Berényi László és Pap Tamás kibérelte magának a dobós helyeket a Székesfehérvár Rallye gyorsasági szakaszain az abszolút értékelésben, valamint a 6-os géposztályban egyaránt. A végén mindkét fronton besöpörték az ezüstérmet, és nagyon örültek a célban, mert a – számukra – szenzációs pályákra sikerült megtalálniuk a legjobb beállításokat, amikre már régen vadászott a háromszoros bajnok páros. Laciék Veszprémben sem vágynak másra, és amint látjuk ez érthető is. Ha megvan a jó beállítás az Opel Adam-jukhoz, az már fél siker a szép eredményhez vezető úton. Berényi Lászlóval beszélgettünk.

Mik voltak a vágyaitok, hogyan szerettetek volna szerepelni a Székesfehérvár Rallye-n?

Egyetlen dologra vágytunk csak a rajt előtt. A sok fiaskó után szerettük volna megtalálni a versenyautónk ideális beállításait. A verseny után nézve a dolgokat azt mondhatom, hogy azon az úton vagyunk, amelyiken lennünk kell és remélem, hogy ezután nem sikerül senkinek sem letérítenie minket erről. A Székesfehérvár Rallye-t megelőzően volt egy viszonylag hosszabb tesztünk, ekkor kipróbáltunk minden német beállítási ajánlást, amit javasoltak az Opel Adam-unkhoz és a teszt során sikerült rátalálnunk arra, ami számunkra a legideálisabbnak bizonyult.

Milyen volt a versenyetek? Még bele sem melegedtetek az autózásba, amikor az első gyorsaságin pár kilométer után meg kellett állnotok.

Rögtön az első olyan kanyarban, ahol igazából kanyarodni is kellett elestek Csomós Mixiék. Mi értünk elsőként a helyszínre, ahol értelemszerűen megállnunk. Ekkor láttuk, hogy rendben vannak, mondták, hogy elestek és szerencsére meggyőződhettünk róla, hogy egészségesek, jól vannak. Egy darabig kétséges volt, hogy jóvá írják e az itt elvesztett időnket, ezért mentünk, ahogy csak tudtunk, de jóvá írták az időnket, semmi gondunk nem volt emiatt. Nagyon jók voltak a gyorsasági szakaszok, tetszettek, bevállalósak, tempósak voltak, vérbeli rallyepályákon autózhattunk Székesfehérváron. Problémák, technikai hibák, kalandok nem hátráltattak, a folyamatos gyorsulás volt a célunk, annak függvényében, ahogy megismerjük és megszokjuk az autó beállításait. A verseny vége felé már tudtunk úgy közlekedni, – a véleményem szerint – ahogy azt kell. Ebben az erős mezőnyben, az elért kategória és abszolút második helyünk felért egy győzelemmel, úgyhogy elégedettek vagyunk a székesfehérvári eredményeinkkel. Köszönjük a csapatunk és a szponzoraink segítségét! Valamint szívből gratulálunk Zagyva Lajoséknak a győzelemhez, elismerésre méltó időkkel abszolváltak minden gyorsasági szakaszt a futamon.

Veszprémben ott lesztek a Rallye2 Bajnokság következő futamán?

Gondoltunk rá. 🙂 Technikai beállítottságú emberként viszont tudom, hogy milyen komoly igénybevételnek van a Veszprém környéki gyorsaságikon kitéve az autó és az már szinte nekem fáj. Sajnálom az autókat ezeken az utakon, de hát szerepel Veszprém is a versenynaptárban, meg kell csinálni mindenkinek, így nekünk is, és kész. A fő célunk ezúttal is a stabil, biztonságos célba érkezés lesz. Vannak még hiányosságaink a murván, mert Szombathelyen nem sikerült teljesen beletalálni a dolgok közepébe, pedig szerettünk volna. A veszprémi versenyhétvégénk elé még tervezünk beilleszteni a programunkba egy viszonylag hosszabb murvás tesztet, ami remélhetőleg meghozza majd a gyümölcsét és a murvára is találunk legalább annyira jó beállításokat, mint, amit az aszfaltra sikerült.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!