendszer és néhány biztonsági szerkezet került csak bele. Viszont 2012 telén sikerült az autót teljesen versenyre felkészíteni.

Milyen volt a prológ?

Szeretem ezt a fajta prológot, igaz mentem már ezen a salakon, de most a minősége nagyon rossz volt! Sajnos még a csomagtér ajtónk is kinyílt és úgy nézett ki a kocsi belseje mintha murva versenyen lettünk volna. – tette hozzá Kocsomba Károly.

Mennyiben befolyásolt titeket a két etap?

Nagyon mérges voltam, hogy 3 gyorsból 2 etap lett. Aggódtam is, hogy mi lesz még a fennmaradó 5 gyorsaságival, de szerencsére zökkenőmentesen tudtuk a többit abszolválni – mondta Károly.

Az én idegrendszeremet kikészíti az etap, nagyon nem tesz jót nekem sem, a kocsinak sem. – tette hozzá Tóth Gábor.

Mi a cél a bajnokságban?

Cél nem volt. Év elején azt terveztük, hogy végigcsináljuk a bajnokságot, de az év közbeni szabályváltozások miatt csak azokon a versenyeken megyünk, amelyik nagyon szimpatikus. Inkább körbenézünk a szomszéd országokban. Nincs cél, hogy egy bajnokságot végig csináljunk. – válaszolta Kocsomba Károly.

unnamed

Igazat megvallva, nem a cél a lényeg számunkra, azért megyünk ebben a bajnokságban, mert máshol ezekkel az autókkal nem is tudunk indulni, hiszen 2000 cm3, 300 Le, azért megyünk, hogy jók érezzük magunkat.  – említette Tóth Gábor.

Hogy szuperáltak a Mitsubishik?

Mint Egerben, problémamentesen működött. Csak én követtem el egy hibát, aminek a következménye lett, hogy kiszakadtak a hátsó difi első rögzítő csavarjai. – mondta Károly.

Amíg működött, addig nem volt semmi problémánk, külső behatás miatt kellett így is abbahagyni a versenyt. – tette hozzá Tóth Gábor.

Mit történt? Miért nem tudtátok befejezni a versenyt?

Sajnos elég hamar abba kellett hagyunk, mert a szervizből kijöttünk Szemere felé, az első faluban egy jobb hátsó defektet kaptunk és csak egy pótkerekünk volt, már számítottunk rá, hogy nem sokáig jutunk vele. Ez így is lett, mert a 2. gyorsasági szakaszon a második faluból kiérve megkaptuk a második jobb hátsó defektet. Sikerült legurulni, de eléggé szétverte a jobb hátulját és nem is volt mire cserélni a kereket, így abba kellett hagynunk a versenyt. Igaz versenyzők felajánlottak pótkereket, de nem fogadtuk el, ami nem baj, hiszen aztán az autó sem akart működni, mert egy vezeték lecsúszott a motortérben, és az autó nem is indult már. – válaszoltaTóth Gábor.

Milyen eredménnyel abszolváltátok a versenyt Karcsi?

A P14 kategória 4. helyét sikerült megszerezni, de nem sokan értünk célba az elrajtolt versenyzők közül, mint ahogy Gabiék sem.

Milyen javítások szükségesek a gépen a következő versenyig?

Küszöböt, küszöb spoilert, sárvédő ívet mindenképpen cserélni kell a defekt miatt. Ezen felül a következő murvás versenyre is át kell alakítani a Mitsubishiket, mint alsó védelem, kerekek, rugók, lengéscsillapítók!

Akkor a következő verseny a Szombathely Rally?

Igen, mindenképpen, hiszen nekem a murvás versenyek a kedvenceim, semmi pénzért sem hagynám ki, Gábornak meg egy nagy élmény lesz, mert még nem volt ilyen pályán – említette Károly.

Köszönöm a riportot és sok sikert a Szombathelyi versenyhez!

Köszönet a támogatásért:

Tion Kft., Fürdőpark Kft, S.O.S Alfa Kft., Deltavia Kft., csapassunk.hu

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!