Bodogán Feri és Bodogán Balázs bajnoki elsőségért hajtott a Rally Hungary-n, de egy defekt és egy elhullajtott pont végül keresztül húzta a testvérek számításait. Szomorúság nincs, így is boldogok a Bodogán fiúk, csak azt bánják, hogy az évzáró versenyt előbb intették le a tervezettől. Bodogán Ferenc foglalta össze a zempléni élményeiket, valamint az év végi terveiket.


A kategóriában már eldőlt a bajnoki cím sorsa, mi volt a tétje a Rally Hungary-nek?

A felkészülés a megszokott módon történt, de a rettentően hosszú, 1000 kilométeres versenytáv miatt igyekeztünk még alaposabbak és figyelmesebbek lenni, így olyan alkatrészeket is kicseréltünk, amik még bírták volna a strapát, de nem akartunk kockáztatni. Sok dolgunk nem volt, a futóművön és a fékeken kellett elsősorban dolgoznunk. Féktárcsát, fékbetéteket, kopó alkatrészeket és pár összekötőt cseréltünk. A tét igazából az volt, hogy meg tudjuk e kaparintani a 2WD kupában az első helyet? A P12 bajnoki címének a megszerzése után Veréb Zoliék nem neveztek a Rally Hungary-re, amivel megnyílt előttünk a lehetőség a fent említett ORC 2WD kupájának a megszerzésére. Ehhez maximális pontszámot kellett volna gyűjtenünk. Reális esélyt láttunk erre, de az élet felülírta a realitásokat.

Milyen volt a versenyetek? Sikerült megszerezni a bajnoki címet?

Az elképzeléseinket az óra is igazolta, jól kezdtük a nyíregyházi futamot, összesen hét szakaszgyőzelmet szereztünk, magasan vezettük és nyertük a P12-es géposztályt, illetve a 2WD kupát. A Mitsubishik nyomában jártunk, de egyetlen defekt miatt hamar búcsút inthettünk az év végi álmainknak. A szombati nap utolsó szakaszán pecsételődött meg a sorsunk, a füzéri vár közelében bekapott defekttel 16 kilométert autóztunk a sötétben, ez pedig azt jelentette, hogy a nap végén kiosztott pontokból egyet nem kaphattunk meg. Ezen buktuk el a 2WD-ben a bajnoki címet, de ezt figyelmen kívül hagyva, örülve a biztos ezüstéremnek igyekeztünk úgy teljesíteni a versenytávot, hogy jó szájízzel búcsúzzunk el a 2019-es szezontól. Ez sikerült.

Emellett volt még egy olyan kalandunk, hogy azt gondoltuk, hogy generátor problémánk van. De „csak” a feszítő csavarjából szakadt ki a menet, meglazult az ékszíj, amit elhagytunk. Forró vízzel jöttünk ki a gyorsaságiról, ám a célban felraktunk egy másik ékszíjat, a többit pedig a szervizben megoldották a srácok. Egész évben „ette” az autónk az önindítókat, Nyíregyházán konkrétan hármat fogyasztott el belőlük.  Összességében tetszett a verseny, kettős győzelmet arattunk, ha még a plusz egy elvesztett pontunk is meglett volna, akkor teljes lenne a boldogságunk. Ha jól számoltunk, akkor pontegyenlőség alakult ki a 2WD kupa élén, ez pedig elméletileg nem nekünk kedvez. Az időjárás komolyan beleszólt a futam menetrendjébe, mi sajnáltuk, hogy vasárnap több szakaszt is kivettek a programból. Mádon egyértelmű volt a helyzet, de az utolsó gyorsaságit szerintem nyugodtan megrendezhették volna.

Lesz még gyorsaságitok az idei évben?

A Mikulás Rallye-n nem indulunk, de biztos, hogy ott leszünk, és szurkolunk. Az is megeshet, hogy mégis mezőnyben találkozhattok velem, mégpedig navigátorként. Ez még egyelőre nem dőlt el. A Szilveszter Rallye-n viszont garantáltan rajthoz állunk, idén is a VFTS-ünkkel.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!