Egy váratlan csalódást egy kiemelkedő eredmény követett Danis Tibi és Poczang Valér bizonyítványában, hiszen a salgótarjáni nullázásuk után Pécsen jócskán betáraztak a srácok pontokból télire, mivel a géposztályukban felállhattak a dobogó harmadik fokára, míg a Lada kupában megszerezték az ezüstérmet. Ezek után érthető, hogy vidáman készülnek Tibiék arra, hogy Nyíregyházán egy nagyot szurkoljanak, mielőtt nekikezdenek az autójuk jövő évi felkészítésének. Danis Tiborral beszélgettünk.


A Salgó Rallye nem igazán úgy alakult, ahogy azt elterveztétek, hamar kiálltatok. Nagyon készültetek a Mecsek Rallye-ra?

Igen, mert szerettük volna kiköszörülni a nógrádi csorbát. A Salgó Rallye valóban nem az elképzeléseinknek megfelelően alakult egy kardánprobléma miatt. Az autót megjavítottuk, és vártuk nagyon a Mecsek Rallye-t, mert a Salgótarjánban elmaradt szakaszok miatt ott lobogott bennünk a tűz, hajtott a vágy, hogy Pécsen egy óriásit autózzunk, menjünk, és csatázzunk. Persze emellett nem felejtettük el azt sem, hogy az idei évben számunkra kizárólag a tanulás, valamint a biztos célba érkezés a legfőbb feladat.

Szerintem szuper volt a Mecsek Rallye nektek, a terveket szépen megvalósítottátok, sőt minden bizonnyal várakozásaitokon felül szerepeltetek. Hogy láttátok belülről?

Hála az égnek minden a helyén maradt az autónkon kívül, belül egyaránt. 🙂 Semmit sem hagytunk el a kocsiról.

Ezek szerint az eszetek volt leginkább a helyén. 🙂

Az is, és komolyan mondom, hogy nagy szükség volt rá. Egész csütörtökön szakadt az eső, tudtuk, hogy jókora sár lesz másnap az út mellett, és mivel előttünk indult a Historic és a Rallye1 mezőnye, nem volt kérdés, hogy a rettentően csúszós, fekete sár fent lesz az aszfalton mire mi elrajtolunk a gyorsaságikon. Készültünk rá, hogy nem lesz egyszerű az életünk és be is igazolódtak az elképzeléseink. Trefort pusztán és Pécsváradon hamisítatlan dagonya fogadott minket. Előbbin hol az út mellett mentünk, hol belekényszerültünk a többiek által kitaposott nyomvályúba. Pécsvárad sem volt sokkal másabb, de mi nagyon szerencsések voltunk, megúsztunk a defektet, miközben a mezőny nagyobbik fele legalább az egy gumit elvesztett az egyik kanyarban. A dupla defekt sem volt ritka. Kérdezték is tőlünk a versenyzőtársak, hogy hogyan csináltuk azt, hogy megúsztuk, mi meg értetlenül álltunk a kérdés előtt, mert nem tudtunk még a cél után azonnal a többiek kálváriájáról. Szerencse is kell a rallye-hoz, nekünk ezúttal kijutott belőle. A P12-ben harmadikak lettünk, míg a Lada kupában az ezüstérmet sikerült megszereznünk. A teljes igazsághoz az is hozzátartozik, hogy mások balszerencséje is a mi malmunkra hajtotta a vizet, de ez egy ilyen sportág. Elégedettek voltunk a célban, főleg úgy, hogy ez volt a második, – jó, ha Salgót is beleszámoljuk, akkor plusz 1/3-ad 🙂 – Rallye2-es versenyünk. A Mecsek Rallye nem csak a Rallye2 Bajnokságnak volt a finise, hanem a mi évünknek is, ami után mi csak annyit kérünk az égiektől, hogy ennél rosszabb versenyünk soha ne legyen. 🙂

Mikor tehetnek arról az égiek, hogy még jobb legyen?

Idén már nem, bár a Mikulás Rallye-n jó lett volna csapatni egyet, de inkább elengedjük a bulifutam kezét, mert elsősorban 2020-ra koncentrálunk. Télen fejleszteni akarunk a kocsin, és szeretnénk az ideitől jóval többször szerepelni a Rallye2 Bajnokság futamain. Tavasztól majd dolgozhatnak értünk ismét az égiek. 🙂 De a novemberi Nyíregyháza Rallye-t biztosan nem fogjuk kihagyni. Nézőként garantáltan ott leszünk a pályák mellett és szurkolunk a nagyoknak, a Rallye1 és az ERC évzáró futamán.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!