Alapos felfordulás kerekedett Dudás Gergő háza táján a téli szünidőben, és úgy látszik, hogy a sok újdonság jó irányba terelheti Molnár Zsoltival a jobb1-ben, a fiatal pilótát. Már csak az új Citroen-jüknek kell elhinni, hogy Gergő tényleg olyan ügyes pilóta, mint, amilyennek mondják és akkor biztosan nem fog legközelebb is elvenni tőlük vagy 50 lóerőt a rajt pillanatában. Dudás Gergő beszélt nekünk az egri versenyükről.

Volt valami olyan dolog az Eger Rallye-n, ami nem volt körülötted új?

Új csapat, új navigátor és új autó várt rám Egerben, ami azt jelentette, hogy mindennel és mindenkivel meg kellett ismerkednem az évnyitó futamon. Az autónk nem sokkal azelőtt készült el, mielőtt elindultunk a verseny helyszínére, így sokat nem tudtuk próbálgatni. A tavalyi Citroen C2R2-n egy kicsit frissítettünk, megvásároltuk Takács Olivérék C2R2Max-át, amit Olivérék tavaly az ORB mezőnyében használtak. Inkább fentebb váltottunk egy kicsit az idei évre az autónkat illetően. Jobbnak láttuk ezt az megoldást, mintha a Baranya Kupán összetört autónkat építettük volna újjá, hiszen ez mégis egy jobb, fiatalabb kocsi, mint amilyen a régi volt. Ennyi változás után mindannyian izgatottan vártuk a főpróbát, a felkészülés mindenki részéről 100%-osan sikerült. Csak az autónk nem akarta a futamon az igazságot.

Mi történt vele? Milyen volt a versenyetek?

A legnagyobb gondot az jelentette, hogy egyetlen tiszta gyorsaságit sem tudtunk teljesíteni Egerben. Reggel, amikor kigurultunk a kocsival a szervizparkból, akkor minden tökéletesen működött. Útközben melegítettük a gumikat, és nem mutatott semmilyen rendellenességet a C2. A szarvaskői startban viszont azonnal elkezdett villogni a műszerfal. A verseny után tudtuk csak meg, hogy a motorvezérlő nem bírta a megterhelést és kb. 60%-nál letiltotta az autót. Mindössze 140-145 lóerővel gazdálkodhattunk a nap hátra lévő részében. Ez a „ménes”, a 200 lóerős autókat felvonultató kategóriánkban nem volt acélosnak mondható, ezért megpróbáltunk lendületből autózni. Az eredményeink azt mutatták, hogy ez nagyjából sikerült, mert az abszolút ötödik helyen álltunk, amikor kiestünk. A hatodik gyorsaságin, az összetettben negyedikek tudtunk lenni. Ezért volt különösen bosszantó a technikai hibánk.

Ha a hatodik szakaszig eljutottatok nagy nehézségek árán, akkor miért nem mentetek még tovább? A fele távon már túljutottatok. Vagy talán még jobban megmakacsolta magát az autótok?

Mi is úgy voltunk vele, hogy végig toljuk a célig, ha törik, ha szakad. De a hetedik szakaszon annyira elkezdett dadogni a motor, hogy gyakorlatilag önmagát fullasztotta le menet közben. A másik probléma pedig ugyanaz volt, mint a Szilveszter Rallye-n. Nem tudtuk újraindítani az autót. Két percet rostokoltunk, indítóztunk a siroki pályán, és addig tekertettük, hogy egyszer valamilyen csoda folytán újra életre kelt a motor. Szerencsénkre ki tudtunk menni a pályáról. Ám a beíróban, és azután is ismét leállt. Akkora hátrányt szedtünk ezzel össze, amit képtelenség lett volna ledolgozni egy ilyen makrancos autóval. Ezért inkább kiálltunk.

A Miskolc Rallye-ig adott a feladat…

Igen, mindenképpen rendbe kell raknunk az autónkat a második forduló rajtjáig. Ki merem jelenteni, hogy 100%, hogy ott leszünk Miskolcon. Bár a technikai hibánk az Eger Rallye előtti teszten nem mutatta meg magát, csak a versenyen jelentkezett, mi mégis úgy határoztunk, hogy elmegyünk Miskolc előtt tesztelni, és ráadásul jó sokat akarunk menni a kocsival. Szeretnénk minél biztosabban kizárni az újabb technikai hiba lehetőségét, és erőteljesen bízunk abban, hogy Miskolcon már az Egerben otthon felejtett „pacik ereje” is ott lesz majd a motorunkban, hogy az egri biztató eredményeinket akár kézzel fogható kupákra cserélhessük a szikszói célban.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Nagyon hálás vagyok a családomnak, akik mindenben támogatnak.

Köszönjük a segítséget!

CloneGsm, BiotechUsa, Well Done, IÉJ zrt., Dynamic Design Kft., 3Dream Soft Kft., Festékszertár Festékmester Kft., P92 RDI Kft., Win-win Kft. , Prometrik Kft., Stage light theatre szociális szövetkezet.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!