Cseke Peti és Csikós Borbála csak a jó kedvet kereste Egerben, és azt meg is találták, de Peti nem volt maradéktalanul elégedett a saját teljesítményével. A végsebesség közeli helyzetekben bátortalannak érezte magát és ezért a féktávok sem lettek az igaziak, ezen pedig minél hamarabb változtatni szeretne a pilóta. Miskolcon erre nem lesz lehetőségük, és sajnos csak bizakodni tudnak abban, hogy Szombathelyen, májusban megrendezik az Iseum Rallye-t, mert nekik az a következő bejegyzés a versenynaptárukban. Cseke Péterrel beszélgettünk.
Cseke Péter: Szuhán mentünk volna reggeltől estig
Hogy alakult a felkészülésetek és milyen tervekkel érkeztetek meg Egerbe?
A téli holtszezonban egyáltalán nem úgy sikerült a felkészülésünk, ahogy az elterveztük. Ez leginkább az autónkkal kapcsolatosan nyilvánult meg, alaposan kikéstünk vele. Ezért mindössze annyi elvárást támasztottunk magunkkal szemben, Egerben, hogy nagyobb technikai problémák nélkül abszolváljuk a versenytávot, és autózzunk egy jó ízűt. Volt gondunk, így csak részben sikerült az, amit elterveztünk, de igazából nagyon élveztük az évnyitó futamot.
Mik voltak ezek a problémák? Milyen volt a versenyetek?
Kicsit bealudva, túl óvatoskodva kezdtük meg a versenyzést, és másnap is így folytattuk. A magam számlájára írom ezt, nem is tudom, hogy miért szokott ez rendszeresen így alakulni. Az biztos, hogy az autót nem akarom összetörni, mert túl sok erőnk és energiánk van benne ahhoz, hogy egy rosszul, vagy a kelleténél rövidebbre vett féktáv miatt újjá kelljen építeni a VFTS-t. De dolgozok azon, hogy a jövőben ne vegyem el túl korán a gázt. A végsebesség közeli helyzetekben nem volt megfelelő a tempónk, ám ebben rajtam kívül egy technikai hiba is közrejátszott. Bőven volt ilyen útszakasz a Mátrában, ezeken elég sokat vesztettünk. Viszont a Parádsasvár-Mátraalmás gyorsasági minden méterét nagyon élveztük. Azon mentünk volna legszívesebben oda-vissza, fel-alá egész nap. Az nekünk az igazi rallye, amikor dobál, repkedünk, és dolgozni kell ezerrel. Ott szívesebben bevállaltam bármit, mint az autópálya jellegű gyorsaságikon. Egy defekt ellenére egész jókat tudtunk Szuhán menni. Szuha volt az egész Eger Rallye-n a legjobb.
Az eredményeket elnézve azt mondom, hogy az abszolút értékelésben jók voltunk, de ha a P12-ben megszámoljuk, hogy hány ladás páros előzött meg minket, akkor már nem ennyire rózsás a helyzetünk. Saját örömünkre autóztunk, összességében nekünk nagyon jó volt az egri futam, nem vagyunk elégedetlenek. Az lenne az igazi, ha többet tudnánk versenyezni, akkor biztosan hamarabb rátalálnék a gyors pályákon is az ideális féktávokra és garantáltan bátrabban nyomnám a gázt, többet harcolhatnánk a kategóriatársakkal.
Miskolcon erre napokon belül lehetőségetek nyílik.
Ez így van, de mi nem leszünk ott Miskolcon. Szombathelyen szeretnénk rajthoz állni, csak az a baj, hogy nem hallani jó híreket a versenyről. Lehet, hogy meg sem rendezik idén a futamot, aminek nem örülnénk. Ez elég alaposan belerondítana az elképzeléseinkbe. Ha nem lesz Iseum Rallye, akkor legközelebb csak Veszprémben találkozhattok velünk, de reméljük, hogy nem így történik és sikerül megoldást találnia az illetékeseknek a szombathelyi futam lebonyolítására, valamint a problémák felszámolására.
Rallye2.hu – Salánki Gábor