Berta Józsi és Deák Heni számára jól indult az évad, de Józsi mégis jobbra számított, ezért Miskolcra magasabbra tette a lécet önmaguknak. A borsodi futam pozitív hozadéka, hogy ők megugrották az elvárt szintet, de a Ladájuk egy előre nem látható technikai malőr miatt feladta a harcot, ám valamilyen csoda folytán a páros elég jól jött ki egy, a motort fenyegető totálkár lehetőségét is magában hordozó vészhelyzetből. A Miskolc Rallye-ról és a székesfehérvári terveikről Berta József számolt be nekünk.

Elégedetlen voltál Egerben, a P13-as géposztályban begyűjtött második helyetekkel, ezért Miskolcon javítani szerettél volna ezen. Utólag tudjuk, hogy nem sikerült, de áruld el nekünk, hogy mit tettetek az előrelépésért a két verseny között?

Sajnos nem sokat. Különösebb felkészülésre nem került sor a Miskolc Rallye előtt, még annyit sem készültünk, mint amennyit Egerre, igazából az autóval semmit sem csináltunk. A kötelező teendőket elvégeztük, és lemostuk a Ladánkat, ami az egri futam után teljes egészében rendben volt. Leginkább fejben próbáltam összerakni a Miskolc Rallye-ra egy új taktikát, amitől azt vártam, hogy gyorsabbak leszünk. Ez igazából bejött, nem ezzel volt a gond.

Lehet, hogy gyorsabb lett az autótok, de az eredményetek közel sem lett olyan jó, mint Egerben, mert nem értetek célba, a borsodi futamon. Mi történt veletek?

Őszintén mondom, hogy a salakpályás prológot, legyen az Miskolcon, vagy Ózdon egyaránt nagyon utálom. Ez meglátszott a produkciónkon, meg is forogtunk a salakon, olyan volt, amilyen, örültünk, hogy túl vagyunk rajta. A szombati napon esőre ébredtünk, amit én nem szeretek, de úgy voltam vele, hogy ez van, ezt kell szeretni, teljesíteni kell a versenytávot és pont. Az első gyorsasági szakaszon Hajdu Tamásék felborultak előttünk, ezért két percet álltunk a baleset helyszínén, mire kiderült, hogy Tamásék jól vannak. Ezután mehettünk csak tovább. Tudom, hogy nincs olyan a rallye-ban, hogy ha, de itthon visszanéztem a belsőkamerás felvételeket, elővettem a stoppert és meglepődtem. Ha azt a két percet levonjuk a bükkszentkereszti eredményünkből, amit a vetélytársaink tetőre fordult Ladájánál állással töltöttünk, akkor 5 perc 2 másodperc körüli időt érünk el, ami akkor az abszolút értékelés első helyéhez is elég lett volna. Mályinkát alaposan elóvatoskodtam a kategóriában harmadikként értünk át rajta. Következett Sáta, a kedvencünk, ahol elsők lettünk a P13-ban. Lyukóbányán ért véget a versenyünk, utólag derült ki, hogy elszakadt a vezérműlánc. Azt igencsak furcsálltuk, hogy nem a láncszemek csatlakozásánál szakadt el, hanem maga az anyag tört el, így azt feltételezzük, hogy valamilyen anyaghiba, vagy anyagfáradás történt. Erre nem lehet felkészülni. Egy váltásnál felraktam negyedikbe és egyszerűen vége lett. Szerencsére a kár nem túl nagy, járhatunk volna sokkal rosszabbul, de az összes szelep és minden szelephimba tönkrement. Amíg versenyben voltunk addig jól éreztük magunkat, a teljesítményünk és a tempónk Egerhez képest egyértelmű fejlődést mutatott, ez volt a Miskolc Rallye legnagyobb pozitívuma a számunkra.

A Székesfehérvár Rallye-ra el tudtok jönni? Készen lesz addigra az autó?

Dolgozunk rajta, javítjuk, hogy amilyen hamar csak lehet, újra harcra kész legyen a VFTS-ünk, mert Székesfehérváron mindenképpen ott szeretnék lenni. Teljes szezont terveztünk a 2019-es évre és a versenynaptárunkból a székesfehérvári futam sem hiányozhat. Szombathelyre szerettünk volna elutazni, de a Miskolcon elhullajtott pontjaink is hiányoznak már nekünk. A fehérvári versenykiírást már láttam, csak az az egy a gond, hogy még soha nem mentem ezeken a szakaszokon. Szerencsére Heni már igen, így bízok benne, hogy a tapasztalatával a segítségemre lesz a soron következő megmérettetésen. Nekem ismeretlen a koronázó város és a környéke, de igyekszünk alaposan felkészülni, pontos itinert írni, és jól szerepelni a Rallye2 Bajnokság idei harmadik futamán, hogy visszaszerezzünk néhányat a Miskolcon elvesztett pontjaink közül.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget:

TBT Motorsport, Kurali Bálint, Profitline Kft, Egnogert Kft, Schoen+Sandt Hungary Kft, www.kutfurok.hu, Sport Lobster line Kft, PSZA Motorsport.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!