Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Czézinger Kristóf: Teljesen mást mutatott versenytempóban a pálya, mint amikor felírtuk

Veszprém Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_339Czézinger Kristóf és Matics Barbara egy ismerkedős, majd a végére elég jól elkapott kislődi nyitószakasz után érkezett meg reménykedve Hegyesdre, ahol sajnos a sikerek helyett a Veszprém Rallye számukra kijelölt végállomása várta a fiatal suzukis párost. Nagyot estek, de szerencsére kisebb sérülésekkel megúszták a kalandot, ám ez jó eséllyel az egész évadot véglegesen megpecsételi nekik. Mi azonban szorítunk, hogy legalább a Mikulás vagy a Szilveszter Rallye-n ott lehessenek a jó öreg sötétkék Swifttel. Czézinger Kristófot kérdeztük.

Rallye2.hu: Szombathelyen Skoda Favorittal indultatok, Veszprémbe pedig egy Suzuki Swifttel érkeztetek, hogyan sikerült a felkészülésetek?

Czézinger Kristóf: Gyakorlatilag 3-4 hét alatt egy teljesen új autót építettünk, amit még pénteken este is szereltünk, hogy ott lehessünk a Veszprém Rallye-n, ahová eléggé megfáradva érkeztünk. Csak az utolsó pillanatokban dőlt el, hogy ott tudunk lenni a versenyen. Más egyebek mellett ez a kapkodás is közre játszatott abban, hogy csúnyán kiestünk a versenyből.

Veszprém Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_344

Rallye2.hu: A pályák közül nem mindegyiken autózhattatok versenytempóban, de a bejárás alatt megismerkedhettél velük. Hogy tetszettek?

Czézinger Kristóf: Szenzációsak voltak! Igazi, vérbeli, brutálisan jó murvás rallyepályák. A favorit viszont nálam a hajmáskéri lőtér volt, az ugratókkal, tempós, dobálós részekkel, remek volt. Sajnálom, hogy nem mehettünk rajta, de a Kislőd is nagyon tetszett.

Rallye2.hu: Ha már Kislődöt szóba hoztad, akkor mond el kérlek, hogy milyen volt az egyetlen teljes gyorsaságitok?

Czézinger Kristóf: Az autóval most először mentünk murván, amióta újjáépült ez volt vele az első versenyem és gyorsaságim, nem vezettem még egy métert sem előtte, tehát ez a futam egy nagy, éles teszttel indult a számunkra. A pálya feléig, ha nagyon őszinte akarok lenni, akkor azt mondom, hogy azt sem tudtam mi van, nem találtam magamra, az autót és a ritmust sem éreztem. Ezt az időt feláldoztuk az ismerkedés, az autóval és a talajjal történő barátkozás oltárán. Aztán a pálya második felétől kezdtek helyrerázódni a dolgok, ráéreztem, a végén pedig már egészen jól belerázódtam, remekül haladtuk és bizakodva vártuk a második, hegyesdi szakaszt.

Rallye2.hu: Ami, ha jól sejtem nem éppen a várakozásoknak megfelelően alakult. Mi történt veletek?

Czézinger Kristóf: Körülbelül a pálya felénél volt egy hosszabb egyenes, sima jobb majd egy kis bukkan, amin volt egy bal3. A bukkanra, majd a balosba is igazából sikerült fék nélkül odaérkeznünk. Negyedik padlógázzal a balosban elúsztunk, a hátulját eldobta egy bucka, amitől átfordultunk keresztbe a jobbosra, de ott már kevés volt a hely és a partoldalon összetalálkoztunk egy fával. Ettől pörögtünk még párat, az autó csúszott a tetején, de végül kerékre érkeztünk és megálltunk az út közepén.

Veszprém Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_346

Rallye2.hu: Hogy vészeltétek át az esést?

Czézinger Kristóf: Én először nem kaptam levegőt, de hamar észhez tértem és kérdeztem a navigátoromat Barbit, hogy ő is jól van e? Ő is rendben volt szerencsére. Ekkor én kiugrottam és visszább futottam az OK táblával. Csupán húzódásokat és zúzódásokat szenvedtünk, meg néhány apróbb sérülést. De komolyabb bajunk nem történt, azért vigyáztak ránk fentről.

Rallye2.hu: Mit gondolsz, mi lehetett az esés oka?

Czézinger Kristóf: Konkrétan nem tudom, de biztos, hogy szerepet játszott benne az is, hogy a pályabejáráson csupán 50 kilométer/órás tempóval autózhattunk a gyorsaságin. Ez nagyon kevésnek bizonyult, mert az ominózus rész, ahol az eset történt egészen mást mutatott versenytempóban, mint amikor a tréningezés során felírtuk.

Rallye2.hu: Az autó nagyot kapott.

Czézinger Kristóf: Igen, úgy néz ki, hogy eldobós, a kasztnit egész biztosan le kell selejteznünk, de a hátsó futóműre is ez a sors vár, miután az is teljesen megsemmisült. Még nem szedtük szét az autót, én sem tudom mi maradt meg használhatóan, de talán a motor és a váltó nem sérült. Bízok benne.

Veszprém Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_342

Rallye2.hu: A Baranya Kupa tehát biztosan kimarad nektek, de mi a helyzet az év hátra lévő részével?

Czézinger Kristóf: Passzolom a kérdést. Szerintem 2015-ben már sehol sem fogok vele menni. A múlt hétvégén viszont egy Skoda Favorittal mentem egy kis versenyen, a Rába Ringen, ahol előfutóként autóztunk azért, hogy vissza tudjunk rázódni, ne maradjon meg bennünk az esés. Ez jó is volt, bemozogtuk egy kicsit magunkat. Idén, ha nem adódik valami olyan lehetőség, amit még most nem látok tisztán, akkor esetleg csak a Szilveszter Rallye az, amin elindulunk. Talán még a Mikulás Rallye szóba jöhet. De sajnos másra nem hiszem, hogy lesz lehetőségünk. Az eddigiekért is nagyon hálás vagyok és nagy köszönettel tartozom minden segítőmnek és Édesapámnak is, akik hozzájárultak, ahhoz a versenyeken részt tudjunk venni.

Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük