A tervek szerint murvás versenynek indult, de mégis aszfaltos lesz belőle, mert a természet így akarta. Ami viszont bizakodásra adhat okot, az az, hogy újra 30 felett lesz a Rallye2 indulóinak a létszáma. Igaz csak a 30 nevező párost felvezető előfutók miatt, de ne csüggedjünk, mert ez máris több mint legutóbb és lesz ez még több is!
A késő tavaszi és kora nyári esőzések nyomán kialakuló árvizek miatt gyakorlatilag a teljes augusztus 20-21-én megrendezendő kazincbarcikai központú verseny léte veszélybe került, azon egyszerű oknál fogva, hogy az eredetileg versenyzésre szánt laza talajú pályák a hömpölygő áradat pusztító munkája nyomán teljesen megsemmisültek. A pályák mellett a környező települések is komoly károkat szenvedtek el, amelyeknek a helyreállítási munkái még jó ideig eltartanak, tehát ezen tények tükrében kifejezetten örömtelinek számított az a bejelentés a rallye sport szerelmeseinek a táborában, amikor a szervezőbizottság az újratervezés után közzé tette, hogy a Borsod Rallye nem marad el, hanem aszfaltos pályákon ugyan, de mindenképen szerepelni fog a versenynaptárban. A Rallye2 számára kiírt futam teljes távja szőröstől-bőröstől 321, 5 kilométer, amiből 81320 méter lesz a menetrendben szereplő 8 gyorsasági szakasz hossza. Igen, itt szokott következni az a rész, hogy néhány szót írok a szakaszokról, azoknak a kedvéért, akik esetleg ezen irományokból tájékozódnak az elhelyezkedésükről, hosszukról, de sajnos ezúttal nem sok érdemlegeset tudok idevésni, ebben az ügyben, mivel akárhogy próbálok a különböző útvonaltervező honlapokon menettervet kidolgozni a Metaltrade, Alfaker, és Dinamit nevű szakaszokhoz, valamiért nem sikerül. Nem is értem igazából, hogy miért, de majd legfeljebb megpróbálok papír GPS-el, vagy valamelyik Kazincbarcika közeli vendéglátó ipari egységben informálódva eljutni a színes gyorskocsiverseny valamelyik kanyarjába. (A cikk megjelenése utáni napon közzé lettek téve a várva várt szakaszok nevei.) Amit már tudhatok, az az, hogy a leghosszabb szakasz a maga 10, 67 kilométerével a kiírásban Alfaker névre keresztelt 2. 5. és 7. gyorsasági szakasz lesz, de 10, 59 kilométeres távjával az 1. 4. és 6. gyors szerepkörét betöltő Metaltrade gyors sem lesz sokkal rövidebb a „nagytesójánál”. A 3. és 8. szakasz távja pedig 8,77 km. A számadatok sokat mondóak, akiknek esetleg van vagy volt ideje totózni velük, biztosan közelebb járhatnak ezen rejtvényeknek a megoldásához. Akik elfoglaltabbak, ők szerdán tudhatnak meg majd pontos és hivatalos információkat a konkrét pályák nevét és elhelyezkedését illetően. A Veszprémben még csak 26 nevezőt felsorakoztató Rallye2-es mezőny 30 autójának, tehát ezeken az egyenlőre fantomnév mögé bújtatott szakaszokon kell majd végigszáguldania, és remélhetőlegesen jóval többen gurulnak most át a kazincbarcikai céldobogón, mint július közepén, a Balaton partján. A verseny hivatalos honlapján megemlítik, hogy akár (rallye-s) koronázó város is lehet a hétvégén Kazincbarcikából, ami a Rallye2 mezőnyét nézve hatványozottan is igaz lehet, mivel a Bereczki Norbert-Kozma László duónak mindössze egyetlen pontocskára van ahhoz szüksége, hogy begyűjtse a Rallye2 év végi abszolút bajnoki címét legnagyobb kihívója az Órai Balázs-Jancza Tamás páros elől. Abban azért biztosak lehetünk, hogy Balázsék nem feltartott kezekkel gurulnak oda a rajthoz, de az is látható, hogy nem lesz egyszerű dolguk. Bereczki Norbi pedig már Veszprém után kijelentette, hogy a biztonságra fog törekedni, de egyáltalán nem az 1 pont megszerzésére hajt. Hát nem lesz egy könnyű menet a csatájuk az, már biztos. Az F csoportban a Medvecz Péter-Medvecz Péterné páros előnye is tetemes, de mégsem olyan megnyugtató, mint Bereczkiéké az abszolút értékelés élén. Azt azonban ne feledjük, hogyha minden úgy alakul, ahogy Ágiék szeretnék, akkor már ez a bajnokság is eldőlhet a hétvégén. Az A csoportban öldöklő küzdelem várható bizonyosan, minden egyes pontért, mivel Óraiék nyakán ott loholnak a ponttáblázat adatai alapján Kuncz Dezsőék és Rádóczi Józsefék is, utóbbiak ráadásul épp honlapunk „hasábjain” hívták fel a csoport éllovasának figyelmét arra, hogy nagyon kösse fel a tűzálló alsóját szombaton, mert komolyan készülnek az utolérésére, hiszen hátrányuk csupán 6 pont, és ebből mindenképpen faragni szeretnének az évadzáró futamra. Az N csoportról nincs már mit beszélni, ott Bereczkiék korábban besöpörték a bajnoki címet, és most még legnagyobb „ellenlábasuk” a Nagy Tamás-Folinek Balázs páros sem vesz részt a versenyen. A géposztályok élén is lehetnek helycserék a bajnokság záró futama előtt, hiszen ha az N/2-t és az F/3-at nem vesszük figyelembe, akkor csupán 1,6 és 5,6 pont között van a kategóriák első és második helyezettjei között a differencia, ami szintén heves csatákat vetít előre, és ekkor még nem beszéltünk a géposztályok további helyezettjeiről, pontszerzőiről.
Mindent összevetve tehát elég komoly harcokra van kilátás, mint általában mindig, de ezeket a küzdelmeket biztosan tovább élénkíti majd a „bizonyítványosztás” idejének a közeledése. Az előttünk álló versenyhez mindenkinek nagyon sok sikert és balesetmentes versenyzést kívánunk. Találkozunk Kazincbarcikán!
A Rallye2 bajnokság állása abszolútban valamint csoportonként és géposztályonként:
http://mnasz.hu/letoltes/r2_0720.pdf
Salánki Gábor