Fábián Donát és Bencsik Pisti egy apró adminisztratív malőr miatt kényszerült a pálya mellé, tavaly, az Eger Rallye rajtja előtt, így érthető, hogy a debreceni duó 2019-ben dupla izgalommal várja, hogy végigszáguldhasson a mátrai gyorsaságikon. Donát harci kedvét csak tovább fokozza, hogy az ORC mezőnyéből visszatér a Rallye2-be a testvére, Dani, így nem csak a kategóriatársakkal, hanem a tesójával is meg kell mérkőznie, az évad nyitófutamán. Fábián Donáttal beszélgettünk.


Mit vártatok, és mit kaptatok 2018-tól?

Tavaly mentünk először az új autónkkal, amin elég sokat változtattunk a korábbi évekhez képest. Bele kellett tanulnunk, meg kellett ismernünk a megújult Ladánkat, emiatt tanulóévnek szántuk az elmúlt szezont. Az volt a legfőbb elvárás magunkkal szemben, hogy belakjuk az autót 2018-ban. Az Eger Rallye-n sajnos nem tudtunk elindulni, mert nem sikerült elvégeznünk az adminisztrációs feladatokat, nem volt rendszámunk. A Miskolc Rallye-n jól mentünk, élveztük a versenyzést, ám az utolsó előtti gyorsasági szakaszon feldőltünk. A Székesfehérvár Rallye számunkra teljesen hibamentes, tökéletes futam volt, célba értünk és még egy szép kupát is sikerült szerezni a P12-es kategóriában, ahol másodikak lettünk. Veszprémet kihagytuk, helyette Máriapócson csapattunk, a Ladaracing All Star gáláján, ami egy fergetegesen király rendezvény volt. Következett az augusztusi Baranya Kupa. Komlón elég sokat küszködünk az autónkkal, nem tudtuk a saját tempónkat autózni, de összességében mégis jó kis hétvége volt. Az év végén elutaztunk San Marinoba, a Rallye Legend-re, amiről tényleg csak a legfelsőbb fokon lehet beszélni.

Ha az információink helytállóak, akkor a papírok rendben vannak, idén ott lesztek az Eger Rallye-n.

Így van, jól tudjátok, indulunk Egerben, és nemcsak az évadnyitó futamon tervezünk részt venni, hanem minden aszfaltos Rallye2-es versenyén szeretnék ott lenni. Ugyanezt tervezik a testvéremék, Daniék is. Önmagunktól teljesen szokatlan módon már készen állunk az év első futamra, az autókat felkészítettük, csak néhány apróság van hátra, amiket még el kell végeznünk a rajt előtt. Március elején, az East Motorsport szervezésében részt vettünk egy nagyon hasznos teszten, ahol olyan probléma jelentkezett az autónkon, ami Egerben a kiesésünket okozhatta volna. Ezt már megoldottuk, kijavítottuk, készen állnak a Ladáink a bevetésre. A biztonság kedvéért áthúzzuk a csavarokat, lemossuk a karosszériát és rajtra kész állapotban lesznek a versenyautók.

Mit szólsz az útvonallaphoz? Ismerősek lesznek a pályák?

Mondjuk azt, hogy részben. Az Egerbakta-Pétervásárai elágazás lesz az egyedüli ismerősöm, mivel én még sem Verpeléten, sem a Parádsasvár-Mátraalmás szakaszon nem versenyeztem. Az interneten találtam néhány videót róluk, és a fellelhető ismertetők alapján elég kemény szakaszra számítunk Szuha környékén. Túlélő pálya lesz, okosan kell menni rajta. Kíváncsian várjuk mindegyiket, szeretnénk a lehető legjobbat kihozni magunkból. A legfontosabb hogy jól érezzük magunkat, minden szakaszt teljesítsünk, és a Dobó téren fejezzük be az évadnyitó egri futamot.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Hatalmas köszönettel tartozunk az LLRacingnek, hogy mindenben segítenek és támogatnak minket.

További támogatóink akik, hisznek bennünk, és ezt szeretnénk megköszönni nekik:


East Motorsport, Optimus 92 Kft. Shell Helix Ultra Mobil Credit Kft. 4sys Kft.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!