Darnovári Sándor és Nagy Gábor számára kaland kalandot követett az Ózd Rallye-n, ám a kitartásuk meghozta a gyümölcsét, hatalmas küzdelem árán, de végülis célba vitték a Lada VFTS-üket. Darnovári Sándorral beszélgettünk.

A Kazincbarcika Rallye óta versenyeztetek valahol? Hogyan készültetek Ózdra és mit vártatok a versenytől?

Sok mindent nem csináltunk a két futam közt az autóval, mindösszesen a kötelező matricákat cseréltük le, azokat is az átvétel után a szervizben, mert rengeteg dolgunk volt, az elmúlt hónapokban. Kerül bőven munkánk, így a versenyzésre, az autóra nem tudtunk időt szakítani. Ózdon, a pályafelírást is pénteken oldottuk meg. A régi füzetek, itinerek megvoltak ugyan, de ezeket mindenképpen le kellett ellenőrizni, akármennyire nem volt időnk a felkészülésre. Szerettünk volna előrébb végezni, mint, ahogy sikerült, de most így adta ki nekünk ez a futam.

Hogy alakult a versenyetek? A mezőny legvégére kerültetek, de beértetek a célba.

A harmadik szakaszig majdnem minden rendben volt, bár Domaházán egyszer kishíján leestünk az útról, mert a futóművet sem volt időnk beállíttatni. Lefelé jöttünk, egy nagy balost félig az árokban oldottunk meg. Jobbra ment a kocsi rendesen, de a balos kanyarokat nem akarta, meg is forogtunk ebből kifolyólag. Aztán Királd egyik kanyarjában, pont egy jobb3 kavicsosban minden volt, csak kavics nem, emiatt sikeresen eldobtuk a vasat, beestünk. Borsodbóta után történt az eset, ahol Sajómercse felé elfordulunk. Kapott a kocsi hátulja, az oldalam azóta is fáj egy kicsit, a kerék is megsérült. Legnagyobb meglepetésünkre az erdőből előkerült két ember, két hatalmas pájszerral, amikkel helyre tudtuk annyira húzni a kerekeket, hogy kimenjünk a gyorsaságiról, eljussunk egy barátom közeli műhelyébe, ahol szereltünk gyorsan annyit, hogy a mezőny után eredhessünk. A szervizben a csapat is nagyot dolgozott azért, hogy folytassuk a futamot szuperrallyeval. A második kör leginkább csak a célba érkezésről szólt a számunkra, nem volt 100%-os a kocsink, de még így is az ötödikek lettünk a géposztályban. A kaland(ok) nélkül azért ezen tudtunk volna javítani, olyan párosok zártak végül előttünk, akiket Egerben megelőztünk. Oláh Laciékat végül kizárták, így egyet még a legvégén is előrébb léptünk a kategóriában.

A Zemplén Rallye-ra el tudtok e jönni?

Ha nagyon belehúznánk biztosan össze tudnánk rakni a kocsit, de nem sok értelmét látom, úgyhogy inkább majd jövőre. Számunkra 2022 a versenyzés szempontjából minden bizonnyal véget ért.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!