Deli László és Späth Szabolcs a Vértes Rallye-n az esőben kapta el igazán a fonalat, de a lényeg az volt, hogy sikerült nekik megvalósítani a terveinket. Célba értek, és Laci revansot vett a két évvel korábbi Székesfehérvár Rallye-n n történtekért, amikor is az első gyorsaságin kellett kiállnia. Deli Lászlóval beszélgettünk.
Mivel sikerült kitöltenetek az Ózd-Eger és a Vértes Rallye közti három és fél hónapot?
Elsősorban munkával, de elmentünk egy FRT futamra, ahol utcai gumival megmozgattuk az autót és magunkat is. Igazi felkészülésnek ezt semmiképpen sem nevezném, mivel szórakoztunk elsősorban, arra ellenben jó volt, hogy ne a garázsban porosodjon végig az autó. Legfontosabb tervünk az volt a Vértes Rallye-ra, hogy a két éve, a Székesfehérvár Rallye-n elszenvedett fiaskót kijavítsuk. Akkor sikerült perecelnünk egyet rögtön az elején, ettől idén jóval messzebb szerettünk volna jutni. Azt gondoltuk, hogy a csorbát csak akkor tudjuk kiköszörülni, ha célba érünk a lehető legjobb eredménnyel. A pályák ezúttal nem azok voltak, mint két évvel ezelőtt, ami esetleg egyezett is, az éppen ellenkező irányban lett most kijelölve. Ebben a formában ezeken a gyorsaságikon még nem versenyeztem.
Milyen volt a versenyetek? Mi történt veletek a gyorsasági szakaszokon?
Az első szakaszon, Pusztavámon, egy terelőt nagyon hamar sikerült szétlökni, majd a második gyorsaságin másodikként érkeztünk oda Kaptás Leventéék balesetéhez. Mi hívtuk a mentőket, örültünk, amikor megtudtuk, hogy rendben lesznek a srácok. Jobbulást kívánunk nekik. A baleset természetesen kizökkentett minket is a kerékvágásból, és a harmadik gyorsasági, Guttamási rajtjában is sokat várakoztunk. Elhűltek a gumik, emiatt nem volt túlzottan összeszedett az a gyorsaságink. Ott határozottan megérintenünk egy lassítót, ez már a második 10 másodperces büntetésünk volt a futamon. A második kör egy picit jobb hangulatban telt, mint az első, Kőhányáson ekkor tudtunk először végig menni versenytempóban. Guttamásin nem sokat javítottunk, de mégis jobb lett, mint első nekifutásra és még büntit sem kaptunk. Egy kicsit jobban éreztük magunkat, mint az első körben.
A harmadik körre láttuk, hogy minden bizonnyal le fog szakadni az ég, ezért a szervizben feltettük a vizes gumikat, amiből új nem állt a rendelkezésünkre, de sejtettük, hogy a használt intermédiák is sokkal jobbak lesznek esőben, mint a sima slickkek. Az esőtől nem ijedtünk meg, mert azt nem mondom ugyan, hogy szeretem a vizet, de valamiért jobban kezemre állnak az olyan pályák, ahol nedves, szűk, felhordásos aszfalttal, esetleg ezek a keverékével kell megküzdeni. Jól is sikerült az utolsó két szakasz, mindkettőn az abszolút hatodik helyen sikerült célba érni, és ezzel az összetettben is előrébb tudtunk lépni. Büntetések nélkül bőven a legjobb 10 közt végezhettünk volna. A kocsinkon van egy kis pitty-putty, de nem vészes hamar helyre tudjuk hozni. A navigátorom, Szabi végig tökéletesen tette a dolgát, egy hibát sem vétett, ellentétben velem. A Higany kocsi, jó kocsi semmi gond nem volt vele, ami hátráltatott volna. A verseny szervezését tökéletesnek láttuk, köszönjük szépen, sikerült összességében jó szájízzel hazajönni Mórról, plusz azt gondolom, hogy a két évvel ezelőtti versenyünkért is revansot vettünk a Tiszák és Higany szerviz segítségével.
Mit terveztek még a 2021-es esztendőre?
A Komló Rallye-ról nemrég tudtuk meg, hogy elmarad, Pálházáról sincsenek túl jó híreink ott nem fog menni tudtommal a Rally2, ezért úgy gondolom jelenleg, hogy amennyiben lesz Szilveszter Rallye, akkor valószínűleg azon fogunk rajthoz állni. Ezen felül esetleg egy FRT futamon, vagy valami hasonlón szándékozunk még idén részt venni.
Rallye2.hu – Salánki Gábor